Nieuw member, nieuw verhaal

Started by platzakje, Jun 13, 2011, 03:49 PM

Previous topic - Next topic

platzakje

Oke, al even niet geweest, sorry! Heb vakantie en ben druk bezig wat centjes te verdienen ;-)

Heb donderdag op een rommelmarkt gestaan met heel veel spullen (had ook nog veel gekregen van mensen om te verkopen) en ik heb er 100 euro mee verdiend!
Dat kwam goed uit, want sinds vrijdag is het feest (waar altijd flink met geld wordt gesmeten) gelukkig kreeg ik ook wat geld van mijn ouders (75) en heb ik dus toch een heel leuk weekend gehad. Ik heb het nog aardig binnen de perken kunnen houden, heb gerantsoeneerd en als het geld op was ging ik naar bed (en niet meer halen!!!).
Mensen geven in die 4 dagen gemakkelijk zo'n 300-400 euro per persoon uit, sommigen zelfs nog meer, maar ik heb tot nu toe nog maar zon 60 euro besteed (ook al veel, maar niet als je bedenkt hoe het normaal gaat). Dus ben nog niet eens aan mijn eigen geld begonnen :) en dan is het volgende week weer hele week feest met 4daagse. Gelukkig heb ik nog niets van mijn zakgeld opgemaakt en ook nog niets van mijn rommelmarkt-verdiensten! Dus het gaat lekker :) ik zeg in de kroeg als ze me willen trakteren gewoon dat ik niets terug kan geven dus dat ik niets hoef, maar als je het gewoon zegt vinden ze dat niet erg en krijg je alsnog een drankje. En ik heb wel een rondje gegeven maar toen vergat de barman af te rekenen :p haha :) voel me wel een beetje een bietser, maarja, pech gehad. Als ze me niet willen trakteren vind ik het ook niet erg maar ze doen het zelf dus ik maak er mooi gebruik van LOL

Kreeg wel weer een rekening van school, lesgeld van 300 euro, of ik dat even in augustus wil betalen! Euh... mjah. Gelukkig wil vriendlief weer bijspringen indien nodig, maar denk dat het me wel gaat lukken zonder zijn hulp.. betaal ik hem alleen minder terug deze maand.

Krijg steeds opmerkingen over mijn webwinkel, oh oh oh wat is hij leuk en mooi... maar niemand koopt wat! Jammur :(

Ik kom er wel achter hoe gewend ik eraan ben om mezelf voor de gek te houden. Ik tel mijn geld, en zie dat het goerd gaat! Maar iets in mijn achterhoofd blijft roepen: gaat het wel

jan

(Schuldige) Vrienden van ons bezoeken winkels in hun vrije tijd voor wat extra geld. Op deze manier verdienen ze zo'n 75 euro per maand extra om hun schulden af te lossen. Is dit iets voor jou ?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

platzakje

Ik ken het mysteryshoppen, ben er zelf ook 1! Hup voor het gratis tanken :)

En ik heb deze maand ondanks vakantie, feest en extra aankopen t

Dick

Dit doe je goed! Vraagje wat voor webshop wil je opbouwen?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

platzakje

Ik heb al een website met eigen handgemaakte zilveren sieraden :) er staat nog niet veel op helaas, maar binnenkort dus wel :)

Dick

Als je hier goed in bent, kun je straks van leven als ZZP'er. Je weet maar nooit.
Mvgr

Dick

platzakje

Ik heb net het 1e jaar van de opleiding af, maar omdat ik 2 weekendbanen heb als goudsmid leer ik veel bij dus het gaat best goed en ik vind het erg leuk. Ik doe het voor erbij, want het liefst wil ik bij de goudsmid (1 van die waar ik nu al een weekendbaan heb) fulltime aan de slag, ik heb het daar namelijk erg naar mijn zin  :) Ik zie dus wel wat ervan komt, maar het zou zeker leuk zijn als het gaat draaien! Ik heb inmiddels wel al 1 bestelling binnen voor een armband van 130 euro (50 euro winst, jeej!)

Dick

Er is altijd vraag naar bijzondere sieraden. Klein beginnen en groot eindigen. ;)
Mvgr

Dick

platzakje

TERUGVAL

Of naja terugval.... ik heb wel weer 400 euro terugbetaald aan vriend dus nog maar 600 schuld bij hem. Daarbij moest de auto een nieuwe distributieriem (joepieeee....) gelukkig deed vriendlief het zelf waardoor we wel een paar honderd bespaarden hierop maarja het kost me toch weer 200 euro...
Ben wel blij dat ik dat gewoon kan betalen en dat ook het schoolgeld van 300 betaald is.

MAAR ik sta wel weer 1200 rood dus dat is sowieso weer 200 teveel. Het komt doordat ik dingen heb gekocht voor de webwinkel, maar ook omdat ik mezelf teveel verwend heb afgelopen maand. Dat moet ik niet meer doen! Ik vond gewoon (in de winkel, toen ik iets moois zag) dat ik dat had verdiend voor al mijn harde werken (ik werk nu 6 dagen in de week volle bak, word regelmatig ook als inval ingezet waar ik overigens een hekel aan heb, maar dat doe ik dan maar voor het geld) en als ik gestressed ben word ik koopziek. Al een week lang wil ik heel graag kleine dingetjes kopen zoals nagellak (=ook ontspanning voor mij) of ander zinloos spul waarvan ik al dozen vol heb... Ik vind mezelf nu erg stom want ik kom nu (10 dagen voor salaris weer komt) geld tekort en heb nu nog 45 euro omdat ik wat troep van zolder heb verkocht. Dat is alles tot de 24e ongeveer...

