beslagvrije voet

Started by ultra, Aug 26, 2011, 04:06 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

@klaasvaak.
De deurwaarder zal zich gewoon aan de regeling met de beslagvrije voet houden. De belastingdient kan een beslag op de bankrekening doen, een z.g. overheidsinvordering. De kunnen ze pas doen als er een nadat je een dwangbevel hebt ontvangen.
Ze kunnen dit zelfs op het beslagvrije gedeelte doen.Voorkom deze elende door tijdig te reageren als je een dwangbevel hebt ontvangen. Vraag de belastingdienst om mee te doen met het potje dat is vrij gekomen na de beslagvrije voet.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

klaasvaak

Het is geen overheidsinvordering. De belastingdienst is er wel bij betrokken omdat de deurwaarder zijn vordering en beslagvrije aan de belastingdienst heeft gemeld. Mijn vraag gaat echter over het bedrag boven de euro 400,00 op de bankrekening.

sacredfour

Met de deurwaarder geldt afspraak afbetaling, alle andere inkomens hebben hier niks mee te maken, tenzij afgesproken. Als ik het goed begrijp is er geen beslag op inkomen gedaan? Extra geld op de bankrekening moet dan ook geen probleem zijn, als hier nergens een afspraak over is gemaakt.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Ik sluit me aan bij Scaredfour,

Die

klaasvaak

Quote from: sacredfour on Jan 28, 2012, 11:03 AM

Als ik het goed begrijp is er geen beslag op inkomen gedaan?

Inderdaad niet.

Quote from: Busterin een WSNP regeling, maar daar is hier geen sprake van, toch?

Inderdaad geen WSNP.

Ik denk dat de antwoorden voldoende zijn. Bedankt!

klaasvaak

Nog een volgende vraag in deze kwestie:
Eerder schreef ik al dat de belastingdienst betrokken was in deze vordering en moet dus het bedrag boven de beslagvrije voet afdragen aan de deurwaarder.
de beslagvrije voet is echter een "maandbedrag". Als nu de belastingdienst over een voorgaand jaar een terugbetaling doet boven de beslagvrije voet mag dit dan ook worden gekort? Want de teruggave van de belastingdienst is een "jaarbedrag" en de beslagvrije voet is een "maandbedrag". Dus als voorbeeld: beslagvrije voet per maand is euro 400,00. De belastingteruggave over het gehele jaar, bijvoorbeeld 2010, is euro 420,00 Moet dan het meerdere ( 20,00) afgedragen worden door de belastingdienst ook al is dit de uitkomst over een geheel jaar?

sacredfour

Klaasvaak, ik weet dit niet zeker maar teruggave uit een vorig jaar zou je gewoon mogen ontvangen. Is de vordering van de belastingdienst dan ligt de zaak iets anders.
Wat de belastingdienst dan doet is teruggave verrekenen met schulden. Dit heeft verder ook niks met de beslagvrije voet te maken. Hebben ze dit niet gedaan dan zou je de teruggave gewoon mogen ontvangen.

klaasvaak

Dank voor je antwoord, maar de vordering is niet van de belastingdienst. De vordering is van een creditcard maatschappij. Ik vind het wel vreemd dat de belastingdienst daarin betrokken is en gewoon als een incassobureau optreed
(via de deurwaarder) voor deze creditcardmij.

dave10

Geachte lezers,

Mijn naam is Dave.

Ik ben vorige week een bedrijfje gestart, verwijderd i.v.m. spam, wat controleert of de deurwaarder bij een loonbeslag de juiste beslagvrije voet hanteert.

Alle problemen die hierbij voort kunnen komen worden door mij aangepakt.

Ik heb ruim 10 jaar voor meerdere deurwaarderskantoren gewerkt en ben in die tijd tot de conclusie gekomen dat de deurwaarder, om het vriendelijk te zeggen, een eigen interpretatie geeft aan de deurwaarderswet.

Hiervan worden veel particulieren de dupe omdat ze niet op de hoogte zijn van de regels enz.

Ik wil graag weten hoe ik de mensen het beste kan benaderen, wat hun grootste problemen zijn, wat de meerwaarde voor mensen is als hun bestedingsruimte met een paar tientjes omhoog gaat , welke benadering deze mensen juist afschrikt enz.

Naast het berekenen van de beslagvrije voet geven wij advies en hulp bij het terughalen van door de deurwaarder teveel ingehouden gelden. Geven advies om voor schulden naast het beslag de bijkomende kosten zo beperkt mogelijk te houden en benaderen wij de schuldeisers met harde feiten om re

admin

Dave

Hierbij feedback en enkele regels van het forum

Wij streven er naar om mensen tools te geven om hun schulden te beheersen. Het belangrijks stap om je schulden de baas te worden is het inzichtelijk maken van je inkomsten en uitgaven. Zonder deze stap is niet, mogelijk je schulden te beheersen! Tevens vinden wij het belangrijk dat mensen hier anoniem hun verhaal kwijt kunnen over hun problemen. Hier kan anoniem worden gesproken over problemen. Dit forum is een ontmoetingsplaats van lotgenoten.

Spamberichten worden zonder meer verwijderd. Respect voor elkaar is heel belangrijk.

Wat kan SPAM zijn, het plaatsen van berichten om je product, bijvoorbeeld financi
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Buster

@ Dave,

Alhoewel ik het altijd zeer toejuich als er eerlijke, oprechte nieuwe bedrijven worden gestart die mensen in het nauw op het juiste pad zetten, vraag ik me af wat de meerwaarde van je bedrijf zal zijn.

De informatie en hulp die je bied is te verkrijgen via het web, gratis.
http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen

Je rechten en plichten staan hier;
http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/schulden-en-incasso/loonbeslag/Pages/default.aspx

En wat je baas moet doen staat hier;
http://ondernemerinbusiness.nl/finance/administratie/salarisadministratie/211/loonbeslag-regels-omtrent-beslag-op-loon-van-werknemer/

Ik denk dat er zeker behoefte is aan aandacht op dit punt, maar in hoeverre dat een betaalde service zou moeten zijn? Voor een groep die toch al geen inkomsten heeft?
Geen idee,... mijn eigen oplossing is het hier, gratis, delen van ervaring,...