ook schulden

Started by scooby, Aug 30, 2011, 11:21 PM

Previous topic - Next topic

scooby

Hallo forumleden,

Mijn verhaal begint meer dan 20 jaar geleden. Met mijn toenmalige vrouw ben ik toen een lening aan gegaan voor een auto. Later een woning gekocht en de lening in de hypotheek gestopt. Door o.a. opgelopen geldzorgen en twee kids met een stoornis in het autisme spectrum liep het huwelijk op de klippen.

Mijn ex-vrouw bleef in de woning en heeft daar bijna drie jaar gewoond op mijn kosten en die van m'n huidige vrouw. Het resultaat is dat ik bleef zitten met een schuld van ruim 60000 euro. Daar bij nog ruim 18000 euro aan aflossing moeten betalen. De bezittingen heb ik haar op een auto en een oude caravan na laten houden. Ze heeft nooit mee betaald aan aflossing. Hemel en aarde bewogen via de advokaat om een deel terug te krijgen.Dat mocht geen soelaas bieden. Achteraf bezien had ik toen al hulp moeten zoeken gezien de schuldenlast. Nu denk ik, had ik maar gedaan...

In 2005 kreeg mijn huidige vrouw een auto ongeluk buiten haar schuld om met bijna de dood tot gevolg hebbende. Een periode van zware onzekerheid brak aan ook financie

Buster

Hoi Scooby (Jan)

Jeetje wat een hoop pech zeg.
Is je vrouw wel helemaal hersteld?

Wat ik met afvraag; als je ex vrouw heeft getekend voor de hypotheek en de lening is er dan geen sprake van Hoofdelijke Aansprakelijkheid? Oftewel jullie zijn beide aansprakelijk voor de schuld.
Dat regelt in elk geval dat jij na het afbetalen de helft op haar kan verhalen.

scooby

Dag Buster.

Mijn vrouw is gelukkig helemaal hersteld. Mijn ex vrouw heeft inderdaad meegetekend in beide gevallen. Ze heeft het voor elkaar weten te krijgen om haar inkomen beneden de beslagvrije voet te houden, iets wat ik tot op de dag vandaag nog steeds niet kan begrijpen.
Nu was het zo (en ik weet niet of dit nog zo is) dat je tot vijf jaar na dato kon proberen je geld terug te halen van je ex partner. Tenminste, dit stelde mijn toenmalige advokaat.
Door de hierboven beschreven schuldenlast zit ik nu in de zorgen.  Zo unfair dat ze nooit eens een serieus voorstel heeft gedaan. Dit heeft er toe geleid dat ik mijn tiener dochter kwijt ben veroorzaakt door de spanningen tussen mij en mijn ex.

Mijn dochter heb ik ruim drie jaar niet gezien. Ik leg me neer bij haar besluit dat ze niet wil komen maar weet nog steeds geen reden(en) Talloze malen geschreven...
Buiten alle financi

Dick

Scooby,

QuoteBij deze zou ik graag een pluim willen geven aan de mensen die dit forum draaiende houden.

Dank je, we doen dit, omdat het nodig is. Op deze manier kunnen wij mensen helpen, al is het er
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

QuoteHet is fijn om te weten dat ik niet de enige ben.Ook al zijn voor mij en voor lotgenoten de problemen op deze manier niet opgelost.

Het is een fijn gevoel dat je met iemand hierover kan praten, ik was vroeger altijd bang dat iemand er achter zou komen hoe erg ik in de problemen zat. Door zuiver toeval ben ik Peter, Jan en Marco tegen gekomen. De wereld blijkt soms heel klein te zijn.   

Als je er niet met iemand over praat dan "stik" je erin en wordt je heel ziek. Ik heb zelf dit forum te laat
gevonden dat had wel tig jaar eerder gemogen, maar ben er nu heel blij mee dat ik hier toch ben.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

@ Chissie, het was precies op tijd, zo gaan die dingen.

"Wat alzen" hebben we met zijn allen genoeg van  ;)

@ Scooby, fijn dat je je weg hier naartoe in elk geval gevonden hebt.
Ik hoop voor jou dat je eerder een herstel hebt met je dochter dan dat de weg naar de aflossing lang is.