een vriend

Started by KAJF12345, Jun 28, 2011, 02:09 PM

Previous topic - Next topic

KAJF12345

ik lig in scheiding als alles rond is kan ik de schuldsanereing in maar nu heb ik een vriend en die heeft nu onze relatie stop gezet tot dat alles geregeld is want hij is bang dat ik anders niet de schuldsanering in mag wij woont niet bij me en komt alleen het weekend langs weet iemand hoe het zit of hje een relatie mag hebben

met vriendelijke groet een eenzame vrouw met erg veel verdriet en 2 kleine kindjes

peter

Hoi en welkom,

Ja, je mag een relatie hebben. Echter als je financiele situatie verandert, moet je dit wel vooraf doorgeven aan de bewindvoerder. Wanneer je bijvoorbeeld gaat samenwonen blijft je voor de wet twee individuen die een woonruimte delen. Als je gaat trouwen, zal er veel veranderen.

Samenwonen betekent dat het inkomen van de niet-wsnp partner buiten de regeling van de wsnp-partner blijft. Er wordt wel een nieuwe berekening van het vrij te laten bedrag gemaakt voor de wsnp-partner, waarin rekening gehouden wordt met het feit dat de vaste lasten (huur) gedeeld worden met de niet-wsnp-partner. Deze verdeling gaat naar rato van inkomen.

Van belang is dat als je gaat samenwonen en in de WSNP zit, dat je een gezamelijke  huishouding hebt.
Het inkomen van de partner wordt meegerekend in het VTLB. De parter zal geen geld hoeven in te leveren, maar het inkomen wordt wel berekend in de nieuwe VTLB berekend.

Je staat niet alleen hierin, er zijn meer mensen die in de schulden zitten. Komop meisje, ga niet in de put zitten en denk dat je vriend het beste met je voor heeft. Wat je beste kan doen is contact opnemen met degene die je begeleid met de schuldsanering.
Peter
Administrator Forum

KAJF12345

moet even me gal spuggen
heb net tehoren gekregen dat dus die relatie toch over is hij ziet het niet meer zitten de schulden alles
ik weet nu even niet hoe ik verder moet de kids waren gek op hem vooral de oudste van 4 de ie persoon voor en naar en nu snapt hij het geloof ik nog niet dat hij niet meer terug komt weer een terug slag voor ze
hoe maat ik nu verder voor mij hooeft het allemaal niet meer maar ik moet natuurlijk wel voor de kids

een vrouw met heel veel verdriet

peter

Beste KAF..

Er is ergens iemand die om jou en je kinderen geeft. Je hebt hem alleen nog niet ontmoet. Als iemand om je geeft dan is het onvoorwaardelijk. Jou tijd komt nog wel. Je verdiend het en je bent het waard.

Peter
Administrator Forum

Buster

Lieve KAF,

Wat Peter zegt is echt waar.
Het heeft tijd nodig.
Je ligt nu ook in scheiding, het is super hectisch.
Neem even de tijd voor jezelf en je kinderen.
Er gebeurt op dit moment zoveel, dat heeft allemaal een plekje nodig.
Je zal zien als de rust er is, kom je plotseling iemand tegen die jou absoluut waard is.

KAJF12345

wie kan mij helpen om een schema tevinden voor de boodschappen weet niet hoe ik straks van ongeveer 75 euro rond moet gaan komen heb er nog een in de luiers en de andere snachts nog en rook ook zelf maar heb gezegt als alles achter de rug is ga ik stoppen met hulp van de huisarts want ik sta er nu niet achter heb teveel aan me hoofd met alles
zoals jullie wel hebben kunnen lezen heb ik nu geen vriend meer hij heeft gisteren verteld dat hij niet meer terug komt dus heb nu een ...dag ahetr de rug hij nheeft het ook aan de kinderen verteld maar de jongste snapt het niet echt want van ochtend was het van is ....er ook moets toen me tranen verdrukken want ik wil niet dat ze me steeds zien huilen maar dat is wel erg moeilijk en de oudste zij vanochtend ....komt nooit meer vind dat heel erg dat ze dit ook weer mee moeten maken hoop dat de scheiding nu ook een beetje opschiet me ex heeft nu het convernant gehad maar er waren dingen die niet goed waren volgens zijn advocaat dus nu maar weer afwachten hoe het verder gaat

weet het allemaal niet meer

Chrissie

Beste Kajf, vind het hardstikke rot voor je dat het allemaal zo loopt, maar Peter en Buster hebben gelijk en wie weet als het over een poosje wat rustiger is loop je zo tegen iemand aan. Houdt moed meid!

Bij de topic " Wanneer komen de vette jaren?" heb ik een schema neergezet welke ze gebruiken om heel snel tot een weekbedrag te komen. Je moet de bonnetjes wel helemaal ontleden maar dan heb je ook wat. En daar onder heb ik nog een systeem neergezet die ook perfect werkt ik doe het al jaren zo. En Buster heeft er ook een systeem neergezet waar je heel veel mee kunt. Dus doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.

