Begrip

Started by Snijder, Jun 28, 2011, 10:53 PM

Previous topic - Next topic

Snijder

@ Buster

Dankjewel!
En wat betreft budgetbeheerder. Ze werkt er niet meer en ik weet niet wat te doen.
Juridisch loket geweest met verhaal van 'verleende diensten' etc door budgetbeheerder en die vertelde me dat ik dat kon aanvechten.
Echter lieve mensen, het is moeilijk uit te leggen,
maar zij werkte er niet meer. Dus blijf van mijn lijf aansprakelijk stellen?
Nee die mensen hebben me geholpen. Me laten inzien dat ik meer waard ben dan om enkel geslagen of &^%$ te worden. Ik heb mijn menselijkheid daar weer terug gekregen.
En dus ben ik weer terug bij af.
Budgetbeheerder spoorloos en snijder aan het snijden.

De belastingdienst wil in geval van toeslagen nog wel een betalingsregeling treffen. Maar die zijn 2 jaar. Ik zie mezelf niet bijna 90.000 euro in 2 jaar aflossen.
En wat betreft de totale schuld. Nogmaals ik heb geen idee. Kijken ze specifiek naar de dagen dat ik naar school ging en werkte, dan krijg ik nix vergoed.
Kijken ze enkel naar de creche, dan heb ik 2 dagen vergoed gedurende 5 maanden.
Maar ik heb ruim 2.5 jaar de kids op gastouderopvang gehad.
Warboel allemaal

Snijder

Quote from: marco on Jun 30, 2011, 11:10 PM
Niet opgeven, ellende is niet fijn, maar eens komt het goed.

But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

Snijder

Owja enne ik dacht misschien kan ik hier een soort van dagboek schrijven over hoe het met mn schulden vergaat enzo?
Weet niet of er iemand zal willen meelezen?

Nou, ik dacht als ik nou begin met mn schuld van kinderopvangtoeslag 2008 waar ik maandelijks 107 moet afbetalen, dan kan ik die strax afschrijven en door naar het volgende.
Op dit moment heb ik al ruim 2000 afbetaald en er staat nog 1600 euro open.
Ik heb mezelf op een budget gezet en ben dingen via Marktplaats aan het verkopen.
Het is vandaag donderdag en ik heb een fietsje, fietszitje, een stepje verkocht. Bij elkaar 60 euro.
Ook heb ik mn weekbudget door 7 dagen gedeeld en alles wat ik elke dag overhoud, gaat ook naar de schuld.
Mijn weekbudget is 115 euro. Dat is inclusief kinderbijslag. Tot nu toe heb ik elke dag minder uitgegeven en heb nu al 32 euro extra over.
Ik hoop aan het eind van deze week in totaal 45 euro te kunnen overhouden van de 115.

En alsjeblieft niet lachen en denken: Malle snijder, 45 euro op schuld van meer dan een ton..
Ik schaam mij al zoveel

marco

QuoteOwja enne ik dacht misschien kan ik hier een soort van dagboek schrijven over hoe het met mn schulden vergaat enzo? Weet niet of er iemand zal willen meelezen?

Je kan hier schrijven wat je maar wilt, ook in dagboek vorm. Wij lezen met je mee.
Marco en Bianca

Buster

Lieve Snijder,

Niemand zal je uitlachen hier,....
Erkennen en aanpakken dat is niet alleen stap 1 maar ook al stap 2.

Wat betreft die budgetbeheerder,...
Zij heeft haar werk niet goed gedaan, ze is nu weg, maar ze heeft in die tijd een baas gehad die haar begeleid en aanstuurt. Jij hebt betaald voor die diensten dus, mag je ook waar voor je geld verwachtten. Die is niet geleverd.
Ik snap je loyaliteit naar deze mensen, maar het kan niet zo zijn dat je je veilig waant in hun opvang en dat ze er vervolgens een janboel van maken en je begeleiden naar een eigen huisje met een financieel onveilige situatie. En JA jij hoort niet geslagen te worden, maar dat geld niet alleen voor vuisten, dat geld ook voor je bankrekening.

Als je de emoties er "even" los van ziet, blijft het een stichting die werknemers in dienst hebben, die hebben een contract ondertekend waarbij ze salaris krijgen voor het uitvoeren van een functie. Zij heeft haar functie niet goed uitgevoerd. Haar baas heeft dat niet opgemerkt.
Dat is dus tot 2x toe niet jouw pakkie aan. In de praktijk is dat dat nu wel. Dat klopt niet.

Wat betreft die dagen; de cr

peter

Snijder, ik ben het helemaal met buster eens. En niemand zal je hier uitlachen, want wij weten wat het is om te leven met die "rot" schuld. Hier is iedereen gelijk en anoniem.
Peter
Administrator Forum

Snijder

Dank jullie wel.
Hebben jullie enig idee hoe fijn het voelt om over je schuld hier te kunnen praten en ipv hoon en onbegrip, meelevendheid te krijgen?
Mijn dank is groot.

@ Buster,

Ik ga je een verhaal vertellen.
Op het moment dat je in een blijf van mijn lijf huis komt dien je je in te schrijven bij een woningbouw. Voor urgentie. Echter krijg je vanuit de opvang gelijk een woonblokkade. Dat houdt in dat er een code achter je naam staat bij de woningbouw en dat wanneer het opvanghuis vindt dat je klaar bent voor je huisje, zij een seintje geven naar hun contactpersoon bij de woningbouw en dat de blokkade eraf gaat. En dan heb je binnen 3 maanden een huis.
Ik ben ik 2007 in het blijf van mijn lijf huis gekomen. Daar heeeel lang gezeten en pas in 2010 mn eigen huisje.
Toen ik in het minnelijke traject zat bleek dat 1 van mijn allergrootste schuldeisers zijn vordering had laten vallen. Kwijtgescholden.
Dus mijn totale schuldenlast bedroeg toen 9000 euro (zonder studieschuld, want die werd bevroren).
Ik had op de boedelrekening toen al 3000 euro staan. Ik begon te denken: Ik zit nu al maanden in het minnelijk traject, nog geen uitzicht op de WSNP en ik heb nu 3000 euro credit en 9000 euro schuld.
Ik wil het zelf oplossen. Woonblokkad was er 2 maanden vanaf, dus wist dat ik binnen no time mn huisje kon krijgen. Dit speelde allemaal in 2008.
Toen kreeg ik een brief van de belastingdienst dat ik 1300 terug kreeg (aangifte vorige jaren).
Toen wist ik het zeker! Ik zou het zelf doen.
Ik heb uitvoerig overlegd met mijn psychiater, juridisch loket en wat allemaal nog meer.
Vrijdag kreeg ik mijn kinderbijslag erbij. Ik heb de schuldeisers opgebeld. Een schuld van 1200 euro tegen finale kwijting afgekocht voor 380 euro (mn kinderbijslag)
1 down
Some to go.
Ik helemaal in de wolken. Nu was er nog een schuld van 7800 euro. En ik had 3000  + 1400 = 4400!
Dat zou ik kunnen halen. Misschien niet tegen finale kwijting allemaal maar misschien ook wel. En anders een deel finale kwijting en de rest aflossen.
Maandag gemeente gebeld en ben uit het minnelijk traject gestapt.
Contact met alle schuldeisers gehad. Betalingsvoorstellingen gedaan.
Dinsdag kwam ineens mn maatschappelijke werkster van het opvanghuis.
Boodschap: Ben je helemaal gek geworden???  Dit kun je niet doen.
Ik gepraat als Brugman en laten zien dat ik het zelf kan want kijk dit en zie dan.
2 uur later vertrok ze.
1 uur later gebeld door haar baas. Directrice.
Boodschap: Als ik niet als de sodemieter terug zou stappen in het minnelijk traject en mijn excuses zou aanbieden dan zou er hier geen plaats meer voor me zijn en dan waren ze verplicht om een melding aan het AMK te maken. Omdat ik mijn kinderen blootstelde zulk achterlijk gedrag. En oja, de woonblokkade zou erop gezet worden, totdat ik had laten zien dat ik wel in staat was om in het gareel te lopen.

Ik ben naar mn psychiater gegaan en heb gehuild en gehuild en gehuild. Waarom mocht ik niet doorzetten? Waarom moest ik weer terug in het traject? 3 jaar verkloten?
Psychiater zei: Oke Snijder je weet dat je gelijk hebt. Maar in dit geval geeft je gelijk je het resultaat dat je strax op straat staat met een melding bij het AMK.
Dus slikken

Vervolgens ben ik weer teruggaan in het traject en heb mn excuses aangeboden.
Man, wat voelde ik me ineens klein.
Snijder deed haar naam eer aan in die periode.
Medio 2010 is de blokkade er eindelijk afgegaan. 2 jaar lang gezeurd bij woningbouw, waarom geef je me geen huis, maar zij verwezen me naar het opvanghuis.
Het is heel moeilijk om mensen van iets te overtuigen als je tegenover je een heel opvanghuis heb staan.
Die zo makkelijk kan dreigen met AMK meldingen en nog erger.

