weer een nieuw verhaal

Started by biebs, Sep 06, 2011, 02:16 PM

Previous topic - Next topic

biebs

toen bij het gesprek zei de man van de gemeente dat de kinderbijslag voor jezelf is..voor je kids eigenlijk, maar goed, ik koop wat nodig is en verder spaar ik het op...ook heeft ie gezegd dat we moeten uitgaan van 100 euro per week voor boodschappen, das heel veel, ik red het nu met ze viertjes voor 60 euro in de week..wat daar van over is zet ik appart, al moet ik het in een oude sok stoppen hahahahahahahah.

tuurlijk zullen er tijden komen dat ik best ga balen en dat we het minder hebben, maar goed, we worden gesteund waar nodig dus dat komt wel goed.

het positieve is in dit hele proces is dat we rust hebben in ons gezin..tuurlijk heb ik hier nooit om gevraagd maar het is nou eenmaal zo en nu ik dat een plekje kan geven gaat het stukken beter.
ook haal ik veel rust uit sporten, ik sport soms 4\5 keer in de week..ik hoor dat ik dat ook mag blijven doen...

biebs

>:( >:( >:( >:( er heeft 1 schuld eiser niet akoord gegeven dus we kunnen niet de hulpverlening in, wat een stel eikels zeg, ben zo boos, dan denk ik, waarom nou niet, ze kunnen 80 procent krijgen...en ik vertik het om de wsnp in te gaan...het is verdomme niet mijn schuld geweest deze nare situatie...ben zo boos, ben weer helemaal terug bij af.

is er dan geen enkele andere oplossing...en volgens man helpt de gemeente je maar 1 keer en dan niet meer...pffffffffff

biebs

oja sorry het is wnsp, maar dan nog, grrrrrr

Buster

Jeetje Biebs, dat is vet balen!

Op dit moment zijn er 3 opties.
Omdat er 1 eiser niet akkoord is kunnen ze een dwang akkoord voorstellen. 80% is namelijk erg hoog en meer dan ze kunnen krijgen via WSNP, beetje dom van ze dus,... Het GKB kan je daar denk ik wel meer over vertellen.
Optie 2 is een aanvraag WSNP doen, dit traject duurt meestal langer (maar dat ligt aan de hoogte, als je met 3 jaar al aan 80% komt, dan zal je geen volledige 5 jaar nodig hebben denk ik)
Optie 3 is het zelf doen.
Je stelt dan zelf een aflos bedrag voor aan de hand van je vrij te laten bedrag. Voordeel is dat je je te besteden inkomen naar eigen inzicht kan inzetten, nadeel is dat je juridisch totaal onbeschermd bent.

En je hebt gelijk, het zijn idd EIKELS!
In elk geval zou ik als ik jullie was nog wel een gesprek aanvragen bij het GKB om te bespreken wat jullie opties zijn en hoe zij jullie daarbij kunnen ondersteunen.
Dat de gemeente je maar 1 keer kan helpen klopt niet helemaal. Het gaat er dan om of je zelf het traject hebt laten mislukken of als je bijvoorbeeld na het halen van je schone lei weer binnen 2 jaar op de stoep staat voor een sanering.

Heel veel succes en hou je taai!

Dick

Ik snap niet waarom deze eiser niet akkoord gaat. Degene die jou begeleid kan dit ook aan de rechter voorleggen. (Dan is er sprake van een dwangakkoord) Een andere mogelijkheid is de WNSP, dit kan nu het minnelijke traject is mislukt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

biebs

degen die niet akoord is is rabo bank, deze eikels hebben al een beslaglegging op het loon van mijn man. ze zeggen dus doodleuk omdat ze nog toch al die beslagname hebben dat ze dan over een half jaar hun geld voor 100 procent binnen hebben en anders pas over een jaar of 3.

ik wil dus echt de wsnp niet in, buster, als ze een dwangakkoord voorstellen, betekend dat je dan vanzelfsprekend ook de wsnp in gaat????of gaat dat anders

we hebben het naar mijn weten niet verknal bij de gemeente, alles netjes ingeleverd etc etc.

ik weet echt even niet meer waar ik het nou zoeken moet, ben gewoon terug bij af

Buster

Hahaha, ja dat weet de Rabo leuk te beredeneren.
Maar het klopt niet!

