Begrip

Started by Snijder, Jun 28, 2011, 10:53 PM

Previous topic - Next topic

Snijder

Hallo allemaal

Ik kwam een paar dagen geleden dit forum tegen en sindsdien ben ik alles aan het lezen.
Het inspireert mij.

Ik weet niet waar te beginnen.  Mijn hoofd zit helemaal vol.
Ik wil graag wat begrip en steun. Door oude topics en posts gelezen te hebben vermoed ik wel bijna zeker dat ik dat hier zal krijgen.

Snijder

Freek en Jolanda

Wij hebben hier allemaal schulden met daarbij behorend problemen, dus begrip en steun kun je hier altijd vinden.
Freek en Jolanda

peter

Welkom S,

Op ons forum,  kun je anoniem je verhaal kwijt. We zijn allemaal lotgenoten met een schuldenprobleem. Iedereen weet over je het hebt en begrijpt je verhaal.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Welkom Snijder,

Door het van je af te schrijven valt er meestal al een last van je af en wordt je hoofd weer wat "lichter" minder vol. En net wat Peter en Freek en Jolanda ook al aangeven we zijn allemaal lotgenoten met een schuldenprobleem, dus  begrip en steun kun je hier altijd vinden.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Snijder

Thnxxx

Ehm ik weet niet waar te beginnen, dus begin ik maar ergens.
Ik heb op dit moment een schuld van 25.000 euro en aan het eind van het jaar komt daar nog eens 12.000 euro bij van de beschikking kinderopvangtoeslag 2011. Volgend jaar krijg ik de beschikking kinderopvangtoeslag 2009 en het jaar daarop de beschikking kinderopvangtoeslag 2010.
Respectievelijk 40.000 en 44.000 euro.
Dus dan kom ik tot mijn ontsteltenis op een schuld van 121.400 euro.
Jezus..ik ben even stil. Wat een puinhoop.
Ik moet eventjes bijkomen

Chrissie

Zeer verstandig dat je ergens begint, en het maakt totaal niet uit waar. Je bent nu bezig de zaken op orde te stellen en dat is alleen maar heel goed. De confrontatie is altijd heel heftig maar als je daar mee begonnen bent dan heb je al een voorsprong ook al is hij niet leuk. En het is heel begrijpelijk dat je even bij moet komen want 121.400 euro schuld is niet niks.

Heb je buiten deze 121.400 euro schuld nog ergens anders schulden of is dit het alleen maar?

Buster

Jeetje, das idd een berg.

Maar (als ik vragen mag) hoe is het zo ontstaan, dat met die kinderopvang toeslag?
Is daar iets gruwelijk mis gegaan?

Snijder

@ Chrissie
ik weet dat de eerste stap is het onder ogen komen, maar het is zo verrekte pijnlijk. Wetende dat het zo een ongelooflijke berg is.
En dit zijn alle schulden.

@ Buster.
Het is een lang verhaal. Ik ben in 2008 in WSNP traject gekomen. Januari 2010 eruit gegooid en vanaf toen tot maart dit jaar failliet geweest.
Het is allemaal misgegaan met de kinderopvangtoeslag. In 2008 een reintegratietraject begonnen. 3 dagen in de week moesten kids naar creche/gastouder.
Ook had ik een sociaal-medische indicatie vanuit de gemeente dat mijn kids 2 dagen naar de creche/gastouder moesten.
Mijn budgetbeheerder destijds heeft dat opgevoerd aan de belastingdienst. Ondanks mijn herhaaldelijke tegenwerpingen dat een deel (school) door belastingdienst betaald diende te worden en de overige 2 dagen door de gemeente.
Maar zij bleef bij haar standpunt.
Vervolgens ben ik aan het werk gegaan en dat is zo gegaan tot begin dit jaar. Kom ik er doodleuk achter dat a. die 2 dagen niet vergoed werden door de belastingdienst en b. dat het een ongecertificeerde gastouderbureau/gastouder was.
Maanden bij gemeente geklaagd, maar zij zeiden dat zij al aan de budgetbeheerder destijds hadden aangegeven dat de sociaal-medische indicatie was komen te vervallen.
Dus heeft Snijder geen poot om op te staan.
Ik heb de beschikkingen van 2009, 2010, en 2011 nog niet ontvangen. Wel van 2008. Daar ben ik al maanden mee bezig om af te betalen.
Ik heb geen idee wat de uiteindelijke hoogte gaat worden van deze 3 beschikkingen. Bij elkaar zijn zij 86.000 euro.

Toen ik in de WSNP zat en in het faillissement zijn mijn aangiftes naar de boedelrekening gegaan en uitbetaald aan de schuldeisers.
Die mag ik nu ook terugbetalen en die zijn bij elkaar 8000 euro.
Voorts heb ik een studieschuld bij DUO van 20.000 euro.

En 7000 euro gaat nog naar de resterende schuldeisers met hun restantvorderingen van voor de WSNP.
En het stomme is dat niet ik, maar mijn ex die schulden op mijn naam had gemaakt. Maar tja, stommiteit kent geen grenzen he?

