even voorstellen

Started by sneckle, Sep 04, 2011, 01:52 PM

Previous topic - Next topic

sneckle

heyhey iedereen

ik heb torenhoge schulden en ga nu de confrontatie aan met mijn schulden
ik heb een appartement wat verkocht gaat worden en hou daarna nog een restschuld van +/- 100.000,00 euro over
kan iets minder of iets meer zijn , ik heb de laatste 1,5 jaar geen enkele rekening betaald maar mijn hoofd omgedraaid en in het huis van mijn ex vriendin , sinds 2 weken , gewoond en geleefd . maar mijn rekeningen en 
schulden zijn maar blijven stijgen . nu moet ik mijn appartement verkopen , en weet ik eigenlijk niet wat mij te wachten staat . maar ik ga wel de confrontatie aan met mijn schulden , ik ben er zelf verantwoordelijk voor .
ik heb mijzelf al aangemeld bij maatschappelijk werk , om te leren omgaan met geld en om mijn verleden te verwerken en mij te adviseren wat ik t beste kan doen . ook heb ik mij aangemeld bij schuldhulpverlening (gkb)
om mijn schulden te saneren , maar sta op een wachtlijst en moet wachten op een schriftelijke uitnodiging .
ik heb veel psychische klachten en heb af en toe een inzinking , ik moet morgen naar de huisarts om alles te vertellen en kijken of hij mij ergens mee kan helpen . ik zoek dus wel hulp en neem dat ook aan , ook op mijn werk , ik heb al 11 jaar een vaste baan en dat is eigenlijk de enigste stabiele factor in mijn leven op dit moment . ik ben sinds 2 weken eigenlijk alles kwijt geraakt wat mij lief is , mijn vriendin en haar dochter en heb veel schulden en raak mijn dak boven mijn hoofd kwijt , heb vroeger verschrikkelijke dingen meegemaakt en dat speelt nu ook heel erg op . ik zou graag in contact komen met lotgenoten om te praten . over hoe jullie het nu doen en hoe ik t nu doe , verhalen en gevoelens delen.alvast bedankt.xxx

groetjes sneckle

Kaatje

welkom Sneckle,
Het van je afschrijven helpt al ontzettend. Wat een vervelende situatie zit je nu in. Maar wel heel goed van je dat je nu de confrontatie met je schulden aangaat!

Heb je alleen de restschuld van de verkoop van het appartement of heb je daarnaast nog meer schulden? Ik vroeg me dat af bij het lezen van je verhaal.

Goed van je dat je nu hulp zoekt bij je schulden maar ook bij je psychische klachten! In ieder geval veel succes bij de huisarts en ik hoop voor je dat hij je naar de juiste personen door verwijst en dat je niet op ellelange wachtlijsten komt te staan, voordat je aan de beurt bent.

Blijf schrijven hier en lees ook de andere verhalen. Het schrijven en het lezen hier helpt mij en motiveert mij enorm, zeker als je alleen bent. Dan ben je het toch even kwijt.

sneckle

hey kaatje
thnxxx voor je reactie
nee ik heb bij meerdere instanties en incassobureaus schulden en wat straks overblijft ligt ergens rond de ton denk ik
ik ben eigenlijk nu al aan t bezuinigen , goedkoop eten en drinken , zuinig proberen te rijden.
ik ga morgen ook naar de bank voor een uitdraai van het bkr in tiel zodat ik weet wat , waar en hoeveel schuld ik heb , ik heb namelijk echt mijn hoofd omgedraaid voor mijn schulden door mijn post niet te openen maar direct weg te gooien , 1,5 jaar lang.
er wordt ook al veel geld op mijn loon ingehouden , maar hou nog wel geld over om op mijn werk te komen en te eten en drinken , ik rook ook en denk niet dat ik daar mee kan stoppen , teminste nu nog niet.
maar ik denk dat ik hier wel mijn verhaal kwijt kan en kan praten met lotgenoten , ik heb er volgens mij al een gevonden.
nogmaals thnxxx voor je reactie

greetz sneckle

peter

Welkom Sneckle,

Ik vermoed dat hier lotgenoten zat zijn ;D. Het is niet niks wat je heb meegemaakt. Ik hoop voor je dat alles snel duidelijk wordt. Het GKB kan je heel goed helpen. Het duurt even voor dat het traject loopt, maar eenmaal in gang kom je er uiteindelijk uit. Kun je bij iemand terecht voor onderdak?
Peter
Administrator Forum

sneckle

hey peter

thnx voor je reactie
nou t zal nog wel even duren voordat mijn appartement verkocht is , maar nee ik heb nog geen onderdak , maar ik hoop dat maatschappelijk werk mij wil adviseren wat ik t beste kan doen , en misschien wil helpen andere woonruimte te zoeken . en anders kan ik altijd nog in mijn auto slapen , dat klinkt wel heel erg , maar ik heb zelf voor deze situatie gezorgd , en zal dan ook op de blaren moeten zitten . en t zal heus wel moeilijk worden , maar ik weet dat ik t kan , waar een wil is is een weg . en die weg ben ik nu ingegaan . misschien hebben jullie idee

Buster

Hoi, en allereerst welkom!