Op dit moment legt de Rabo loonbeslag, zodra het minnelijk mislukt zijn zij verantwoordelijk om het beslag te verdelen over de overige schuldeisers.
Dus zij hebben helemaal niet over een half jaar hun geld, zij krijgen er meer administratie bij en dat kost geld. (dat gaan ze natuurlijk weer op jullie verhalen, zucht,...)

Ik zou echt even contact opnemen met het GKB en bekijken of er iets mogelijk is via de rechter.
Op dit moment benadeeld de Rabo namelijk de andere eisers, en dat mogen ze niet zomaar doen.

Minnelijk via een dwang akkoord is geen WSNP.
Dat traject word apart (nee,... verder lezen, straks pas met bezwaren komen! ;))
Dat traject, dus, word apart aangevraagd. Ook via de rechter.
Het verschil zit hem erin dat de eisers MOETEN meewerken, je een bewindvoerder krijgt die je administratie bijhoud en niet te maken hebt met een beslag vrije voet maar met een Vrij Te Laten Bedrag. Je bent dan ook zelf verantwoordelijk voor het betalen van je vaste lasten.
Alle inkomsten die binnenkomen gaan in een grote pot waarvan aan het eind van het traject de eisers worden betaald en je bewindvoerder.

Zo!
En nu mag jij,.. Waarom geen WSNP?

biebs

ha buster,

ja waarom geen wsnp, nou dat is echt het laatste waar ik van gezegd heb in te komen.
je krijgt je post niet meer binnen, je mag niet beschikken over je eigen rekening, je kan alles in leveren, ook kunnen ze je dwingen om kleiner te gaan wonen, je moet verkopen wat je kan verkopen.
alle extraatjes kun je vergeten, zoals nu klust mijn man wel eens bij als ehbo'r, en dat hoefden we van de gemeente niet op te geven, dat moet dus nu wel. ik zal me handje op moeten houden voor me boodschappengeld. zo heb ik het gelezen allemaal en dat zal dan inderdaad wel zo gaan denk ik, en daar pas ik voor. vooral dat je naam in de krant komt, kom op zeg, worden we al niet genoeg gestraft.....

maar wat je zegt over de rabo, zijn ze dan echt zo dom dat ze zichzelf in de vingers snijden dat als ze gedwongen worden dat ze dan ook niks krijgen. ik snap dat dan niet he.
ze kunnen beter mee werken voor 80 procent. het gaat om een bedrag van 4000 euro, wat doen ze nou moeilijk. ik ga maandag toch eens bellen met de gemeente of er nou niet nog een oplossing is want ze gaan nu alles terug sturen naar ons en daarmee is het af, ik snap dat niet hoor.

Buster

Ik zou idd snel contact opnemen want dat de kous hiermee af is dat klopt echt niet.

Even over de WSNP en de verschillen met minnelijk;
je krijgt je post niet meer binnen, je mag niet beschikken over je eigen rekening,
Bij minnelijk lever je zelf je post in en beschik je ook niet meer over je rekening.
ook kunnen ze je dwingen om kleiner te gaan wonen,
Dat is alleen het geval als het op de langere termijn echt iets oplevert. Stel je hebt een huurwoning van

biebs

hmmmmm, wat ik begreep van de gemeente is dat je elke maand zelf het bedrag moet storten naar de gemeente, hun het gaan verdelen en dat je zelf voor je vaste lasten zorgt, dat je gewoon je post krijgt en af en toe een gesprek met een budgetcoach, dat is wat ons is uitgelegd over het minnelijk traject.

wat ons over de wnsp is uitgelegd is dat alle via een bewindvoerder gaat, je niet over je eigen post mag beschikken, je geld naar een boedelrekening gaat en je geld voor je boodschappen gestort krijgt. en dat wel degelijk je naam in de staatscourant komt..wat is echt schande vind.

we gaan nu kijken of er een manier is om rabo of bizzner in 1 keer af te betalen en vanaf dan gaan we alles omzetten van abn naar de ing, het gaat echt niet om super grote bedragen.

Buster

Het zelf storten betekend dat je baas een ander rekening nummer gebruikt, dus je salaris direct naar hun gaat. Je word handelingsonbekwaam verklaard wat inhoud dat de belasting alle toeslagen ook naar de gemeente stort, en je post blijf je wel houden idd.
Wij zaten toenertijd bij het GKB in Assen en mijn man kreeg elke week