Te hoge incassokosten

Started by Sje, Jul 02, 2011, 07:12 PM

Previous topic - Next topic

Sje

Beste allemaal,

Ik heb een incassobrief ontvangen, waarover ik inmiddels al een betalingsregeling heb getroffen. Nu vraag ik me af of de incassokosten niet veels te hoog zijn. Zo ja, hoe kan ik dit aanvechten?? Moet ik het incassobureau een brief schrijven dat ik hegt niet eens ben met de incassokosten of moet ik het anders aanpakken? Het gaat om de volgende bedragen:

Hoofdsom: 7300,-
Totale vordering: 9.058,94
Incassokosten: 1758,-

Bedankt!!

sacredfour

Je incasso kosten zouden 700 euro moeten zijn, eventueel verhoogd met BTW. Schrijf ze een brief, waarin je ze voor een verklaring vraagt. Doe dit wel schriftelijk, beantwoorden ze je brief niet, dan is het tijd voor een meer serieuze brief.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

peter

Bij welk incassobureau heb je deze vorderding gekregen. Is dit bureau aangesloten bij de branchorganisatie voor incassobureau's. Hoe zijn de kosten opgebouwd?
Peter
Administrator Forum

Sje

De vordering loopt bij DAS incasso.

Dick

Quote from: Sje on Jul 04, 2011, 07:08 PM
De vordering loopt bij DAS incasso.

Das is niet aangesloten bij een branche organisatie. Dus altijd bezwaar aantekenen tegen de incassokosten. DAS moet aantonen dat men deze kosten heeft gemaakt. Daarnaast moet DAS zich houden aan rapport voorwerk II.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info