werkgever

Started by scooby, Jul 29, 2011, 03:39 PM

Previous topic - Next topic

scooby

Onlangs ben ik gestopt met mijn eigen bedrijfje. Nu is een collega van me bereid mij in dienst te nemen.
Hij is bereid mij een contract aan te bieden van 20 uur per week, de overige 20 uur via een uitzendburo. Hij is op de hoogte van mijn schulden problematiek. Mijn vrouw en ik hebben ons aangemeld bij de gemeente voor schuldhulp. Ik ga er even van uit dat het uiteindelijk WSNP zal gaan worden. Nu weten mijn collega en ik dat hij mij naar verloop van tijd in dienst moet nemen. Hij heeft overleg gevoerd met zijn boekhouder, deze twijfelt om mij aan te nemen vanwege grote omzet schommelingen. Nu vroegen wij ons af of een bewindvoerder dan wel curator (als ik in de WSNP zit) mijn collega kan dwingen om mij een volledige werk week aan te bieden? Gelet op een vast dienstverband.
Mijn collega zit uiteraard niet te wachten om ook in de molen terecht te komen, waar ik begreep voor heb.

Iemand hier ervaring mee? Tips zijn ook van harte welkom.

Mvg, Jan

Dick

Je moet eerst het minnelijke traject aflopen, daar gaat enige tijd overheen. Als je in de WNSP terrecht komt heb je te maken met een bewindvoerder. Een contract van 20 uur is ook een arbeidscontract. 

Wanneer je 3 maanden lang elke week, of minimaal 5 uur per werkt, ontstaat een zogeheten
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

scooby

Dank je wel Dick voor je snelle reactie en helder antwoord.

mvg, Jan