huishoudgeld voor 2 personen

Started by Just, Jun 30, 2011, 11:29 AM

Previous topic - Next topic

Just

Vraagje, Ik woon sinds een aantal maanden samen, maar met wij geven, denk ik persoonlijk teveel uit. Wat is de norm voor een huishouden van 2 personen. Kunnen wij het redden met 50 euro per week??

J

marco

Just, de richtlijnen van het NIBUD per dag

kind 1-3 jaar   
Marco en Bianca

Chrissie

Het spijt me maar ik kom met de geijkte vragen aanzetten maar rookt
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

prof

Norm waarbij vaak uitgegaan wordt is nibud-norm. Voor samenwonend komt dat neer op E 80,-. Dat is dus voor eten, drinken, maar ook roken, verzorgingsproducten.
Probeer daarbij rekening te houden met wasmiddelen (vaak wat duurder in de aanschaf), roken (ongezond en duur, maar dat weet je) en bepaalde verzorgingsmiddelen kunnen ook wel eens wat duurder zijn.

Dick

Voor 2 personen kan het goedkoper dan 80 euro. Je zult echter op een aantal zaken moeten bezuinigen. Stoppen met roken, geeft een besparing, maar je moet wel kunnen stoppen met roken. Je kan natuurlijk ook besluiten om minder te gaan roken. Verzorgingsprodukten bij de action zijn goedkoop en Sendel wast ook goed schoon.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Minder roken is ook een optie die kan besparen. Als je huisdieren hebt worden de kosten ook hoger en een huisdier doe je hiervoor niet de deur uit. Oplossing is dat je goedkoper moet gaan inkopen. Sendel scheelt 3,5 euro met Ariel. En spinazie van het huismerk scheelt ook bijna een euro het een iglo product. Je hoeft niet elke dag vlees, een ei is ook een vleesvervanger. Je kan door eenvoudige oplossingen goedkoper leven. Een hamburger is goedkoper dan biefstuk.

Je kan zo een stuk goedkoper leven en het is niet voor altijd.
Freek en Jolanda

Dick

Voor sommige mensen die tegen de armoedegrens (het minimum) aanzitten, is dit echter voor altijd.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info