Begrip

Started by Snijder, Jun 28, 2011, 10:53 PM

Previous topic - Next topic

peter

Quote from: KAJF12345 on Jun 29, 2011, 06:20 PM
de jongste  werd in januari 2 en dat was hij gewoon vergeten en vorigeweek werd de oudste 4 maar hij had geen geld voor een cado echt erg dat je daar niet voor kunt kopen maar wel blijven roken wat is dat voor vader

Over een aantal jaar krijgt hij hier spijt van.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Quotede  jongste werd in januari 2 en dat was hij gewoon vergeten en vorige week werd de oudste 4 maar hij had geen geld voor een cado echt erg dat je daar niet voor kunt kopen maar wel blijven roken wat is dat voor vader

QuoteOver een aantal jaar krijgt hij hier spijt van.

Dat niet alleen, maar als de kinderen ouder worden krijgt hij het wel op zijn bord dat hij hun in de steek heeft gelaten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Quote from: Chrissie on Jun 30, 2011, 09:54 AM
Quotede  jongste werd in januari 2 en dat was hij gewoon vergeten en vorige week werd de oudste 4 maar hij had geen geld voor een cado echt erg dat je daar niet voor kunt kopen maar wel blijven roken wat is dat voor vader

QuoteOver een aantal jaar krijgt hij hier spijt van.

Dat niet alleen, maar als de kinderen ouder worden krijgt hij het wel op zijn bord dat hij hun in de steek heeft gelaten.

Later kijken ze niet meer naar hem om. Hij legt zijn prioriteiten bij zichzelf en niet zijn gezin.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

sacredfour

@snijder  Heb je al alle bezwaarprocedures doorlopen met de belastingdienst? Zolang er een bezwaarprocedure loopt hoef je niet te betalen. Ook kan je proberen kwijtschelding van de belastingschulden aan te vragen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

KAJF12345

ja dat hoop ik wel maar ik vind het gewoon ziellig voor de kids weet niet wat ik er mee aan moet.  heb nu ook via de advocaat de helft van ze verzameling opgeeist en dat kreeg hij dinsdag in de brievenbus toen belde hij me en ging hij heel erg tekeer tegen me en een half uur later belde hij weer en toen vertelde hij dat hij er wel mee eens was maar weet dus niet wat er waar van is want als hij dat zou doen zou ik denk ik niet de sannering in tehoeven denk ik en dat zou wel het mooiste zijn voor de kids want als ik er wel zou moeten dan moet ik rond komen van 70 uero perweek en heb de kids nog in de luiers de oudste plast nog in een luier en de kleine doet alles nog in de luier du sweet niet of dat gaat lukken

een moeder die het er erg moeilijk mee heeft dat de vader zo doet

Buster

Snijder,...

Ik zat nog eens terug te lezen.
Als ik het goed begrijp moet je het volledige bedrag terug betalen omdat de gastouder niet gecertificeerd is/was en omdat je medische indicatie van 2 dagen naar 0 ging.

Wat ik nml. vreemd vind is dat je bij het aanvragen van de toeslag met 3 formulieren moet bewijzen aan de belastingdienst dat de opvang gecertificeerd is.
Hoe kan het dan dat de belastingdienst dat goedgekeurd heeft, zonder die papieren?
Heb je het zelf gedaan of je o-zo-geweldige bewindvoerder?
De gemeente moet trouwens 1 van die papieren afgeven, en die geeft dat niet af als er geen goedkeuring is van de GGD (lees; certificaat)

En ondanks die medische indicatie, had je wel werk?
Het kan namelijk zijn dat je dan niet alles hoeft terug te betalen maar alleen het gedeelte wat je teveel hebt ontvangen.

Nog zoiets vreemds; hoe kan het dat de toeslag in de boedel verdwijnt? Die toeslag is maar een gedeelte van de werkelijke kosten. Die gastouder zal toch ook gewoon betaald zijn?

Zucht,... ik leef met je mee,....  :-\

marco

Quote from: KAJF12345 on Jun 30, 2011, 03:09 PM
een moeder die het er erg moeilijk mee heeft dat de vader zo doet

Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd is automatisch de helft van je bezittingen en schulden eigendom van je man of vrouw. Dus ook zijn verzameling.

Je hebt het nu slecht, maar ooit komen er mooiere tijden aan.

Marco en Bianca

KAJF12345

ja dat zeker
maar hoop dat de kids er niet teveel van mee krijgen die hebben al zoveel mee gemaakt dus hoop het zo de oudste is ook al bij een kinder terapie geweest van hij wist niet hoe mij met ze agressie om moest gaan dus mijn meubels waar steeds het mik punt van zijn agressie waar ik niet zo blij mee was maar gelukkig gaat dat nu wel weer wat beter
hoop dat me vriend het ook in gaat zien dat ik echt me best doe vind het allemaal zo moeilijk kan er soms gewoon niet van slapen en zit ook s'avonds eltijd alleen kan nooit ergens heen dan seggen ze ga lekker sporten maar waneer moet ik dat dan doen met 2 kindjes

marco

Het zit je echt niet mee. Het is ook moeilijk, je moet het toch echt van je af gaan zetten. Probeer te denken dat als alles achter de rug is, je een betere toekomst hebt. Je kan niet meer doen dan je best. Als je vriend van je houdt zal hij dit ook moeten inzien. Waarom kan hij niet even oppassen, zodat jij een lekkere wandeling of kan gaan sporten?
Marco en Bianca

KAJF12345

weone bijna 2 uur rijden bij er elkaar vandaan en hij heeft daar ze werk dus hij kwam altijd 3 weekenden in de maand maar nu weet ik niet hoevaak hij komt maar hoop om het weekend ofzo ook voor de kids want die zijn helemaal gek op hem dus
en verder gaan we het wel zien hoe het verder gaat :-[

Snijder

@ Buster

Het is allemaal lastig uit te leggen. Ik heb heel lang in een blijf van mijn lijf huis gezeten. Daar kreeg ik een budgetbeheerder en daar gingen ze ook naar de creche. Die budgetbeheerder heeft de aanvragen gedaan voor zowel de creche als het gastouderbureau. De post ging eerst naar respectievelijk de bewindvoerder, curator en vervolgens naar mijn budgetbeheerder en daarna ontving ik het.
Veel inzage had ik niet. Maar op dat moment staat je hoofd ook naar hele andere zaken als je in een blijf van mijn lijf huis zit.
Ik ben indertijd naar school gegaan en daarna heb ik gewerkt. Eerst zaten ze 2 dagen op de creche en 3 dagen gastouder maar naarmate ik variabelere uren moest werken heb ik ze fulltime bij de gastouder gehad. Die niet gecertificeerd was.
Dus ik weet niet wat terug te betalen. Wat de belastingdienst wel of niet gaat vergoeden. De gastouder in ieder geval niet. Dus neem ik aan enkel de creche. Maar die was maar 2 dagen in de week en dat ook maar 4 of 5 maanden. Of ze vergoeden enkel de dagen dat ik werkte/op school zat, en dat zijn nu juist de dagen dat ik ongecertificeerde gastouderopvang had.
1 grote puinhoop.

Wat betreft de toeslagen, die zijn allemaal naar het gastouderbureau en creche gegaan behalve december 2008, januari 2009, februari 2009 en maart 2009. Dat is naar mijn budgetbeheerder gegaan voor 'gemaakte kosten en verleende diensten',
Ik heb in 2009 de belastingdienst gebeld en geklaagd over het feit dat dit gebeurde. Ik kreeg netjes een brief dat dit hen niet aanging en dat ikzelf machtiging had afgegeven om het rekeningnummer te wijzigen naar het rekeningnummer van de budgetbeheerder...:-s
Ik zit notabene in budgetbeheer en in de WSNP...DUH dat ik het rekeningnummer moest wijzigen naar dat van hen!
Dus maar weer stil houden. Ik kon geen heibel maken daar ik afhankelijk was van hen. Immers, ik woonde nog steeds in het blijf van mijn lijf huis.
Eind 2010 kreeg ik eindelijk mn eigen huisje en nu medio 2011 begin ik pas in te zien wat er allemaal wel niet misgelopen is.

KAJF12345

wel lekker dat je nu een eigen huisje hebt maar dan alle problemen nu je nu krijgt word je ook niet vrolijk van maar zoals iedereen al segt het is nu even ... maar er komen betere tijden
hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en dat je zekerheid krijgt van hoe en wat

sterkte

Buster

@ Snijder,

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff,.....................
Wat dat betreft heb je dus alle moeizame instanties op 1 hoop gekregen.

Volgens mij (maar wie ben ik?) zou het argument van de post blokkade en het beheer van financi

Snijder

Quote from: KAJF12345 on Jun 30, 2011, 08:11 PM
wel lekker dat je nu een eigen huisje hebt maar dan alle problemen nu je nu krijgt word je ook niet vrolijk van maar zoals iedereen al segt het is nu even ... maar er komen betere tijden
hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en dat je zekerheid krijgt van hoe en wat

sterkte

Dankjewel.
Ik heb vele posts hier gelezen en ik blijf maar tegen mezelf zeggen: Erkennen is eerste stap. Het lukt hun ook, dus jij kan het ook!
Maar dan blijft er een stemmetjes in mn hoofd zachtjes fluisteren: Je hebt al genoeg leed gekend. Dit is meer dan je verdient.
Diepe zucht

marco

Niet opgeven, ellende is niet fijn, maar eens komt het goed.
Marco en Bianca