2de dwangbevel

Started by vlinder, Sep 04, 2011, 11:05 AM

Previous topic - Next topic

vlinder

hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over mijn 2de dwangbevel,
Als ik niet binnen 2 dagen betaal gaan ze over tot beslag op roerende en onroerende
zaken staat er.
mijn hypotheek is hoger dan wat de verkoop oplevert en mijn inboedel is niet zo veel.

Maar mijn vraag is of ze eerst mijn voorlopige teruggave en loonbeslag leggen of dat ze meteen voor huis en inboedel gaan?

Ik had al een brief om betalingsregeling weggedaan maar nog geen antwoord gekregen
en heb pbo en gemeente zelf natuurlijk wel al een e-mail gestuurd

b.v.d

vlinder

peter

Vlinder,

De deurwaarder kan beslag leggen op de roerende en onroerende goederen. Tevens kan de deurwaarder beslag leggen onder derden. Bijvoorbeeld onder een bank op de te goeden die betrokkene daar aanhoudt. Of onder de werkgever op het salaris van betrokkene of diens partner met wie hij of zij in algehele gemeenschap van goederen is gehuwd.

(Omdat aan het uitvaardigen van een dwangbevel geen rechter te pas komt, voorziet de wet in de mogelijkheid verzet in te stellen. In die procedure gaat het echter alleen om de vraag of terecht een dwangbevel is uitgevaardigd. De vraag of er een belastingschuld bestaat, of dat er terecht een last onder dwangsom is opgelegd staat niet ter discussie. Die vragen hadden eerder aan de rechter voorgelegd moeten worden. Overigens weegt de rechter dat wel indirect mee, omdat ook beoordeeld wordt of het bestuursorgaan in redelijkheid gebruik mocht maken van de bevoegdheid om een dwangbevel uit te vaardigen.)

De deurwaarder zal een keuze maken, om het geld zo snel mogelijk te incasseren, waarschijnlijk zal dit eerst loonbeslag zijn. Gezien het een dwangbevel is en je noemt een voorlopige teruggave, gaat het om een belasting schuld?
Peter
Administrator Forum

vlinder

dank je voor je antwoord, het gaat hier om onroerend goed belasting en honden belasting.

dat ze beslag op mijn inkomen of voorlopige toeslag leggen dat kan ik wil begrijpen maar als ze beslag zouden leggen op mijn inboedel is dat zo ingrijpend voor mijn dochter vandaar dat ik dat zo graag wil weten

peter

Het gaat om lokale belastingen, dus er zou een loonbeslag kunnen volgen. Waarom neem je geen telefonisch contact op met de deurwaarder.
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Vlinder, kan me de zorg om je dochter ook voorstellen.
Voor de duidelijkheid ze mogen nooit iets van de kinderen meenemen met uitzondering van (spel)computers.

Maar voor de rest geen voedsel, kleding, speelgoed of knuffelmateriaal.

vlinder

Misschien heel vreemd, vond ik wel iig maar ik had een e-mail gestuurd en heb vandaag bericht gekregen dat mijn betalings voorstel is goedgekeurd,
ik ben zo blij al weet ik dat ik het nog moeilijk zal krijgen i.v.m mijn koopwoning die minder opleverd dan mijn hypotheek maar vannacht kan ik tenminste weer slapen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp en info, ik zal jullie waarschijnlijk nog vaker nodig hebben en ik heb er nog nooit zo slecht voorgestaan maar ik houd hoop ( misschien tegen beter weten in)

groetjes vlinder

peter

He Vlinder,

Ook wij hebben met deze ellende te maken gehad. Misschien hoef je huis niet te verkopen, als je langzaam maar zeker alles onder controle krijgt. Alles spookt waarschijnlijk door je hoofd. Laat je niet gek maken.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Hoi vlinder,

QuoteHeel erg bedankt voor jullie hulp en info, ik zal jullie waarschijnlijk nog vaker nodig hebben en ik heb er nog nooit zo slecht voorgestaan maar ik houd hoop ( misschien tegen beter weten in)

Kom dan gewoon aanschuiven, en verlies nooit de hoop het komt altijd weer goed!
Veel sterkte meid en koppie op h
Sinds januari 2016 schuldenvrij.