vraag

Started by dreeke, Jun 28, 2011, 01:15 PM

Previous topic - Next topic

dreeke

hallo,

daar ik een grote schuld heb moeten alle andere deurwaarders en incassobureau's zich aanmelden bij dat ene bureau waar de grootste schuld open staat. Nu heb ik dit bureau gevraagd of zij mij een compleet overzicht kunnen sturen van alle schuldeiser die zich bij hun gemeld hebben. Ik kreeg daar als antwoord "wij kunnen u alleen een overzicht sturen van het totaal bedrag met daarbij de dossiernrs die zij hier aan toevoegen" dus met andere woorden hier heb ik in feite niets aan daar ik niet kan zien wie nou iets vordert. Ik heb daarop iemand in de hand genomen voor alle zaakjes op orde te krijgen maar dat gaat mij te langzaam, daar ik graag een compleet overzicht wil hebben van wie er nu iets eist.

Daar ik niet meer alle papieren hebt komt omdat ik in scheiding lig en van de andere kant word niet echt mee gewerkt.

Wie heeft hier een oplossing voor en mag een instantie alleen maar een beknopte versie hiervan geven?

gr andre

peter

Andre,

Ik lees deurwaarders en incassobureaus, dit betekent dat er een vonnis is, opgemaakt door een rechter.  Als ik dit lees, zou het niet raadzaam zijn om contact te zoeken met gemeente voor schuldhulp.
Peter
Administrator Forum

sacredfour

Dat bureau waar jij het over hebt, als die de totale vordering in handen heeft, is het jouw goed recht om alle gegevens op te vragen. Doe dit schriftelijk ,en vraag hun bevoegdheid om voor alle incassobureaus op te treden. Houdt er rekening mee, zoals Peter al aangeeft dat vorderingen van de deurwaardes die al naar de rechter geweest zijn voorrang hebben op betaling, anders volgt inbeslagname en alle andere problemen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Is dit bureau soms  Flanderijn enCo??
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

dreeke

Ja, dat klopt sacredfour het is Flanderijn en van Eck.

Peter, ik heb al iemand in de hand genomen voor de problemen op te lossen, maar ik zelf vind als ik hem werk uit zijn handen kan nemen zodat het proces wat sneller voortgang heeft dan doet mij dat zelf goed. De stap om het te nemen was al zwaar genoeg laat staan erover te praten met een totale vreemde,om alles op tafel te gooien. Dit heeft mij uiteindelijk wel goed gedaan er valt dan toch een grote last van je schouders af. Ik kan dan ook alleen maar vooruit kijken en niet meer terug naar het verleden want dat heeft mij al genoeg kop zorgen gemaakt.

gr andre

sacredfour

Alle Flanderijnen zijn aparte bedrijven met een eigen KvK.
Als Flanderijn en van Eck de vordering overgenomen heeft dan heb jij alle recht om hun bevoegdheid in alle andere zaken op te vragen. Geef ook schriftelijk aan waarom je de informatie kwijt bent. Lees ook op dit forum incassobureaus als pseudovertegenwoordigers.
Je hebt het recht(wettelijk),je betalingen te staken,als niet duidelijk is aan wie je de betalingen moet voldoen.

dreeke

dank je voor de info zal eens kijken wat ik hiermee bereikt krijgt

jan

Dreeke,

Hoe is het afgelopen?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator