De Bank

Started by wil, Jun 29, 2011, 09:47 PM

Previous topic - Next topic

wil

Hallo allemaal,

Dit is mijn verhaal.

In aug 2004 het huis van ex en mij verkocht.
Hij moest en zal er blijven wonen, maar heeft nooit ergens een cent voor betaald.
D.m.v. een advocaat hem 'gedwongen' om mee te werken aan de verkoop met als gevolg een schuld van ruim

peter

Wil,

De deurwaarder komt pas als het voor de rechter is geweest. De deurwaarder voert het vonnis uit van de rechter. Jij bent niet wettelijk verplicht om gegevens aan een bank over te dragen.

Edoch er is een rechtelijk uitspraak dat je ex moet gaan betalen. De bank zal ook iets met deze uitspraak moeten gaan doen. Als ik jou was zou ik de bank aanschrijven met een copy van het vonnis. Als ze een deurwaarder willen sturen, zal het eerst voor de rechter moeten komen. Een rechter kijkt ook naar eerdere uitspraken. A.d.v. de uitspraak zou ook een deurwaarder naar je ex worden gestuurd.

Peter
Administrator Forum

wil

Eigenlijk wordt ik dus door de bank bedreigd met iets wat wettelijk niet is toegestaan.

Ik heb de bank duidelijk proberen te maken dat alleen IK degene ben geweest die er de laatste 7,5 jaar energie, actie en vooral geld heb ingestoken.

Zelfs met een rechtzaak tot gevolg.

Ik heb de bank vriendelijk verzocht om mij en de deurwaarder wat tijd te gunnen,
dit is mij geweigerd.

De reden dat ik dus geen belang heb bij een deurwaarder met rechtzaken als gevolg is omdat ik niet terug wil naar leefgeld van

peter

Wil,

Je vader heeft borg gestaan voor de hypotheek. Bij de echtscheiding is de afspraak gemaakt dat de rest schuld tussen jullie zou worden verdeeld. Er is geen hypotheek meer, maar een rest schuld, die door twee personen betaald zou worden. Jij hebt inmiddels al betaald, je ex nog niet.

Als je ergens borg voor hebt gestaan, kan een bank altijd eisen dat je moet betalen. Maar er is toch een vonnis dat zegt dat de ex moet betalen.

De rechter heeft je ex veroordeeld voor de betaling van dat bedrag. Een rechter heeft alles in overweging genomen en is tot een uitspraak gekomen. Je kan niet twee keer voor het zelfde vergrijp worden veroordeeld, jou ex heeft tegen dit vonnis geen beroep aangetekend. Aan een vonnis van een rechter dient uitvoer te worden gegeven.

Peter
Administrator Forum

Dick

Als de rechtbank een vonnis heeft gewezen dat ervoor moet zorgen dat jouw ex eindelijk gaat betalen , dan moet dat vonnis van de rechter nog worden uitgevoerd. Eerst wordt aan hem gevraagd om het vonnis vrijwillig na te komen binnen een redelijke termijn. Gebeurt dit niet, dan komt er een deurwaarder aan te pas.

De bank wil zijn geld via de snelste manier. Wil jij hebt laten zien dat je kan betalen en jou ex heeft natuurlijk bij de bank aangehaald dat jou vader garant stond voor de hypotheek. Dus de bank kiest voor de makkelijk weg.

Middels het vonnis kun je beslag leggen op alles wat hij bezit. Dit kun je  via de deurwaarder doen, met de mogelijkheid om dwangmiddelen in te zetten. Denk aan beslaglegging en faillissementsaanvraag. De deurwaarder kan een beslag leggen op zijn inkomen of zijn auto of tv verkopen.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

wil

De bank is van mening dat ze geen boodschap hebben aan het vonnis.
Ik heb immers een rechtzaak gevoerd tegen ex en niet tegen de bank.

Ik  snap wel aardig hoe het allemaal in elkaar steekt maar wat mij vooral stoort is dat de bank zo moeilijk doet en niet bereid is om ook maar iets mee te werken.
Ze nemen alleen maar genoegen met hun eigen scheve regeltjes.

Contact is haast onmogelijk omdat ze een erorme mondelinge monutie hebben, daar ben ik niet op getraint.

Buster

De bank gaat in dit geval voor de weg van de minste weerstand.
Mijn zusje had precies hetzelfde, niet alleen met de bank maar ook met VVE, gas licht enz.
Menner betaalde niks meer, en tja, haar naam stond toch ook op de hypotheek.

Het antwoord luide; wij mogen het volledige bedrag bij jou verhalen, het is jouw probleem hoe je dat terug krijgt van je ex. Betaal je niet dan komen er deurwaarders en gaan de kosten omhoog en halen we je huis leeg. (even kort door de bocht, maar daar kwam het wel op neer)

Zij zit er ook nog middenin dus kan je helaas niet de gouden tip geven  :-\

Heel veel succes!

wil

Denkt u a.u.b. even met mij mee......

Ik moet v

Dick

Wil,

Denk aan de vordering op je ex. Jij hebt aan je verplichtingen voldaan (de helft van het bedrag). De boeven zullen natuurlijk ook rente vragen over de afgelopen periodes. Denk dat je ex niets heeft gedaan. hij heeft de bank en jij niet geinformeerd dat hij niet betalen. Jij bent in de veronderstelling dat jij aan je verplichtingen hebt voldaan. Ik aan de bank aangeven dat jij een vonnis van een rechter hebt om het te verhalen op je ex.

De bank moet zich houden aan de termijnen die ze zelf stelt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

wil

nou dit is de brief:

Geachte ********,

In uw mail aan mijn advocaat op 23 juni j.l.  verzoekt u mij mijn inkomens en uitgavengegevens aan u toe te zenden.

Ik ben van mening dat ik hier wettelijk niet toe verplicht ben.

Ik ben bereid mijn medewerking te verlenen zoals ik dat