Opleiding

Started by Chrissie, Jun 14, 2011, 09:32 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik ben bezig met een opleiding voor Financial assistant hier zitten twee modules in namelijk Basiskennis Boekhouden en Basiskennis Calculatie ik doe het via de LOI.  Ik heb al een diploma hiervan maar dat is van 24 jaar terug en toen was het allemaal op papier. (Enige opfrissing is wel nodig en het doel is dat ik ook nog het praktijkdiploma boekhouden ga halen en daarna misschien nog een verder ga studeren) Nu moet ik ook een gedeelte op de computer doen in AccountView maar voor een poosje terug heb ik een workshop gevolgd en daar kwam ter sprake dat je via twee exameninstituten je examen kan laten afnemen maar er zit een klein verschil in bij de ene heb je AccountView nodig en bij de ander komt het helemaal niet aan de orde dus gaat het op de oude manier gewoon op papier. Ik heb met het exameninstituut waar dat niet nodig was gebeld en hun vertelden me dat je het niet nodig had dat leerde je wel op het bedrijf waar je werkzaam was. Bij dit exameninstituut kan je je 2 weken van te voren aanmelden en bijna ieder dag examen doen bij het andere exameninstituut kan dit maar 2 keer in het jaar.

Nu komt mijn vraag hoe denken jullie hierover? mijn eigen gevoel gaat voor het exameninstituut met AccountView omdat tegenwoordig alles via de computer gaat of zit ik nu verkeerd te denken?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

platzakje

He Chrissie,

Ik zou zeggen die ene met Accountview want dan leer je in ieder geval ook dingen die je nog niet weet! Wel balen inderdaad dat zij maar 2x in het jaar examen doen, dan moet je zorgen dat je het dan haalt anders moet je ws een tijd langer schoolgeld betalen?

peter

Wat geeft de LOI aan? Het ene exameninstituut is de andere niet.
Peter
Administrator Forum

jan

Chrissie,

Doorgaan met leren en niet stoppen. Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens en/of Stibex zijn allebei erkend als examen instituut. Als je examen doet in accountview, dan ben je aftoetst in dit vak. Kun je ook vermelden op je CV.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Jan je geeft net toevallig het antwoord wat ik wilde horen, dank je, de LOI is nog niet zo bekend met het Stibex dus die kon me daar geen goed antwoord opgeven. Maar wat ik begreep op die workshop is dat het Stibex geen AccountView in het examen heeft. Vandaar dat ik mijn vraag hier ook stelde de keuze werd een beetje ingewikkeld omdat ik toch graag verder wil komen en verder wil studeren. Wat ik nu doe is namelijk al een lang gekoesterde wens van 24 jaar maar wat ik door omstandigheden nooit heb kunnen doen.

Chrissie

QuoteWel balen inderdaad dat zij maar 2x in het jaar examen doen, dan moet je zorgen dat je het haalt anders moet je ws een tijd langer schoolgeld betalen?

Het schoolgeld heb ik in 2009 in