Snijder

Oeps dat is een lang verhaal geworden.
Ik hou van schrijven.

En wat de toeslagen schulden betreft, het is net een zwaard van Damocles wat boven mn hoofd hangt.
Ik ga uit van het ergste, en dan is mn schuldenlast ruim 120.000 euro.
En alles wat meevalt, valt mee denk ik dan toch?
Ik heb vorige week de belastingdienst gebeld en gevraagd of zij enig idee hadden hoe hoog de schuld voor 20019, 2010 en 2011 zou zijn.
Maar nee, ik diende af te wachten.
Indicatie: 2009  zal ik ontvangen begin 2010 enzovoort.
Dus probeer ik nu te kijken wat ik het beste kan doen. Echter gaat het vrij lastig als je geen inzicht hebt.

En ik heb via postal gold een retourenvelop besteld zodat ik mijn gouden ketting kan laten taxeren en verkopen. Ook heb ik mijn bankstel op MP gezet en er is 200 euro op geboden (vorig jaar voor 225 gekocht).
Maar dan denk ik: Waar moet ik mijzelf zetelen dan?
Of ik kan een goedkoop bankstel voor een paar tientjes van de kringloopwinkel halen en wat ik dan over hou van die 200 euro weer voor mn schuld gebruiken?

Ik zal wekelijks berichten over mn eerste schuld van 1600 euro.

Buster

Quote from: Snijder on Jul 01, 2011, 09:39 AM
Het is heel moeilijk om mensen van iets te overtuigen als je tegenover je een heel opvanghuis heb staan.
Die zo makkelijk kan dreigen met AMK meldingen en nog erger.
En jij bent loyaal naar deze mensen omdat,.....?

Ik zal je ook een verhaal vertellen  ;)

Voorop gesteld dat ik je niet hoef uit te leggen waarom je in zo'n huis zit.
Dat dat een proces is van jaren, jaren scheefgroeien van normen en waarden, op een dag wakker worden en je realiseren wat je is overkomen, schrikken, angst, vluchten, overleven. Het komt allemaal aan bod.

Dus op zich logisch dat als je een veilige haven hebt gevonden je eerst gaat bijkomen en dat er dan mensen zijn die voor je zorgen zodat je de ruimte hebt om bij te komen en ook weer te leren omgaan met een "normale" leefsituatie.
Tot zover heel beschermend. Waar Blijf, of Arosa of welke andere opvang stichting dan ook een beetje in doorslaan is het monddood maken van de vrouwen die ze beschermen.
Naast kamer controles, een moeizame medezeggenschapsraad, het in de gaten houden van alle bezoek ook je administratie, inschrijving bij GBA en urgentie.

En tuurlijk hebben veel vrouwen dat zeker in de eerste periode nodig, maar ik vind het wel erg ver gaan dat je je aanmeld voor hulp (vrijwillig) en dat zij dan wel even bepalen waar je wel of niet aan toe bent.

Als ik het zo lees ben je heel goed bezig om de eisers weg te werken.
Je vraagt hulp, haalt informatie, overlegt. Kortom, hartstikke meewerkend.
Hou je vast aan wat je psyg zei, je doet het voor je kinderen en voor je huis. Dat heb je inmiddels voor elkaar. Je hebt nu niks meer met die toko te maken, behalve dat ze je hebben opgezadeld met een belastingschuld.

Maar, even vraagje, in het eerste bericht schreef je dat je een schuld hebt van

Snijder

@ Buster

Ik ben loyaal omdat de weegschaal toch doorslaat naar alles wat ik daar geleerd heb. Ritme, regelmaat, structuur, inzicht in mezelf en ga zo maar door.
Zonder hen en hun hulp was ik niet in staat geweest dit hier op dit moment te typen.
Of er sprake is geweest van wanbeheer? Inderdaad.
Of ze idd op hun eigen manier vrouwen onderdrukken maar het een andere naam geven?
Ook dat klopt.

