Nibud waarschuwt voor slinkse flitskredieten

Started by redactie, Jul 21, 2011, 09:00 AM

Previous topic - Next topic

redactie

Nibud waarschuwt voor slinkse flitskredieten

Via internet of sms snel even een paar honderd euro lenen tegen torenhoge administratiekosten: het Nibud waarschuwde al voor dergelijke flitskredieten in 2007. Ondanks de aanscherping van de kredietverstrekkingsregels in juni dit jaar, zijn er aanbieders die consumenten weten te verleiden om tegen hoge kosten kleine kredieten af te sluiten. Het Nibud adviseert consumenten om andere alternatieven goed te overwegen. ...

http://www.nibud.nl/index.php?id=49&tx_ttnews[tt_news]=1483

peter

Je betaalt nu geen rente, maar kosten voor een garantstelling.
Peter
Administrator Forum

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Quote from: peter on Jul 21, 2011, 11:15 PM
Je betaalt nu geen rente, maar kosten voor een garantstelling.

Ze moeten gelijk ingrijpen, website uit lucht halen of blokkeren en een boete opleggen aan het bedrijf.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

Deze bedrijven opereren geheel binnen de wet. Het is daarom niet mogelijk ze gelijk te verbieden. Eerst moet de wetgeving worden aangepast of er moeten klachten komen van mensen. Hier gaat tijd overheen.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Daarnaast kan het ook voordeliger zijn om geld van een vriend of familielid te lenen. Wel moeten er dan goede terugbetaalafspraken worden gemaakt.

Ik leen nooit geld aan anderen omdat ik al een paar maal heb meegemaakt dat ik het gewoon niet terug kreeg maar wil ze desnoods wel op een andere manier bijstaan bijv. door boodschappen voor ze te kopen zodat ze even weer verder kunnen. En ik heb zelf ook nog nooit geld van anderen geleend daar kan ik gewoon niet mee uit de voeten voel me dan hardstikke schuldig.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Er is blijkbaar veel geld te verdienen. Na dat er een verbod op komt, vinden ze een andere methode om hun activiteiten voort te zetten.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info