Nieuw member, nieuw verhaal

Started by platzakje, Jun 13, 2011, 03:49 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Vroegah,....

In de tijd dat ik 10 was en mijnn moeder een alleenstaande bijstandsmoeder was droegen wij kleding uit roulerende vuilniszakken. Die zaten vol met 2e hands kleding, daar haalde je uit wat je mooi vond en deed je oude kleding van jezelf weer in. Die zakken kwamen om de 3 maanden ofzo. De rest kochten we bij de zeeman en hans textiel.

Toen ik kleedgeld kreeg spaarde ik het op en kocht ik 1x in het half jaar een heel seizoen nieuwe kleding van de markt, Wibra, Zeeman, Bristol en meer van dat soort zaken. Werd er behoorlijk creatief van. Pimpte alles zelf nog voordat pimpen mode werd. Het was een soort van sport.

Tegenwoordig is het (weer) noodzaak maar heb er echt geen problemen mee. Alle kleding van de kleine hebben we gekregen, onze eigen kleding vragen we voor onze verjaardag en zo nu en dan sparen we een potje voor noodzakelijke kleding (goeie schoenen voor mijn man i.v.m. zijn hernia, en een goede BH voor mij i.v.m. het behoud van mijn rug)
Wat we niet meer dragen brengen we naar de kringloop.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad, droeg mijn kleding met trots. Mijn zusje beleefde het heel anders. Die is zo snel als ze 15 was 2 krantenwijken gaan lopen en gaf haar geld uit aan Aussies en Jean Paul Gaultier parfum. Maar wel, eerst verdienen, dan pas uitgeven.

Ben benieuwd hoe dat straks met die kleine gaat. Als ie een beetje op zijn ouders lijkt geeft ie niks om geld. Maar ja, de wereld is groter dan je vader en moeder,....
To be continued,...

jan

QuoteToen ik kleedgeld kreeg spaarde ik het op en kocht ik 1x in het half jaar een heel seizoen nieuwe kleding van de markt, Wibra, Zeeman, Bristol en meer van dat soort zaken. Werd er behoorlijk creatief van. Pimpte alles zelf nog voordat pimpen mode werd. Het was een soort van sport.

Wij kopen ook voornamelijk bij de Wibra/Zeeman en op de markt. Kleding die wij niet meer dragen doen wij over naar het Leger des Heils. Dan maken wij er indirect nog andere mensen blij mee.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Wij krijgen ook vaak kleding van familie, als hun kinderen het niet meer aan passen dan schuiven onze kinderen er zo weer in en als dat nog niet wil dan zetten we het even op zolder in een doos en tegen de tijd dat ze het aan passen halen we het eraf. Zet altijd de maten erop dat is wat gemakkelijker zoeken.

Als onze kinderen hun kleding niet meer aan passen gaat het op naar onze buurvrouw en vriendin die hebben het ook niet zo gemakkelijk. En mijn vriendin deelt het soms weer met een andere vriendin omdat haar vriendin het ook niet zo gemakkelijk heeft. Zo kan je elkaar mooi helpen.

Toen ik klein( tot 11 jaar) was werd dit ook bij ons in de familie gedaan schuiven met kleding,  daar buiten  breide ik ook zelf mijn sokken, handschoenen, truien en mijn moeder maakte op de naaimachine andere kleding en dan voelde ik me heel erg trots. Heb er nooit problemen mee gehad. De rest werd gewoon bij de Scholtens (tegenwoordig heet het Wibra) gekocht.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

QuoteAls onze kinderen hun kleding niet meer aan passen gaat het op naar onze buurvrouw en vriendin die hebben het ook niet zo gemakkelijk. En mijn vriendin deelt het soms weer met een andere vriendin omdat haar vriendin het ook niet zo gemakkelijk heeft. Zo kan je elkaar mooi helpen.

Hier gaat het om, je moet elkaar moet helpen.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Als je eenmaal weet hoe het is, heb je meer begrip voor een ander die in dezelfde problemen zit.
Freek en Jolanda

platzakje

Ik koop voor mezelf ook gewoon heel veel bij Wibra en Zeeman hoor (nu niet meer, want ik ga eerst eens iets echt verslijten, dus ik kan de komende 100 jaar vooruit denk ik).
Ik heb 1,5 jaar geleden een keer een radiospel gewonnen en 1000 euro gewonnen met een personal shopper, toen heb ik een keer dure kleren gekocht. Nou ik kan je vertellen, op leer spul na (jassen/schoenen), maakt het echt geen verschil in merk-kwaliteit!!! Mijn spijkerbroeken van 15 euro gaan langer (ja echt, LANGER, niet evenlang) mee als een echte Levi's van 120 euro (die kreeg namelijk sneller witte plekken op de knie

peter

Er is niet mis mee met zeeman, helaas maken kinderen elkaar gek met merken. Met je standen gaat het goed. Doorzetten en eens ben je schuldenvrij. Wat ga je verkopen met je webshop?
Peter
Administrator Forum

platzakje

Ik ga zelfgemaakte zilveren sieraden verkopen, ik draag namelijk zelf al iets waar veel naar gevraagd wordt, dus die gaat de productie in  :) ik hoop trouwens maar dat niemand mij nu herkent uit mijn verhalen maarja..  :-\ snappen ze gelijk waarom ik geen rondjes meer geef  :P

standen:

betaalrekening

Freek en Jolanda

Je kan het altijd proberen. Je moet eens kijk op http://www.dealextreme.com/c/necklaces-1201. Jolanda koopt daar altijd sieraden of cadeautje als iemand jarig is. Misschien een ideetje voor je. Ze sturen het shipping free op.
Freek en Jolanda

Chrissie

Waar je ze misschien ook goed kan verkopen is op marktplaats, een nicht van mij doet dat ook en dat loopt heel goed.

jan

Markplaats werkt altijd heel goed, dit is beter dan ebay.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Chrissie

QuoteMarktplaats werkt altijd heel goed, dit is beter dan ebay.

Misschien een rare vraag, maar waarom werkt marktplaats beter dan ebay? waar zit het verschil in? Ben met beide niet bekend.

platzakje

Bedankt voor de tips maar ik wist ze al ;) Ik koop ook weleens wat bij dealextreme, maar qua sieraden is het meeste troep... leuk als cadeautje maar niet om te verkopen als zijnde goudsmid... misschien wel leuk voor op de rommelmarkt over 2 weken :) maar dan is het weer niet op tijd binnen.

jan

Quote from: Chrissie on Jun 24, 2011, 01:17 PM
QuoteMarktplaats werkt altijd heel goed, dit is beter dan ebay.

Misschien een rare vraag, maar waarom werkt marktplaats beter dan ebay? waar zit het verschil in? Ben met beide niet bekend.

Marktplaat is de meest bekende online verkoopplaats in NL. Het werkt beter als ebay omdat gemakkelijk toegankelijk is. Wij hebben heel veel spullen via marktplaats verkocht. Ebay is ook een online marktplaats. Ebay heeft later markplaats overgenomen, maar houdt marktplaats instand omdt dit heel goed loopt.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Chrissie

Omdat ik de zolder nu verder ga opruimen wil ik heel veel op marktplaats zetten, bedankt voor je heldere uitleg.