Nieuw member, nieuw verhaal

Started by platzakje, Jun 13, 2011, 03:49 PM

Previous topic - Next topic

platzakje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben hier gekomen doordat ik informatie zocht over medisch proefpersoon zijn. Dit overweeg ik vanwege mijn schulden.

Ik heb een tijdje in het buitenland gestudeerd en daar heb ik niets gelaten; zo is mijn schuld begonnen. Ik stond 1000 euro rood. Toen ik thuiskwam, ging ik samenwonen, wat een hoop kosten met zich meebracht (achteraf had ik beter een halfjaar kunnen wachten, maarja, achteraf, achteraf...) dus gebruikte ik ook veel mijn creditcard.
Mijn vriend kocht een auto waar ik voornamelijk in rijd. Een miskoop blijkt achteraf, want er komen voor duizenden euro's aan reparaties bovenop... Hij heeft alles voorgeschoten maar ik moet dus de helft nog aan hem betalen (

peter

Hoi,

Je vriend heeft je goed in bescherming genomen. Extra geld verdienen kan je enkel maar, als je meer gaat werken. Als je medisch proefpersoon wilt zijn, heeft dat veel risico, want je risico wordt afgekocht. Als je proefpersoon bent heeft dit ook gevolgen voor je ziektekosten verzekering. Stel je houdt wat over aan de medische proeven. Vergeet niet, je bent proefpersoon.

Het beste voor jou is dat je een overzicht gaat maken wat je schulden zijn en a.d.v. daarvan maak je een aflossingsplan. Schuld ontstaan niet zomaar en gaat ook niet zomaar weg. Het kan best zo zijn dat je hiermee een aantal jaren bezig bent.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

welkom platzakje.

ik heb ook vorig jaar overwogen om medisch proefpersoon gedaan, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan. Ook door de waarschuwingen hier van medeforummers. Het gaat wel om je eigen lichaam! En je eigen lichaam is echt onbetaalbaar. Je weet nooit van te voren hoe zo'n onderzoek zal zijn en hoe jij er op reageert en er zijn echt wel risico's aan verbonden. Het is heel verleidelijk om het te doen, zeker als je schulden hebt, maar denk wel heel goed na wat belangrijker voor je is. Je eigen lichaam of sneller van je schulden af zijn.

Is het voor jou niet mogelijk om 32 of 36 of 40 uur bij dezelfde werkgever te gaan werken? Of op zoek te gaan naar een baan waar dit wel mogelijk is? Want omdat je nu bij verschillende werkgevers werkt, houdt je bij je 2e baan nu netto minder over, maar waar je ook stil bij moet staan is dat je met het totale inkomen over het hele jaar niet opeens in een schijf hoger zit, bijvoorbeeld je zit nu in de 33% schijf, maar met je totale inkomen blijkt dat je toch in de 42% schijf zit, dan moet je volgend jaar belasting bij gaan betalen. Houd dit wel in de gaten.

En wat hebben jij en je vriend afgesproken dat je allemaal van die

platzakje

Hoi,

Bedankt voor jullie zo snelle reacties! Ik merk zeker dat, hoe meer ik lees op het forum en hoe meer ik vertel over hoe het bij mij is, hoe meer ik denk: ik moet er echt wat aan doen! Ik heb het namelijk echt heel lang ontkend voor mezelf en me voorgehouden dat het zo erg allemaal niet was... Totdat de bank het ook beu was, en ik een paar rekeningen had liggen die vriendjelief dus moest betalen omdat ik anders een deurwaarder voor mn deur zou hebben....

Ik ben van plan om morgen als ik op mijn werk ben te gaan vragen of ik een invalcontract kan krijgen (naast mijn huidige contract), zodat ik meer uren kan gaan werken op invalbasis.
Ik werk namelijk ma tm do, dan vrijdag een bijbaan (soort van stage, want ik doe ook nog een opleiding, ik krijg hier weinig betaald maar heb om meer gevraagd), en zaterdag een weekendbaan (waar ik wel gewoon wordt betaald). Ik ben dus alleen de zondag vrij, maar wil op de zondag misschien dingen gaan doen zoals klusjes/oppassen of bij evenementen werken.

Dat van medisch proefpersoon twijfel ik wel nog, maar het levert wel meteen 3300 euro op voor een paar prikjes.... Vrienden van een vriendin van me hebben het ook wel eens gedaan, die hebben nergens last van en hadden voor 3 nachtjes slapen 1500 euro verdiend.
Het bedrag wat je krijgt wordt trouwens ook berekend voor het ongemak, dus bijv met injecties krijg je meer dan bij pillen slikken, of bij bloedprikken krijg je meer dan bij urinemonsters. Heb me wel opgegeven maar als ik geschikt bevonden wordt bellen ze me, dus dan kan ik meer info vragen en eventueel nog afzeggen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Petra

platzakje

Oke even de standen dan... Mijn vriend heeft nog steeds de 2000 euro niet gestort, morgen gaan ze proberen de telefoonrekening af te schrijven dus ik hoop dat hij het vanavond doet!