Jeetje woonruimte op korte termijn is vaak een dure bedoening.
In je auto slapen is ook niet niks.
Kun je voorlopig niet in je appartement blijven tot dat verkocht is?
Zie het maar als anti kraak,...

Alle ex schulden zijn ooit begonnen bij de eerste euro aflossen.
Kan me goed voorstellen dat je er als een berg tegen op ziet, maar er zit een einde aan.
En wat goed van je dat je hulp hebt gezocht.
Wie weet kan je via maatschappelijk werk urgentie krijgen voor een huurwoning (maar dan heb je dus wel dubbele lasten zolang je appartement niet is verkocht)

Ik zou,... in elk geval jezelf inschrijven bij de gemeente als woningzoekende.
(je kan het maar op zak hebben, elke maand ingeschreven is er een minder lang op een wachtlijst)

Tof trouwens dat je al zo lang bij dezelfde baas zit.
Een geregeld inkomen geeft zoveel rust als je aan de slag gaat om je schulden af te lossen.
Zoals Peter al zei over het GKB, vaak duurt het even voor het loopt, maar het is wel de kortste weg naar een oplossing.

Veel succes!

sneckle

hey buster thnx voor je reactie

ik kan voorlopig nog wel in mijn appartement blijven maar t word toch een keer verkocht.
ja ik ga mezelf maar eens inschrijven bij gemeente tilburg , thnx voor de tip
mijn appartement is in nijmegen , maar mijn werk in tilburg , dus wil eigenlijk wel daar gaan wonen.
ik heb de eerste stappen gezet naar een betere toekomst , maar weet niet wat de komende tijd gaat brengen , ben daar wel huiverig voor , maar we zien t wel.
nogmaals bedankt , ik denk dat ik hier veel steun en tips zal krijgen , en mijn verhaal en gevoel kan tonen.

greetz sneckle

Buster

Voor Nijmegen moet je zijn bij www.entree.nu

Dan zit je trouwens ook gelijk goed voor Arnhem (mocht je dat willen)
De wachtlijst daar is niet super lang te noemen, het is maar wat je wil.
En de huizen zijn betaalbaar.

Voor Tilburg moet je zijn bij http://www.woninginzicht.nl
Geen idee hoe lang de wachtlijst daar is, maar daar kom je denk ik vanzelf achter.

De beste tip die ik je mee kan geven is ervoor zorgen dat je zelf zoveel mogelijk inzicht hebt in je situatie.
Zo kun je sneller actie ondernemen.

ps, ik zit net even wat te klikken bij Tilburg,.. maar daar kom je en heel eind hoor! Ze hebben allerlei mogelijkheden, ook op korte termijn, KIJK dat geeft de burger moed!

En wat gevoel betreft; mensen die hier schrijven (en meelezen) hebben allemaal te maken met schulden, en alle nare ervaringen die daarbij horen.
De schaamte, het ik-kan-niet-meer-ademen gevoel, de momenten dat er geen eind aan likt te komen, maar ook de mijlpalen die je bereikt zijn heel fijn om hier te kunnen delen.
Voor de een is dat uitkomen met het boodschappen geld, voor de ander is het een streef bedrag van de schulden meter.

Er zal niet zoveel zijn wat je hier bespreekt dat een ander niet herkend.
Veel succes!

sneckle

hey buster

thnx voor de reactie en tips , ik heb mezelf gelijk ingeschreven in tilburg bij woning in zicht
ik moet even iets zeggen over dat ik zoveel mogelijk inzicht moet krijgen in mijn situatie
ik heb 1 tot 1,5 jaar lang mijn post weggegooid en weet eigenlijk niet wie al mijn schuldeisers zijn , ik heb heel lang mijn hoofd weggedraaid , en ben voor mijn schulden weggerend om het zo maar te zeggen . maar ik ben vandaag bij de bank geweest en heb een uitdraai van het bkr opgevraagd die ik binnen nu en 2 weken binnen krijg , en krijg dan ook een inzicht in mijn financi

marco

Quoteik weet alleen nog niet precies hoe alles in z'n werk gaat op deze site . maar dat komt vanzelf hoop ik .

Wees gewoon jezelf, het wijst zich vanzelf
Marco en Bianca

peter

Quote from: marco on Sep 05, 2011, 09:59 PM
Quoteik weet alleen nog niet precies hoe alles in z'n werk gaat op deze site . maar dat komt vanzelf hoop ik .