Maar mij weer mijn menselijkheid terug geven is iets waar ik hen zo dankbaar voor ben.
En dat is mij alles wel waard

Wat betreft budget. Ik was net in de supermarkt en kon de verleiding van Twix niet weerstaan.
Dus zit ik over mn dagbudget. Met 0,70 cent weliswaar maar dan nog.
Voel me vrij rot eronder.
En als ik dit lees denk ik: Snijder plsss tis maar 70 cent.
Maar dat ene stemmetje (kennen jullie die nog uit een eerdere post van mij?) fluistert zachtjes: Gaat niet om 70 cent Snijdertje, maar om het principe. Nu al ga je de fout in..zelfs dit kun je niet. Misschien is het tijd om de boel de boel te laten en lekker te gaan snijden. Dan heb je weer rust

Op dit moment probeer ik mezelf met man en macht ervan te overtuigen dat het maar 70 cent is en dat ik morgen gewoon extra mn best zal doen.
En als ik dit terug lees denk ik echt: man wat kom ik gestoord over.

KAJF12345

kan het me goed voorstellen dat je je zo voelt maar als je het nodig hebt moet je het gewoon even doen en dan morgen maar wat min der te besteden hebben

Dick

QuoteWat betreft budget. Ik was net in de supermarkt en kon de verleiding van Twix niet weerstaan.
Dus zit ik over mn dagbudget. Met 0,70 cent weliswaar maar dan nog.

Beste Snijder, de ene dag geef je meer uit dan de andere dagen. je moet je niet gelijk zo schuldig voelen. De volgende dagen geef je gewoon 0,70 cent minder uit. Je moet voor jezelf de balans zien te vinden.

Je moest eens weten hoe wij zaten te rommelen om uit de schulden te komen. Dus je komt niet gestoord over. Je bent gewoon een mens net als wij, met de daarbij behorende gevoelens en fouten. Die fouten en gevoelens heeft iedereen, ook wij. Anders hadden wij dit forum niet hoeven op te richten. :D
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Snijder

Ik had mezelf gisteren voorgenomen om minder uit te geven zodat ik die 0,70 cent kon goedmaken (echt waar gaat dit over. Begrijp ergens ook wel dat het me niet om die 70 cent gaat maar dat het meer iets geestelijks is. Discipline above everything).
En het is me gelukt. Heb voor zaterdag en zondag boodschappen gedaan en hield van mn dagbudget 15 euro over. dus ik ben blij!!

Ik heb deze week in totaal 52,09 euro overgehouden en de verkochte dingen op MP hebben me 53,25 opgeleverd.
Samen 105,34 euro.
Schuld 1: 1600 euro - 105,34=1494,66

En heb ik bericht gekregen dat ik water of verontreinigings belasting, ik weet het niet precies kwijtgescholden heb gekregen.
Betaalde maandelijks vanaf januari 25,24 euro en had kwijtschelding gevraagd. Dus verwacht ik binnenkort 6 * 25,24= 151,44 euro.
Retourenvelop van Postal Gold is ook binnen, dus ga morgen mn ketting opsturen en dan zou binnen 24 uur de waarde ervan op mn rekening moeten staan. Het is niet een al te dure ketting. Ik heb hem vorig jaar gekocht voor ongeveer 280 euro. Ben benieuwd. Ene kant moest ik wel even slikken. Zo van, mijn mooie ketting met zoveel emotionele waarde. Maar aan de andere kant zeg ik maar: Die tijd komt wel weer Snijder.

En ik heb 3 jaar geleden mijn vriendin 1000 euro uitgeleend. Terugbetalen ho maar. Mondjesmaat 2 jaar geleden 300 euro gekregen.  Vorig jaar 450.
Heb haar eind vorig jaar gevraagd om resterende 250 maar ze kon het niet missen (wel leuk op vakantie en huis opnieuw inrichten en kleren kopen) en begin dit jaar heb ik het omslachtig opnieuw proberen terug te vragen, zeggend dat ik het moeilijk heb en het geld heel goed kan gebruiken, maar nee hoor.
Weet niet wat te doen. Zou het zo goed kunnen gebruiken.

Kaatje

ik begrijp dat je geld hard nodig hebt, maar waarom zou je je ketting met zoveel emotionele waarde opsturen voor een paar euro's?? Ik heb ook al veel verkocht op MP, maar niets waar ik emotionele waarde aan heb. dat is mij te kostbaar en onbetaalbaar.

Snijder

Ik heb het geld nodig.
Dat is het enige zinnige wat ik erop kan zeggen.