Je moet nu ook niet stoppen met roken, je moet het allemaal stap voor stap doen dan komt het allemaal wel goed.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Kaf,

Wat Chrissie schrijft klopt 100%. Je moet een boodschappenlijst maken per week of per dag. Neem hierin op wat je nodig hebt per week aan luiers en eten. V.w.b roken raad ik je aan niet helemaal te stoppen, maar wel minder te roken. Een pakje kost nu eenmaal bijna 8 euro! Dus als je 4 pakje per week rookt, ben je 32 euro kwijt.

Maak dan deze lijst en plan je boodschappen. Kijk wat het kost en neem enkel dit geld mee naar de winkel.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Snijder

Kajf,

ik vind het heel rot en naar dat je vriend weggegaan is. En het spijt me heel erg voor je kinderen dat ze wederom een papafiguur moeten missen.
Ik ken het gevoel. Die van mij heeft zn jongste (van 4) 1x gezien. Nooit geen telefoontjes, geen bezoekjes niets. Voelde me in het begin heel rot eronder. Zo van: Hij wijst mijn kinderen af.
Wat moet ik nu.
Gaandeweg geleerd dat ze after all toch vele malen beter af waren zonder hem. En wat bleek?
Ik was sterker dan ik dacht. Ik put troost uit mijn kinderen en ga door met mijn leven. De grootste overwinning op een ex is gewoon doorgaan met je leven.

KAJF12345

dk
ik rook 2 pakjes shag per week dus dat is 12 euro in de week dus dat valt nog mee hoop ik
ik rook namelijk niet in huis want me jongste heeft asma dus dat wil ik haar niet aan doen dat ze er weer heel erg last van krijgt
heb het van me vriend nu een beetje op een rijtje gezet kan het wel beschreipen maar ik van het voor de kinderen zo erg hebben ze eindelijk een vader verguur laat hij ze in de steek dat hebben ze dus altijd gemist want als me ex thuis was dan zat hij te gokken achter de pc of dingen te kopen voor ze verzamelingen
wat kan het leven toch moeilijk zijn hoop dat er ooit betere tijden komen

Dick

KAJ,

Er komen ook betere tijden aan. Alleen je moet nu alleen nog uit het donkere dal zien te komen. Straks gaat stapje voor stapje beter. De ridder op het witte paard komt heus wel.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

KAJF12345

hoi dick ik kan die topic niet vinden met de tekst waneer komen de vette jaren waar valt hij onder verder ben ik net even met me dochtertje naar lemmer geweest even nieuw ondergoed wezen halen voor haar en ga zo de oudste weer ophalen van school en die wil dan graag op ze cars kamer spellen dus dat doen we dan maar even is hij ook even lekker op ze eigen plekje hssft hij ook nu heel hard nodig naar alles

Chrissie

Kajf , de tekst waar je om vraagt is deze,  heb er ook een stukje van Buster bijgezet omdat je daar ook heel veel aan hebt.  

Buster heeft dit geschreven:
Voor de boodschappen maak ik altijd 7 vakjes, dat zijn de dagen.
Dan vul ik in wat ik nog in huis heb aan aard/rijst/pasta,vlees en groente.
Dan vul ik in de vakjes aan wat er nog mist. Zo gaat de hele voorraad op
Drinken, brood en beleg is standaard net als chips en koekjes ( en voor die laatste: op=op)

Nu komt mijn schema, hoop dat je er wat aan hebt.

Heb het een poosje op deze manier gedaan maar dan krijg je vrij snel een goed overzicht, maar ik gebruik zelf altijd een ander overzicht die komt aardig overeen met die van Buster.
Schrijf in een agenda alle bonnetjes van die dag waar ik op dat moment ben geweest en vul alleen het
totaalbedrag van dat bonnetje in en tel aan het eind van de week alles op, dan krijg je ook een vrij goed overzicht.

Ik kan niet zo goed gokken zo als je ziet bij het totaal het staat een beetje heel scheef  ;D maar hoop dat je er zo uit kan komen. Ik heb het op een foto gezet maar ik krijg het niet op deze site ergens doe ik steeds wat verkeerd maar ik hoop dat het zo duidelijk voor je is.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

@Chrissie, Wij hebben een vergelijkbare lijst en het werkt!

@KAJF12345, gaat het een beetje met jou en de kids?

Freek en Jolanda

KAJF12345

zit niet zo lekker in me vel heb het s'avonds erg moeilijk ga dat zitten denken hoe het allemaal goed moet komen de scheiding schiet niet echt op en me me vriend komt ook het eerste poosje niet meer langs en daar heeft me oudste heel erg veel last van die weet niet hoe hij het moet plaatsen en die reageerd het dan allemaal op mij af en dat botst dan heel erg zit er gewoon helemaal doorheen weet gewoon niet hoe het allemaal moet doen met hem kan de hele dag wel huilen door alles maar dat kan niet met de kinderen en als ik het s'avonds doe zie ik er s'morgens niet uit wie kan me helpen met advies

een bezorgde moeder die het even niet meer ziet zitten