betaalrekening dus nog steeds â,¬ -2747,52.... Mag er dus eigenlijk maar -1000 zijn.
schuld vriend nu dus nog â,¬5000
studieschuld â,¬3764,66

En voor de 26e heb ik betalingen openstaan voor â,¬628,55 (huur, gezamenlijke rekening, verzekeringen, hobby en een openstaande boete :( )

Ik krijg deze maand wel meer salaris want ik krijg de reiskosten nog van vorige maand en ik heb een nieuwe baan die me (hopelijk eind vd maand al) gaat uitbetalen! Dus er zal zon â,¬1500 binnenkomen (als de nieuwe werkgever doorwerkt) anders rond de 1300... Dus ik hoop er deze maand al minstens â,¬750 op vooruit te gaan, dat zou niet gek wezen want in juli heb ik vakantie = extra zakgeld nodig. Maar ik ga natuurlijk proberen om niet meer uit te geven dan mijn normale zakgeld.

Maandag heb ik een gesprek met mijn manager over invalwerk, daar is veel vraag naar dus het is mogelijk! Ik hoop op basis van 0-uren (vanwege wisselende beschikbaarheid) extra te kunnen werken, er zal veel vraag zijn dus ik hoop op zo'n 10-15 uur extra per week...

Jeetje ik voel me echt super nu, 1 maand serieus bezig en hoppa, al 750 euro! Als dat zo doorgaat zal het snel beter worden. Ik ben best trots eigenlijk :) Ff uitrekenen, elke maand (realistisch), nieuwe baan en invalwerk meegerekend hoop ik per maand 500 euro af te lossen. 11000 delen door 500, ik zal er ongeveer 2 jaar over doen om compleet en volledig schuldenvrij te zijn. En dan heb ik vakantiegeld en eindejaarsuitkering niet meegerekend.

Mijn roodstand en creditcard zijn het vervelendst en wil ik dus het eerst weg hebben. Vriendlief heeft geen haast maar wil zelf graag zsm van mijn schuld bij hem af. Studieschuld begin ik volgende maand met 41 euro per maand af te lossen... Dus ook nog geen drama.
Prioriteit is nu de 2700 roodstand, dat gaat me een half jaar kosten (want: ook nog schoolgeld betalen voor komen schooljaar, â,¬300). De rest komt daarna wel!

Van de winter minder zorgen??? Ik hoop dat het me lukt! Ik merk wel dat ik door dit forum echt super gemotiveerd ben er iets aan te doen, dus ik blijf hier zeker rondhangen.... Het is ook echt fijn om eens de werkelijke bedragen te kunnen zeggen, zonder dat ik vreemde blikken krijg of gezeur over dat ik niet zo dom moet doen (alsof ik dat zelf nog niet wist).

Hebben jullie ook zulke ups en downs? Toen die dag dat de bank me belde was ik mega-depri en nu ben ik weer helemaal happy dat er ineens zoveel schot in zit en dat ik deze maand haast niets heb uitgegeven en toch alles heb wat ik wil... Ik hoop dat de down momenten wegblijven, al zorgen die vaak wel ervoor dat ik niks uitgeef. Hmmmm.... weet niet wat beter is!

platzakje

Goed, heb gister met mijn vriend besproken hoe we het gaan doen. Hij stort vandaag 2000 euro en dan kunnen de dingen die moeten (zoals huur en zorgverzekering) gewoon afgeschreven worden. Verder gaat mijn huishoudbijdrage van 150 naar 100, hij wil wel gewoon 150 blijven betalen omdat hij ook meer verdient. Dus dat is lekker :) en volgende maand maak ik 750 euro naar hem terug over, omdat ik lekker spaar :)

Ik krijg vanaf volgende week 60 euro per maand zakgeld. Daar moet ik het mee doen voor bijv kleding, persoonlijke verzorging, andere aankopen zoals spullen voor mijn hobby of cadeautjes verjaardagen of bijv uitjes. Ik ga dat makkelijk redden denk ik.

Ik weet dat het misschien lijkt of ik in een luxe positie zit vergeleken met anderen hier op het forum (ik kan bijvoorbeeld nog wel een avondje uit in de maand) maar als jullie eens wisten wat er normaal doorheen ging in de maand, dan ben ik toch blij dat ik mezelf nu een limiet heb gesteld. Ik kocht namelijk altijd gewoon wat ik leuk vond en soms zelf in meervoud, ook als ik geen geld had. 'vinden we wel weer een maniertje voor' dacht ik dan.
En dat is er nu uit, omdat ik nu inzie dat als ik zo door blijf gaan, ik op den duur niks meer kan. Die ruimte heb ik nu nog wel een beetje en ik ben dus blij dat ik, nu het nog makkelijk aan te vechten is, de boel (ook mentaal) aan het omzetten ben. Ik heb er zelfs wel zin in, om zo min mogelijk uit te geven en zoveel mogelijk te sparen, zodat ik trots op mezelf kan zijn en mezelf geen stomme doos meer hoef te vinden... happyhappy dus!

Chrissie

Hoi Platzakje,

Je bent geen stomme doos, iedereen maakt fouten maar van fouten kan je leren. Je hebt het goed in je hoofd zitten en weet precies hoe je het wil doen dus dat komt wel goed! En zo te lezen heb je een fantastische vriend wees daar zuinig op en koester dat.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

platzakje

Jemig, moet even frustratie kwijt!!

***** geen zin in klaagverhaal dan wegklikken  :P ******

Ik werk met kinderen. Zegt er

Buster

Heel herkenbaar, d.w.z. het zien van die zogenaamde rijkdom.

Zelf ook zo'n baan gehad, ik maakte er mooi gebruik van om de kinderen te leren dat de meneer bij de Appie niet vies was, maar dat ie een krantje verkocht.
En dat een uitstapje naar het strand ook hartstikke leuk was met een boodschappenkar vol eigengemaakte boterhammen en limonade. (zodat er later geld was voor een raketje)

Veel plezier bij je concert ;)

Chrissie

Ik heb mezelf altijd aangeleerd te kijken naar hoe ik het heb op dit moment en dan voel ik me heel rijk ik heb kinderen die tevreden zijn met eenvoudige dingen, en dan te denken ga lekker verder zo je komt je vanzelf wel tegen en dan piep je wel anders en wat heb je kind dan meegegeven...

Dus beter gezegd blijf lekker bij jezelf dan doe je het altijd goed dan naar de zogenaamde rijkdom van een ander te kijken!

platzakje

Joepiedepoepie, vandaag 300 euro van mijn nieuwe baan ontvangen :) wel jammer dat ik het meteen moest afgeven...
Vriend nog steeds de 2000 euro niet gestort, dus ik wacht op de betalingsherinnering...
de 23e gaat hij het storten zegtie.
En die 300 heeft hij dus gehad, dus nog 1700 schuld bij hem...

peter

Als je kinderen teveel verwend zien ze later de waarde niet in van bepaalde zaken. Bij mijn dochter (12 jaar) is een webloop aan de gang wie de nieuwste GSM heeft. Als je geen Iphone of samsung hebt dan hoor je er niet bij.

Het kost veel moeite om haar te vertellen dat het niet om de telefoon gaat, maar om wie je bent.

Straks als de kinderen 18 jaar zijn en minderjarig beginnen de problemen. Ze zijn gewend alles te krijgen, maar er niet voor te werken. Hun sluiten straks leningen af en dure abonnementen voor GSM's en de daarbij behorende kado's.

Op hun 20e jaar hebben ze 5000 euro schuld en kunnen niet meer rondkomen.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Praat me er niet van, bij mijn dochter ( acht jaar) gaat het om kleding en make-up de meesten dragen allemaal merkkleding in haar klas. Ze is er jammer genoeg heel gevoelig voor dus je moet praten als brugman dat het daar helemaal niet om draait, maar om wie je bent.

Wij kopen meestal kleding bij de zeeman of wibra heel af en toe ergens anders maar dat moet het in de opruiming zijn en dan mag ze zelf aangeven wat ze mooi vind, dan ga ik kijken of het mogelijk is en dan is ze gelukkig wel tevreden.

E

peter

Nog steeds kopen wij kleding bij de Wibra, als ze andere kleding wil kopen mag dat, maar geheel binnen het budget. Bij wibra kan je meer kleding kopen voor hetzelfde geld. Nu kan ze regelmatig wat anders aan. Ze moet de waarde van het geld leren kennen. Je koopt wat duurs en vervolgens ligt het ergens in een hoek van een kamer als oud vuil.

Wij hebben voor haar een prepaid toestel gekocht van 35 euro. Als ze iets anders wilt, gaat ze er maar voor sparen. En ja, je kan er geen spelletjes op doen of foto's maken. Maar je kunt er wel mee bellen....  ;D

In haar klas zitten ook mensen die nauwelijks kunnen rondkomen. Op een ouderavond zie je de ouders slecht verzorgd en de kinderen met het nieuwste van het nieuwste.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteNog steeds kopen wij kleding bij de Wibra, als ze andere kleding wil kopen mag dat, maar geheel binnen het budget. Bij wibra kan je meer kleding kopen voor hetzelfde geld. Nu kan ze regelmatig wat anders aan. Ze moet de waarde van het geld leren kennen. Je koopt wat duurs en vervolgens ligt het ergens in een hoek van een kamer als oud vuil.

Wij hebben voor haar een prepaid toestel gekocht van 35 euro. Als ze iets anders wilt, gaat ze er maar voor sparen. En ja, je kan er geen spelletjes op doen of foto's maken. Maar je kunt er wel mee bellen....  Grin

Wat heerlijk om te lezen :) waren er maar meer mensen zo..
In ieder geval denk ik er precies zo over.