beslagvrije voet

Started by ultra, Aug 26, 2011, 04:06 PM

Previous topic - Next topic

ultra

Hallo allemaal,

Bij mij is beslag op mijn loon gelegd, ik verdien 959.71 netto. Volgens de bereking die op mijn werk is ingevuld door de salarisadmin. is de beslagvrije voet 759.71,zodat er 200.47 onder het beslag valt , ook moet ik erbij zeggen dat het CVZ mijn zorgpremie op mijn loon inhoud dus er gaat dan nog 148.95 vanaf.Op mijn loonstrook die ik vandaag kreeg staat dat er naar de deurwaarder een bedrag is gegaan van 443.77!!Heb gelijk de deurwaarder gebeld maar die er overgaat is er maandag pas weer ??? Dit mag toch niet zoveel beslag??
Weet iemand dit?

Groet Ultra

Dick

Hoi ultra,

onderstaande bedragen hanteert de deurwaarder. De deurwaarder kan geen beslag leggen op uw volledige salaris, hij moet rekening houden met de beslagvrije voet. Dat is het deel van het inkomen dat u mag houden voor levensonderhoud en vaste lasten.

De hoogte van de beslagvrije voet is wettelijk vastgelegd en hangt onder andere af van de gezinssamenstelling. De beslagvrije voet is - bij voldoende inkomen - minimaal 90% van de bijstandsnorm voor uw situatie, inclusief vakantiegeld. Heeft u een partner of bent u alleenstaande ouder? Let dan op dat met de juiste bijstandsnorm wordt gerekend.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Jouw werkgever maakt dit bedrag over naar deurwaarder, zou je het eerst niet vragen bij de personeelsadministratie?
Marco en Bianca

ultra

Ik woon samen maar mijn vriend heeft geen inkomen,zijn contract is niet verlengd en is dus per 1 augustus werkloos,ik ga zeker as maandag langs p&o om het eea te vragen

marco

Kom je zo niet verder in de problemen, je moet tenslotte ook de huur/gas/water en licht betalen?
Marco en Bianca

ultra

Ik kan wel m'n huur en stroom enzo betalen, de rest van de rekeningen niet laat staan de boodschappen :-[
Snap ook niet dat mijn werk dat bedrag heeft overgemaakt maar dat zal ik maandag wel horen. 

groet Ultra

Buster

P&O hoort je een formulier te geven die jij dan invult. Aan de hand van die gegevens rekenen ze je beslagvrije voet uit. Dat komt omdat er een verschil van voet zit i.v.m. samenwonen of alleenstaand en de inkomsten van je partner.

Dat kunnen zij nooit weten, daar hebben ze info van jou voor nodig.
Slordig hoor, van P&O.

ultra

Ik heb niks ingevuld. De deurwaarder heeft p&o een formulier toegezonden die hun in moesten vullen ,dat hebben ze gedaan en terug gestuurd naar de deurwaarder,vindt ook dat p&o mij had moeten vermelden dat er beslag zou worden gelegd.

ultra

Ben dus  naar de salarisadmin. geweest en zij zegt dat het klopt ik verdien
1240.88 bruto
178.33 inhouding sociale lasten en belasting
--------
1062.55
102.84 premie pensioen
--------
959.71
759.24  beslagvrije voet
---------
200.47 valt onder beslag
Maar omdat ik meer had gewerkt en eigenlijk
1203.01 had moeten krijgen
759.24 = beslagvrije voet
---------
443.77 dit is wat ze hebben gestort naar de deurwaarder
ik hou dan eigenlijk 769.24 over maar daar gaat de premie van het cvz nog af 148.95
Wat moet ik nou doen? In juni kreeg ik een brief van die deurwaarder dat ik 554,76 moest overmaken en nu is het ineens 735.71, nu kom ik nog meer in de shit....wordt er moedeloos van

Buster

Ultra,

Reken hier even uit hoe hoog je beslagvrije voet is.
Vergeet niet bovenaan te kiezen voor je woonsituatie.
Ik kom met wat giswerk (weet de hoogtes van je huur en je toeslagen niet) op

ultra

Op toeslagen mogen ze toch geen beslag leggen?
Wij zijn met 4 personen 2 volw. 2 kids
huur is 450,als ik de berekening goed begrijp mogen ze helemaal geen beslag leggen , als ik 90% van de bijstandnorm mag houden mogen ze maar ongeveer 95,00 beslag leggen.Ik woon samen mijn partner heeft geen inkomen dus dan moet ik kijken naar beide parners 21 jaar en ouder
of alleenstaande? de berekening is berekend op mijn inkomen ze weten niks van mijn partner.

Buster

Precies, DAAROM had P&O jou het formulier in moeten laten vullen. Stelletjes,.....

Hoe het precies zit met de toeslagen weet ik niet, maar die krijg je pas als de huur hoger is dan een bepaalde norm.
Het Beslagvrije Voet model gaat ook uit van die norm, dus dat heft elkaar op.

Ik zou bij beide weer even aan de bel trekken, omdat ze nu in overtreding zijn en dat kan gevolgen hebben voor de beslaglegging.

ultra

Heb een mail naar de deurwaarder gestuurd
ben benieuwd...

ultra

Hoi,
Nog steeds niks gehoord van die deurwaarder :( Wat moet ik nu doen nog een mail sturen, ik ben niet zo'n belfanaat ..

gr. ultra

Buster

Als je belt,....

Goedendag u spreekt met mevr,.... ik bel u om informatie over mijn loonbeslag, wilt u het dossiernummer?

Ik heb de volgende vraag, het loonbeslag is geregeld door afdeling P&O op mijn werk, ik heb hier zelf niet voor ingevuld en nu blijkt mijn salaris onder de beslagvrije voet te liggen.
Weet u misschien bij wie ik moet zijn om dit goed geregeld te krijgen?
Het bedrag wat ik nu overhoud is wettelijk niet toegestaan.
Ik woon namelijk samen, en mijn partner is werkloos, P&O is hiervan niet op de hoogte.

(dan hoop ik voor je dat je een antwoord krijgt of word doorverbonden met iemand die je antwoord kan geven)

Doe ze naar en zijn ze grof leg ze dan kalm uit;
"U begrijpt mij misschien verkeerd, ik bel niet om het terug gedraaid te krijgen, ik vraag u om informatie omdat de handeling die is gepleegd niet wettig is, ik vraag u vriendelijk om samen met mij tot een oplossing te komen"

Als ze vragen om bewijsstukken van het samenwonen kun je een uitreksel halen bij de gemeente.

Heel veel succes!