Dit is mijn stom en achterlijk finacieel levensverhaal.

peter

QuoteDit is mijn stom en achterlijk finacieel levensverhaal.

Snijder, het overkomt je. Kun je geen contact zoeken met de nationale ombudsman, misschien dat hij of zij iets voor jou kan doen? Het is maar een idee. Als ik het goed lees heeft de budgetbeheer geen rekening mee gehouden dat zolang toeslagen niet zijn vastgelegd, deze kunnen worden terug gevorderd door de belastingdienst.

Wat zei de WNSP bewindvoerder hierover ??

PS wij hebben hier allemaal een stom en achterlijk financieel levensverhaal. (Niet verder vertellen.)

Peter
Administrator Forum

Buster

Jeetje Snijder, dat is echt zuur.

Kijk dat de belastingdienst zijn geld terug wil dat is 1.
De vraag is waar het vandaan moet komen.
Iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn administratie, er is alleen 1 grote maar, jij had geen administratie om te beheren.
Als alle aanvragen gebeuren zonder jou medeweten kun je ook niks stopzetten of aanpassen.
Als een gemeente niet aan jou maar aan je bewindvoerder laat weten dat een regeling is komen te vervallen valt dat jou niet te verwijten.

Ik zou proberen op grond hiervan geld terug te vorderen via de bewindvoerder.
Als jij kan aantonen dat je bezwaar hebt gemaakt heb je daarop kans (denk ik)
In jou geval zo ik sowieso van alles aanpakken, groter kan de berg niet worden, alleen maar kleiner.

Heel veel succes!

KAJF12345

zo zit ik ook met kinderopvang me ex heeft het gewoon niet meer betaald dus ik werd er uitgegooit en was net bij hem weg dus heb mijn ouders gevraagd of die op konden passen want ik had toen nog een baan van 20 uur in de week maar heb nu dus ook geen werk meer dus dat probleem heb ik nu even niet maar de schulden van samen zijn ongeveer 55.000 euro waar ik dus de helft van ga krijgen maar heb nu een eigen advocaat en die gaat nu de helft van ze verzameling opvragen zo dat ik daar een deel van kan gaan aflossen ofzo krijg ook geen alemantatie dus hoef van hem verder niets te verwachten voor de kinderen hij belt ook nooit hoe het met ze gaat vind dat nog het ergste dat hij niet aan ze denken of naar ze omkijkt

hoop dat ik snel wat rust ga krijgen als er iets geregeld is

Snijder

@ Peter en Buster

ik heb geklaagd bij de bewindvoerder en aangegeven dat er sprake was van wanbeheer. Zij stelde echter dat zij niets anders kon dan de WSNP beeindigen wegens deze nieuwe schuld. Daar ikzelf altijd verantwoordelijk bleef. Ik vervolgens naar de budgetbeheerder, echter kreeg ik te horen dat zij daar niet meer werkte.
Wat toen te doen? Juridisch loket geprobeerd, maar zij gaven aan dat zij inzake deze niets konden betekenen voor me.
Gemeente geeft aan 2 brieven verstuurd te hebben zeggende dat er geen sociaal-medische indicatie was toendertijd. Ik had toen al een postblokkade, dus ik weer naar mijn bewindvoerder.
Die waste haar handen ook in onschuld.

Al met al sta ik er alleen voor.

Ik ga jullie iets opbiechten.
Ik ben sinds deze week begonnen met mezelf op een budget en al ben ik elke dag blij als ik het met minder red, dan nog denk ik: En nu dan Snijder? 5 euro op een schuld van meer dan een ton??
Ook heb ik vorige week al wat dingetjes op Marktplaats geplaatst, het lijkt allemaal zo futiel..

En snap ik niet what to do first.
Op dit moment is er enkel kinderopvangtoeslag 2008 wat ik moet betalen. Daar ben ik mee bezig.
De rest van de shit begint hopelijk eind augustus pas.
Maar wat moet ik doen? Eerst alles op alles zetten en die schuld afbetalen en dan aan een andere schuld beginnen of zal ik het aflossingsbedrag delen door alle schuldeisers?

Snijder

Quote from: KAJF12345 on Jun 29, 2011, 05:37 PM
krijg ook geen alemantatie dus hoef van hem verder niets te verwachten voor de kinderen hij belt ook nooit hoe het met ze gaat vind dat nog het ergste dat hij niet aan ze denken of naar ze omkijkt

Idem dito. Dan kijk ik naar mn kids en denk: schoft its ure loss. Not mine.

KAJF12345

de jongste  werd in januari 2 en dat was hij gewoon vergeten en vorigeweek werd de oudste 4 maar hij had geen geld voor een cado echt erg dat je daar niet voor kunt kopen maar wel blijven roken wat is dat voor vader

Chrissie

Snijder zelf persoonlijk vind ik dat je beter eerst de ene schuld kunt aflossen en daarna pas de andere. Dan houdt je ook goed overzicht. Maar zorg er wel voor dat je andere schulden ook goed doorlopen alleen op een lager niveau.

Misschien een tip! houdt het bij in een grafiek dan houdt je jezelf een spiegel voor en je blijft beter gestimuleerd.