Wel vragen ze me komende maand veel voor invalwerk ook bij mijn (leuke!) weekendbaan, dat verdient lekker want het zijn hele dag van 8.30-18u. MAAR omdat ik nog niet helemaal snap tot wanneer de maand bij hen loopt weet ik nog niet precies op welk bedrag ik kan rekenen als salaris wordt gestort. Dat is dus wel lastig om van tevoren te berekenen.
En het andere invalwerk (het stomme invalwerk dus) krijg ik nog niks voor omdat ik eerst mijn minuren aan het aanvullen ben... Dus dat brengt pas volgende maand wat op :-( voelt dus alsof ik het voor niks doe, terwijl ik dat werk *$%^&*$%) vind :-(

Vriendlief is ook bijna jarig... ik hoop dat ik tegen die tijd iets kan missen voor een leuk cadeau. Hij zegt wel dat hij niks wil, maar hij verdient gewoon wat dus dat kost ook weer..

Platzakje niet blij :-( Wanneer komt mijn suikeroompje aan de deur?

Standen:
Rekening -1200
Vriend schuld 600 + 5000 auto
IB-groep ook nog, moet ik rond januari gaan betalen kreeg ik laatst bericht van.

peter

QuotePlatzakje niet blij :-( Wanneer komt mijn suikeroompje aan de deur?
De kans hierop wordt steeds minder, het suikeroompje wordt straks gekort in pensioen.................... ;D
Peter
Administrator Forum

platzakje

TERUGVAL 2
Ben ik weer, na een hele tijd....
Het ging namelijk erg goed. Ik loste schulden af en het eind kwam in zicht. Maar toen ging het mis met mijn relatie en ben ik verhuisd (lees: inboedel kopen, auto overkopen, geld hiervoor lenen.... enz.)
Dus de standen zijn op het moment:
Rekening: -1050
Lening bij fam: 2000
DUO (laat ik achterwege want betaal ik elke maand)

En ik pinde met mijn creditcard om huur e.d. te betalen... Maar nu hebben ze mijn creditcard geblokkeerd (lees: 1500 euro minder) en ik moet nog 2 maanden huur betalen + al mijn vaste lasten + boodschappen... Oftewel ik zit diep in de shit. Dus ik probeer nu nog meer te lenen van mijn fam zodat er zometeen geen deurwaarder staat of dat ik mijn (huur)huis wordt uitgeknikkerd....

WAT MOET IK DOEN?! Help! Ik zie het niet meer zitten... Ik was goed bezig maar ik ben nu nog dieper gezonken dan ik ooit was... Ik heb het gevoel alsof dit nooit ophoudt... Wat ik ook doe...
Ik probeer nu mijn auto te verkopen (brengt misschien 2000 op) maar dan kan ik niet meer naar school...

Buster

Platzakje, welkom terug, dat ten eerste,....

Wat jammer dat het zo gelopen is.
Heb je nu een eigen woning?
Klop dan zo snel mogelijk aan bij de gemeente voor hulp.
De achterstanden die je hebt zijn in te lopen maar je hebt er wel wat hulp bij nodig.

Zij hebben de middelen om je daarbij te helpen.
Wie weet kun je er uitkomen met een budgetcoach.

Succes! 

platzakje

Hoi,

Ik heb alles aan mijn fam opgebiecht (die wisten van nix) en 1 van hen regelt nu mijn geldzaken, als een soort van bewindvoerder. Ze hebben me ook tijdelijk geld geleend tot ik mijn auto heb verkocht dus ik hoef iig niet mijn huis uit. Huur, overigens. En we zijn bezig met allerlei manieren om vanalles te besparen, zoals telefoon aangepast en kijken of ik huur/servicekosten lager kan krijgen, sportabonnement bevroren, een hoop spullen verkopen en dat soort dingen. Ben benieuwd maar ik heb mezelf al op rantsoen gezet en probeer bij anderen te eten (en als ik dan thuis eet is het soep ofzo). Val ik ook meteen wat af, zullen we het maar positief zien. Vind het vreselijk dat mijn auto weg moet maarja het is de enige manier om snel veel geld te krijgen. Ik probeer voor school een auto te lenen ergens zodat ik iig niet hoef te stoppen.

platzakje

Overigens vind ik die zalando reclame aan de linkerkant niet zo joepie (zwak voor mode)

Miracle

Misschien verklaren een hoop mensen mij nu voor gek.
Maar ik heb veel gelezen over hoe het menselijke brein en je onderbewustzijn reageert en registreert.
Misschien beginnen om je naam te veranderen in een positieve naam?
In plaats van ''platzakje'' misschien, geldzakje of zo?

Het schijnt dat als mensen vaak aan iets denken ze het ook aantrekken, of dit waar is weet ik niet maar het kan nooit kwaad denk ik dan.
Ik ben er ook pas mee begonnen ook met leuke woorden of tekeningetjes uit folders van succes, zonnetjes, geldfoto's, plezierige dingen etc op de koelkast te plakken met magneet of fotostickertjes.
Het geeft wat extra fleurigheid in je huis en het schijnt dat je onderbewustzijn het ook oppakt.
Dus ik ga het proberen, wie weet.