Investeren of sparen?

Started by Buster, Jun 07, 2011, 06:57 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Mijn man wil graag een huis kopen, als investering.
We kijken naar een opknappertje, want,.. wij zijn handig.

De bedoeling; een huisje opknappen voor meer verkopen en met de meerwaarde opnieuw investeren in een camping, dit word onze oude dag voorziening.
Dat is onze droom en ons plan.

Maar nou ben ik eens gaan rekenen;
Als we bij een hypotheek van

peter

Het ligt eraan is de opkapper goedkoop en de huizenmarkt trekt aan of kom je bij alles wat je aanpakt veel problemen tegen. Met de huidige huizenmarkt is het investeren geen goed idee. Maar als je bijvoorbeeld een kavel koopt, een casco huis neer laat zetten en vervolgens zelf afbouwt kan je in een aantal jaren veel winst behalen, maar of dit meer is dan 58800 euro is twijfelachtig.

Dus sparen en daarmee je droom verwezelijken is inderdaad de best en veiligste optie.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteAls we bij een hypotheek van
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Ja, buiten dat,....

Als er iets kapot gaat aan het huis draai je er zelf voor op.
Bij een huurhuis is de woningbouw verantwoordelijk.

Ik had al zo'n vermoeden dat we met sparen veel verder kwamen, maar door het daadwerkelijk uit te rekenen word het plaatje ineens wel heel duidelijk.

Zolang je een hypotheek hebt ben je zoveel langer bezig met die rente af te lossen, dat is gewoon niet leuk meer.

peter

Met jullie plannen, is een koophuis een blok aan je been. Een huurhuis is opzegbaar per maand en een koophuis moet je eerst verkopen.
Peter
Administrator Forum