Schulden door koppigheid en de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Started by sandra2310, Aug 02, 2011, 10:35 PM

Previous topic - Next topic

sandra2310

Beste forumleden...
Ik zal kort mijn verhaal doen....
Door een juridische strijd van 1999 tot 2010 had ik een serieuze schuldenberg opgelopen...laten we zeggen dat ik aan +-20000 aan leningen gedaan had in de loop der jaren om dit allemaal te bekostigen...
Reden van strijd was de voogdij van mijn zoon...soit om een verhaal kort te maken...beroep aantekenen, tegenpartij correctioneel vervolgen en zo verder koste het me handenvol geld en als alleenstaande was er weinig anders dan geld te lenen bij de bank...
Dit ging allemaal goed, jaren aan een stuk veel gewerkt om dit allemaal te betalen...tot ik begin vorig jaar ernstig ziek werd en 6 maanden thuis zat...van een inkomen van rond de 2000 euro viel ik op een 1100...reken er de medische verzorging bij, ziekenhuis opnames...ik hoef geen tekening te maken om te zeggen dat mijn maandelijkse aflossingen niet meer betaald konden worden en zo enig achterstand opliep....
Ik ben in oktober terug beginnen werken en terug beginnen aflossen maar het kwaad was geschied...de ene deurwaarder na de ander, de ene bank na de ander die dan afkwam met dreigementen tot loonbeslag...
In december volledig balans opgemaakt en zat toen nog aan een openstaand bedrag van +-14000....
Ik twijfelde enorm om in schuldbemiddeling te gaan en had een dossier opgemaakt...
En toen heb ik een keuze gemaakt...bij alle schuldeisers langs geweest en hun de keuze gegeven...oftewel mij de kans geven mijn achterstand in te halen oftewel tekende ik het bemiddeling...
Deurwaarders, belastingen,en zo verder gingen ermee akkoord...het moeilijkste was de bank...maar dit ook kunnen regelen...
Ondertussen zijn we 8 maanden ver en kom ik van 14000 naar +-6500...
Ik heb heel veel opgegeven...werk heel veel bij om mijn schulden te betalen maar nu begin ik even de moed kwijt te raken...
Maandelijks betaal ik aan de banken +-500 euro...belastingen 75...ziekenhuis 100...schuld mobistar 100...luminus 60...en dat is het minimum die ik maandelijks hoef te betalen...
Daarnaast betaal ik nog 485 huur, 70 elektriek...+-100 mazout om de 2 maanden, en enigste luxe digitale tv en internet...
Dus je kan je wel voorstellen dat ik niet echt toekom met een simpele werknemers loon en verplicht ben om bij te werken....
Vandaag kreeg ik dus even mijn klopje daarom mijn verhaal...enkel mijn vriend en enkele dichte vrienden weten van mijn situatie...wat moeilijk is...nu weet ik...nog maximum 6 maanden en dit is voorbij...
Dus ook besloten om serieus te gaan besparen....nog meer te werken...zelf stoppen met roken...om er snel vanaf te zijn...
Ik hoop via dit topic enig hulp te krijgen en zodoende dagelijks iets neer te schrijven...om de moed erin te houden...die laatste loodjes...
Alleszinds bedankt om dit te lezen...
Groetjes

peter

Welkom sandra2310,

Hier zijn meer mensen die schuldproblemen hebben of hadden. Het moeilijkst is het begin en de laatste loodjes. We hebben hier een ding gemeen en dat is schulden. Hoe de moed erin en het gaat je lukken om het laatste beetje af te lossen.

Peter
Administrator Forum

sacredfour

@sandra2310 Ik hoop voor jouw dat na die lange juridische strijd voor de voogdij van je zoon dit een goede afloop heeft gehad.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sandra2310

Eerlijk ??
Nee...vader weigerde na 12 jaar nog altijd zoon mee te geven...gevangenis straf en zo verder hielpen niet...en uiteindelijk ermee gestopt...zoontje is 12...
Koste me handenvol geld voor niks, en wat ik wou vermijden gebeurde....krijg nu bijna wekelijks de politie aan de deur.....zoon sleg een kind in mekaar...zoon dreigde met een mes...wat ik al die jaren aantoonde...dat mijn zoon geen opvoeding had bij zijn vader...tja vriendjes politiek...en nu kunnen ze mij wel aansprakelijk stellen voor zijn daden...het belgisch gerecht systeem....
Ex werd veroordeeld tot het betalen van 56000 euro dwangsom...tot op vandaag nog niks gezien...
Moet ik dan nog blijven procederen...heb mijn part gehad...heb koppig doorgevochten maar nu werd het tijd ermee te stoppen....

