beslagvrije voet

Started by ultra, Aug 26, 2011, 04:06 PM

Previous topic - Next topic

jan

Een beller is altijd sneller.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

ultra

Hoi,

Na vele telefoontjes brieven en emails hebben ze eindelijk de beslagvrije voet aangepast.
in de brief staat Conform u verzoek hebben wij de voor u geldende beslagvrije voet aangepast naar 90% van het feitelijk inkomen. U werkgever hebben wij per gelijke post op de hoogte gesteld van de wijziging.
Nou ga morgen gelijk naar p&o  om te vragen wat ze nu gaan doorstorten,eigenlijk mogen ze helemaal niks doorstorten want ze hebben nu al 443,77 van me . Heb de deurwaarder gebeld maar die gene die erover ging was er natuurlijk weer eens niet, om te zeggen dat ze het teveel maar terug moeten storten, hoop dat ze dat doen want ik heb nog een stapeltje rekeningen liggen :(

gr. ultra

Buster

Goed gedaan! Das in elk geval 1 overwinning, nu het terugstorten nog,....

;)

peter

Ultra, dit geeft weer even rust!
Peter
Administrator Forum

ultra

Hoi allemaal,
Vandaag hebben ze geld terug gestort maar weer verkeerd ??? van de 443.77 die ze beslag hebben gelegd hebben ze maar 129.05 terug gestort en gelijk van mijn salaris van sept. nog even 227.74 ingehouden wederom te veel op een loonbedrag van 986.98. Heb gebeld maar die erover ging was er weer eens niet >:(.Wordt er zo moedeloos van eerst krijg ik een brief dat ze  de beslagvrije voet aangepast hebben en doen ze het nog verkeerd.Ik denk dat ze me  huur en zorg toeslag erbij getelt hebben maar daar mogen ze toch geen beslag op leggen?? Morgen maar weer langs p&o ,en die zal wel weer met het verhaal komen dat ze verplicht moeten mee werken en dat ik me beklag bij de deurwaarder neer moet leggen.Weer te weinig geld om alles te betalen............ :'(

Buster

Wat een stel !@#$els,.....

Als je morgen langs gaat kun je ze vertellen dat het beklag al bij de deurwaarder ligt en dat zij, P&O, zich op dit moment niet aan de wet houd.
Ik zou het ze nog een keer, met een berekening erbij uitleggen en ze doorverwijzen naar;
http://www.salarisnet.nl/Wetten-Regels/Wetten-Regels-Artikelpagina/Tot-over-de-oren-in-de-schulden-loonbeslag.htm

Dit is een site voor werkgevers waar precies in staat wat ze volgens de wet dienen te doen.
Wat ze nu doen is maatschappelijk onverantwoord.
Ik weet niet hoe je zit qua contract maar je zou ook kunnen laten vallen dat je dit bespreekbaar gaat maken met je vakbond.

ultra

Dit gaan jullie nooit geloven :o
Eerst vanmorgen naar p&o geweest die dame die erover ging is op vakantie een andere ging het eea uitzoeken of ik morgen terug kan komen , oke die ene dag kan er ook nog wel bij.Thuis gekomen de deurwaarder maar even gebeld om te vragen waar ze nu mee bezig zijn. Wat blijkt die hebben 23 sept. 318 euro terug gestort naar mijn werkgever :o ,ik zei oke ???. Maar u heeft nu weer teveel beslag gelegd nl 227 euro. Nee hoor zei ze wij hebben 97.00 euro ontvangen,ik zeg waar is die 130 euro dan gebleven ???Dat wist ze dus niet. de fout ligt dus bij mijn werkgever ongeloofelijk wat een dombo's, gelukkig voor hun dat ik morgen moet komen want ik was in een erg boos humeur vanmiddag.Die 129 euro die mijn werk bij mij heeft gestort maandag is natuurlijk van die 277. Maar waar dan die 318 gebleven is??
Dit horen jullie morgen.........Hoop ik.

Gr Ultra

Buster

Grijp ze!

Het is een raar verhaal van die P&O.
Gelukkig ligt de fout bij hen, en werkt de deurwaarder gewoon mee.
(als het andersom is is het nog lastiger)

Ben wel heel blij voor je dat ondanks het gedoe het geld dus in elk geval jullie kant op zou moeten komen.

Veel succes!

peter

Wat een ellende, ik hoop voor jullie dat alles snel achter de rug is!
Peter
Administrator Forum

ultra

Nou die mw. waar ikeen afspraak mee had die was er niet, diegene die het waarnam wist er niet veel van zei ze ,ze hadden geen broef van de deur waarder gehad dat de beslagvrije voet aangepast moest worden ???. Ik zei o en jullie storten maandag 129 euro terug terwijl dinsdag het loon gestort zou worden, knap zonder brief van de deurwaarder :-\.Ze Ging het vandaag uitzoeken want gisteren waren ze allemaal!! van de financiele administratie op cursus. heb gezegd dat ik het echt slordig vindt van hun dat het zo gaat en dat ik te lang op het geld moet wachten.Het kan hooguit 1 dag kosten om het door te storten zei ik, jaja ik weet er niet veel van.Als het er maandag niet op staat ga ik weer terug.
Gr Ultra

Buster

Wat een gedoe.

Goed van je dat je zo doortastend bent.
Hou vol!

ultra

Eindelijk gisteren stond er 348,55 op mijn rekening,ben 3 x langs geweest bij p&o  de laatste x was gisteren en ben echt boos geworden,13 dagen wachten op een terug storting niet normaal ???
gr Ultra

Buster

Ik ben de tel even kwijt (sorry,..) maar is nu alles terug wat ze teveel hadden ingehouden?

ultra

Ja nu heb ik alles terug! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan tot alles betaald is.

klaasvaak

Een vraag over de beslagvrije voet.
Mijn vriendin is door een rechtbank veroordeelt voor het betalen van een schuld. De deurwaarder/incassobureau vraagt haar dit bedrag in termijnen te betalen. Aangezien ze maar een heel klein inkomen heeft kan ze dat niet en de deurwaarder heeft een beslagvrije voet vastgestelt van circa euro 400,00.
Haar inkomen blijft onder dat beslagvrije bedrag.
Dus als de belastingdienst iets aan haar uit wil betalen dan moet de belastingdienst eerst de beslagvrije voet in mindering brengen en de rest aan de deurwaarder betalen. Tot zover is het mij duidelijk. Maar als ik of iemand anders op haar bankrekening een bedrag stort van euro 500,00 is zij dan verplicht euro 100,00 daarvan ook aan de deurwaarder te betalen? En kan het "gevaarlijk" zijn als zij meer dan euro 400,00 op haar bankrekening heeft staan?