Voorstellen

Started by JutVrouw, Jun 06, 2011, 07:39 PM

Previous topic - Next topic

JutVrouw

Hallo allemaal, na enige omzwervingen kwam ik dit forum tegen en wil graag meelezen en reageren maar eerst even voorstellen en onze situatie uitleggen:

Wij zijn een gezin: man, vrouw, 3 kids plus inwonende schoondochter en sinds 4 maanden ons eerste kleinkind. In januari 2010 heb ik zelf de stekker uit mijn bedrijf getrokken waardoor we een gigantische onwijze schuldenpost tegelijkertijd werd mijn man werkeloos omdat zijn werkgever failliet ging. Ik heb 12 jaar een eigen bedrijf gehad maar in 2009 zag ik het steeds slechter gaan, maar ja het was toch mijn 4e kindje en dat laat je niet zomaar los. Dus wellicht te lang geprobeerd alles door te laten lopen met als gevolg dat er vaak priv
Wie nooit een dieptepunt heeft gekend, kan ook geen hoogtepunten ervaren!

marco

Hoi Jutvrouw, welkom, jullie werken hard om het schuldenprobleem op te lossen, dit doen wij ook. Het is goed dat alles in eigen beheer te houden. Want dan heb je nog steeds je vrijheid. Jullie aflossing tempo is hoog en knap dat jullie het redden met 60 euro. Als het echt moet, dan redden wij het ook met 60 euro en ik ga jullie weblog zeer zeker volgen.
Marco en Bianca

Dick

Jullie hebben een hoog tempo om jullie schulden af te lossen. Ik heb bewondering hoe jullie het redden met 60 euro. Ik ga jullie weblog ook volgen.

Als je tips hebt om het leefgeld omlaag te brengen, voel je vrij om ze te plaatsen. Zelfredzaamheid is zeer belangrijk.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Hoi,

Ik heb net je blog doorgesnuffeld (leuke tips staan erop!)
En je had mijn blog ook gevonden zag ik hahaha.
Welkom zou ik zeggen.

En ik verbaas me over hhet feit dat het bij het GKB niet is gelukt.
Net als bij Kaatje een paar weken geleden.
Is er dan ZOVEEL veranderd in 4 jaar dat de regelgeving ineens anders in elkaar zit?

Nou ja,... fijn dat je de grip zelf weer hebt weten te vinden.
Dat haalt een groot stuk van je benauwdheid weg.

Enne,.. die 3 kinderen, wonen die allemaal nog thuis?

Kaatje

Welkom,

Je hebt een erg leuke blog. Die ga ik ook zeker volgen :)

Ik vind het zo knap dat jullie het met 60 euro per week redden!

Voordat je wordt toegelaten tot GKB moet je in mijn ogen echt afgesloten worden van electra, etc, en zolang je op korte termijn nog geld van doorlopend krediet hebt gehaald of een schuld bent aangegaan, een auto hebt, een eigen huis hebt, dan wordt je niet toegelaten. Ik had geld opgenomen van doorlopend krediet om mijn huur te kunnen betalen, maar dat was dus niet goed en krijg een 6 maanden termijn mee, en als het dan nog niet goed gaat, en ik geen nieuwe schulden maak, dan pas kom ik ervoor in aanmerking. Dan maar op eigen houtje en met alle tips en adviezen hier gaat dat goed komen.