Buster

Jeetje Sandra,....

Kijk dat geld, das heel vervelend maar op te lossen. Ik kan me zo voorstellen dat je meer zorg hebt om je kind en het gebrek aan opvoeding die hij krijgt.

Ik neem mijn pet voor je af!
En hou vol, je bent al zo ver op weg

sandra2310

Vandaag geestelijk een zware dag gehad...begin juli door omstandigheden van werk veranderd...het vorige was niet meer te combineren met mijn werk er naast...had een full time van 38 uren en deed er op den duur 40 50...je zou zeggen...wees er bllij om...maar nee..uitleg...alles wordt aangegeven wat in mijn geval niet interessant is...werk liever 38 uur op een week bij 1 baas, en doe er liever 20 er naast natuurlijk hoe erg het ook is niet aangegeven maar een mens moet iets doen om er aan uit te geraken...
2 juli ontslag ingediend en omdat ze met mijn uren gefoefeld hadden gewoon mijn opzeg niet gedaan...wat mij 1 week inkomsten kostte en dus met een te kort zit...
Had het er effe moeilijk mee geef ik toe...kom +- 400 500 te kort...soit wordt dus nog extra bijwerken om dit in te halen...
Motivatie.. morgen werken dus van 9 tot 2 en dit om dit allemaal te betalen...vanaf morgen geen enkele vrije dag tot ten vroegste 15 september...
Ik heb op 1 punt geluk...ben eigen baas over mijn bijverdienste....ik onderhou 2e verblijfs appartementen...en opkuis van seizoen appartementen...door de mond op mond reclame een groot klantenbestand opgebouwd...dus in de zomer breng het gemiddeld toch een goeie 1000 euro extra op...zal die goed kunnen gebruiken dus...
Ik heb voor mezelf berekend dat ik 6500 nog moet afkorten...heb het afgerond naar 7000...gewoon de intresten, onvoorziene kosten je weet maar nooit...ik had gehoopt nog voor 31 december er vanaf te zijn maar zo ziet het er niet naar uit...maar ik zal het toch proberen...
Aangezien ik minimum 800 afkort per maand heb ik 9 maanden nodig...ik heb voor voeding uitgerekend dat ik +- 50 euro nodig heb per week...met mijn vaste kosten erbij heb ik een minimumloon nodig van 1800 euro...alles wat ik erboven verdien zal ik zien als extra aflossing ...
Wat een leven

Buster

Yep, je word bijna een wandelende rekenmachine,....

Maar het einde is in zicht, dat is het belangrijkste doel.
Hou vol! Je bent er bijna!

sandra2310

Beste forumleden...

Tijdje geleden dat ik hier was maar ik zat serieus in een dipje...
Begin van Augustus zat mijn zus met een groot financieel probleem...werd uit haar appartement gezet en vroeg me of ik haar huurachterstand niet kon lenen tot de 10e...ik weet het, had het niet moeten doen, maar tja had zo iets van ...is gokken...en tja wat als ik het niet doe..sta ze misschien op straat met een kind en dus het geld gegeven, had mijn betalingen nog niet gedaan....en natuurlijk die niet teruggekregen...diep teleurgesteld..mezelf daardoor in de problemen gewerkt..minder afbetalingen gedaan, die van de bank ook niet kunnen doen, of niet allemaal..was er even niet goed van...dus heel de maand augustus enorm doorgewerkt om het verlies te compenseren...
Nu zal ik natuurlijk minimum 2 maanden huur moeten betalen in september, en 2 maanden aan de bank...een klein bedrag van 1700 dus...plus de kleine betalingen die ik niet kon doen...ik reken dus op minimum 2500 euro....soit begin september komen de huur en de banken in orde...de rest zal nog extra hard werken worden om het in te halen en gewoonweg weinig uitgeven....
Maar het probleem is...ging in september een cursus zelfstandig ondernemen beginnen en had wekelijks 1 keer per week een oppas nodig...de andere dagen waren geregeld ...extra kosten dus die ik me door dat geval niet kan permitteren...ik weet dat het dus een maand lang word rekenen en tellen...krijg er nu al barstende koppijn van...maar soit...nog een beetje geduld en ik ben er vanaf...
Pfff nooit meer goed zijn voor familie...serieus lesje geleerd !

peter

Sandra,

Zo wordt wel erg moeilijk voor je om het hoofd boven water te houden. Krijg je dit geld nog terug van je zus?
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Sandra,

Dit was echt zo'n probleem van als ik dit of als ik dat...
Je hebt geprobeerd goed te handelen maar het heeft jammer genoeg verkeerd uit gepakt!