Wees gewoon jezelf, het wijst zich vanzelf

Er zijn veel mensen die geldzorgen hebben, het lijkt wel of het steeds meer mensen in de problemen komen. Wat Marco schrijft is helemaal waar, wees gewoon jezelf.
Peter
Administrator Forum

Buster

ik heb 1 tot 1,5 jaar lang mijn post weggegooid en weet eigenlijk niet wie al mijn schuldeisers zijn , ik heb heel lang mijn hoofd weggedraaid , en ben voor mijn schulden weggerend om het zo maar te zeggen .

Dit is echt zo herkenbaar, waarom zou je ook brieven openen als er toch alleen maar hele nare en verschrikkelijke dingen in staan. Wat goed dat je het uiteindelijk toch hebt gedaan.
Je hebt de eerste stap gezet. De aankomende periode zal je vast nog wel eens bedenken "Waarom?"  Omdat er een eind aan deze periode zit. Daarom heb je die stap gezet.
Al lijkt die weg soms onhaalbaar lang, hij is haalbaar, ook voor jou.

En tof dat je in gesprek gaat met een maatschappelijk werker. Ik heb zelf altijd veel baat gehad bij een psycholoog. Even iemand die net die vragen stelt zodat je zelf het antwoord weet en er iets mee kan.

Succes!

sneckle

thnx allemaal voor jullie reacties

ik ben nu ook eigenlijk mezelf en kom er eindelijk eerlijk voor uit dat ik in de problemen zit , dat is al een grote stap voor me , ik heb lang zat gelogen en dingen verzwegen voor mijn dierbaren . en heb bericht gehad van het gkb voor mijn intakegesprek , ik moet 20 sept. komen en hoop er het beste van . de 16e moet ik naar maatschappelijk werk en komt de makelaar mijn huis taxeren . ik heb ook onverwachts veel steun van mijn familie gekregen en ga vrijdag met mijn tante over mijn problemen (financieel en psychisch) praten , en dat terwijl ik haar 10 jaar niet heb gezien of gesproken . het was hartverwarmend toen ze me gisteren belde omdat mijn moeder het aan mijn oom en tante had verteld , ik heb gehuild als een klein kind , ze zei ook dat ze me wilden helpen en dat de familie er altijd voor me is . ik vind t alleen zo moeilijk om hulp te vragen aan mijn dierbaren , ik schaam me er gewoon voor . maar andersom , als ze hulp aanbieden neem ik het wel aan , gek is dat . ik zou mijn tante nooit bellen voor hulp , maar toen ze mij belde nam ik haar hulp wel aan .
nogmaals thnxxx voor alle reacties
greetz sneckle

sacredfour

@sneckle
Wat niet duidelijk is uit jouw verhaal is of er veel overwaarde is op je appartement.
Je hebt waarschijnlijk een achterstand op je hypotheek betalingen, en met de bank ben je overeengekomen om het huis vrijwillig te verkopen om executieverkoop te verkomen, klopt dit?
De bank als hypotheekverstrekker is de laatste schuldeiser waar je in problemen mee wil komen.
Als er geen restwaarde op je appartement is, moet je gaan calculeren of huren, met alle emotionele problemen van dien, je financieel in een betere positie brengt. Je eigen huis is iets wat je toch nog enigszins een beetje stabiliteit kan geven in jouw moeilijke situatie. Maar is de hypotheek achterstand te groot dan heb je weinig keus. Banken zijn genadeloos! Is hier nog wat te regelen met de hypotheek? Alle andere schuldeisers zou je jouw plannen voor schuldsanering kunnen mededelen en 2 maanden uitstel aanvragen (schriftelijk)om daarna met een regeling te komen.

Is de taxatie geregeld door de hypotheekverstrekker? verwacht dan een rekening van 300-400 euro!

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sneckle

heyhey sacredfour

nee ik heb absoluut geen overwaarde , ik hou bij de hypotheek verstrekker een schuld van ongeveer 60.000 euro over .dat komt omdat er een lening uit een eerdere relatie in is verwerkt . ook heb ik al meer dan een jaar mijn hypotheek niet betaald , mijn hypotheek loopt bij de dsb bank en hebben mij een veeeeeeel te hoge hypotheek gegeven . ik heb de bank een volmacht gegeven om mijn appartement te verkopen via een onafhankelijke makelaar , vanuit die makelaar komt een taxateur het appartement taxeren en komt t op de markt . en hoop dan dat t snel wordt verkocht en dat mijn schuldenlast drasties minder wordt . ik weet dat t mijn eigen schuld allemaal is , maar vind t ook goed van mezelf dat ik nu de confrontatie aanga met mijn problemen .
thnx voor je reactie greetz sneckle