Maar als je haar niet had geholpen en je zus was met haar kind op straat belandt had je je
ook schuldig gevoeld. Dit zijn gewoon van die moeilijke dingen, van wat is de juiste keuze!

Wees niet te streng voor jezelf jij hebt gedaan wat jij goed achtte en ik denk dat ik in zo'n
geval het ook had gedaan, alleen krijgt je vertrouwen in de mensen wel weer een opdonder.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Je mag soms best vinden dat je zus stom is hoor, doe ik bij die van mij ook.

Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje gemeen dat ze je zo laat zitten.
Ze zal vast niet anders kunnen, maar dat kon jij ook niet en je deed het toch.
Ze had op zijn minst voor je kunnen oppassen.

Wat vervelend voor je!

sandra2310

Ah ja, had ik het niet gedaan wat dan...en tja mijn zuster, krijg ik het terug..vermoed van niet....ondertussen uit haar appartement en bij moeder gaan scchuilen...dus mijn centjes mag ik vergeten! daardoor te laat met eandis, en komen ze een budgetmeter plaatsen...echt, ben er niet goed van soit komt goed maar toch...die schaamte...ik die alles deed om het niet te tonen aan de buitenkant, een budgetmeter zegt genoeg !

Freek en Jolanda

Dit gevecht is een oneerlijk gevecht, je doet je best en zus lief gooit het over de balk. Ik ben het met Buster eens dat je haar toch flink de waarheid mag zeggen. Ook zal ze dit niet willen horen.
Freek en Jolanda

Chrissie

QuoteDit gevecht is een oneerlijk gevecht, je doet je best en zus lief gooit het over de balk. Ik ben het met Buster eens dat je haar toch flink de waarheid mag zeggen. Ook zal ze dit niet willen horen.           

Wees niet te streng voor jezelf,  je hebt een goed hart en je doet het hartstikke goed, Sandra!!! Maar ik moet Buster, Freek en Jolanda wel gelijk geven dat je je zus toch flink de waarheid mag zeggen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sandra2310

Ah ja...kan ze daar zo en zo niet bereiken, want spreek al jaren niet met moeder ;-) ideale plaats om te schuilen ;-) en zal geen 200 km doen om haar de waarheid te zeggen :-)
Vandaag een hele dag gestalkt door de bank wegens laattijdigheid betaling van de maand...
Moet aan citibank minstens 400 betalen per maand...2*200...vroegen waar de betaling bleef, en zei hun dat ik vandaag nog 200 rechtstreeks op de rekening ging storten en dan donderdag 600 om in orde te zijn voor deze maand en volgende maand...
Beginnen die mannen te dreigen met loonbeslag en zo verder...
Soit eens flink telefonisch mijn mening gezegd...ik vraag mij af wie er maandelijks minimum 400 afbetaal aan een lening door achterstand...heb hun gezegd dat ze van mijn part beslag mochten leggen op mijn loon maar dat ze nooit aan die 400 zouden komen ;-) opzettelijk een part time contract zodat ze dit niet kunnen lappen, zit dan zogezegd op het minimum ;-)
Ah ja nog enkele maanden geduld maar die extra miserie was het mij niet waard...
Nu volgende maand beginnen met mijn lessen bedrijfsbeheer ....zodat ik binnen 5 maanden mijn zelfstandig statuut kan aanvragen als bijberoep...maar ja eerst moeten de banken in orde zijn, want anders zullen ze daar gaan pakken...arg...aftellen...aftellen...aftellen...die laatste loodjes...donderdag eens mijn betalingen doen en alle cijfers erbij nemen en dan eens een volledige saldo maken van wat ik nog betalen moet...voor mij zijn de banken het belangrijkst dus ik denk na mijn betaling van 800 dan ik nog op een kleine 4000 zit...we zien donderdag wel ;-)