Waarom? ooh waarom?

Started by Chrissie, Jun 03, 2011, 08:46 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik moet me zo enorm inhouden tegenover mijn moeder en broer al heb ik de neiging ze met de kop tegen muur te gooien in de hoop dat het eindelijk bij hun opkomt waar ze mee bezig zijn. Waarom leren sommige mensen het toch ook nooit en blijven maar doorgaan. Ik ben nu al jaren bezig maar het is praten tegen dovemansoren. Krijgen ze belastinggeld terug gaan ze er een computer van kopen ipv van dat ze op zij zetten op een spaarrekening en afwachten of ze het wel mogen houden. Het is nou al zo vaak gebeurt dat ze terug moesten betalen maar het schijnt ze maar niets te interesseren. En als ze nou geen computer hadden maar ze hebben er nu al vier en ze zijn maar met hun beiden. Gek wordt je ervan.
Aan het einde van de maand mag ik de praatjes opvreten dat ze weer niet uitkomen en ze kopen maar om het leven net of het niets is. Kan me steeds slechter inhouden moet gewoon mijn verstand op nul zetten.

Denk weleens waarom nou???  Wou dat iemand me kon vertellen waarom dit zo moet...

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

Zo waren wij vroeger ook, totdat wij ineens geen boodschappen konden doen omdat alles op was. Bij ons gaat het belastinggeld gelijk appart tot er een definitieve uitslag is van de belasting, je weet maar nooit.
Freek en Jolanda

Buster

Omdat,...

een computer leuk is
het vaak wel goed gaat
we dan wel zien waar het schip strand
je dan toch gewoon een betalingsvoorstel doet
het zo'n vaart niet zal lopen,.....

Daarom!

Chrissie wees blij dat jij zelf het inzicht wel hebt.
Het leven word er een stuk leuker van (ja,.. uiteindelijk dan!)

Chrissie

QuoteZo waren wij vroeger ook, totdat wij ineens geen boodschappen konden doen omdat alles op was

Dat hebben hun ook al gehad maar daar hebben ze ook niets van geleerd, jammer genoeg. Ik heb toen nog voor hun naar het UWV gebeld en gezorgd dat het in orde kwam. Hadden ze bij het UWV de formulier waarom het draaide in een la liggen en konden ze zogenaamd niet vinden.

Chrissie

Quoteeen computer leuk is
het vaak wel goed gaat
we dan wel zien waar het schip strand
je dan toch gewoon een betalingsvoorstel doet
het zo'n vaart niet zal lopen,.....   

dit klopt als een bus, maar er missen twee regels in namelijk,
Moet de belastingdienst het maar niet overmaken, het is nu van ons
dus gebruiken we het ook.
Als we er niet meer uit komen gaan we toch naar gkb toe, in de sanering,
dan zijn we er binnen drie jaar uit want dan zorgen hun er wel voor dat er een
gedeelte afgaat en dan zijn wij er toch gemakkelijk van af.

En dan heb ik ook zo iets van ik wil ze wel met de kop tegen de muur aan slaan van waar ze
in godsnaam mee bezig zijn zo werkt het niet dit hebben die schuldhulpverleners totaal niet verdiend.
Zij hebben zelf die prut veroorzaakt en hun mogen het oprapen. Maar hoe ik ook alles aangeef het helpt
me niets ik kom gewoon niet door! Zet mijn verstand maar op nul, en geef steeds vaker aan dat ik het niet het meer wil horen. Alleen ontkom ik er niet zo gemakkelijk aan doordat het niet alleen computers te maken heeft maar ook met mobiele telefoons  4 tot 5 maal in het jaar heeft mijn broer een nieuwe dan krijg ik een sms-je van hem dat hij een nieuw telefoonnummer heeft. Voor iemand die zijn telefoon moet leren kennen is mijn broer een goede hulp hij houdt je wel in vorm ;D

QuoteChrissie wees blij dat jij zelf het inzicht wel hebt.

Daar ben ik ook heel blij om.

Freek en Jolanda

Quote from: Chrissie on Jun 04, 2011, 08:38 AM
QuoteZo waren wij vroeger ook, totdat wij ineens geen boodschappen konden doen omdat alles op was

Dat hebben hun ook al gehad maar daar hebben ze ook niets van geleerd, jammer genoeg. Ik heb toen nog voor hun naar het UWV gebeld en gezorgd dat het in orde kwam. Hadden ze bij het UWV de formulier waarom het draaide in een la liggen en konden ze zogenaamd niet vinden.

Vroeg of laat keert dit tegen ze. Wij hebben het zelf ondervonden, geen tweede keer meer!
Freek en Jolanda

Chrissie

QuoteVroeg of laat keert dit tegen ze. Wij hebben het zelf ondervonden, geen tweede keer meer!

Kan toch ook nooit goed gaan zoals hun bezig zijn, ik kijk gewoon machteloos toe en probeer ze op een normale manier om te turnen maar in gedachten wil ik ze heel graag met de kop tegen de muur aan slaan en tegen ze zeggen alsjeblieft wordt wakker kijk wat jullie aan het doen zijn dit gaat niet goed waarom zien jullie dat nou niet!

Ik heb zo enorm veel bewondering en respect voor jullie, hoe jullie alles aanpakken en zorgen dat de schulden een kopje kleiner worden gemaakt. Daar kan ik gewoon van genieten!

Chrissie

Nog even een aantekening: Voor de mensen die aan het begin van een traject zitten/ voor de mensen die al een poosje onderweg zijn en voor de mensen die al op het einde zitten van een traject en die ook heel goed bezig zijn en er dus heel graag uit willen komen heb ik even goed net zoveel bewondering en respect voor. Het is voor jullie net zo moeilijk.

Veel succes allemaal!

Buster

Nog even een aantekening: Voor de mensen die aan het begin van een traject zitten/ voor de mensen die al een poosje onderweg zijn en voor de mensen die al op het einde zitten van een traject en die ook heel goed bezig zijn en er dus heel graag uit willen komen heb ik even goed net zoveel bewondering en respect voor. Het is voor jullie net zo moeilijk.

Ik denk, dat als je hier meeschrijft of meeleest je je dus druk maakt om je situatie.
En dat is nou net het verschil.  ;)

Dat het hebben van schulden en het oplossen ervan hard is en zwaar dat weten we allemaal.
De frustratie is het moedwillig zwaarder maken en dat moeten toezien.
Zeker als je zelf uit eerste hand weet hoe zwaar het leven met schulden kan zijn.

peter

Quote from: Buster on Jun 04, 2011, 04:13 PM
Zeker als je zelf uit eerste hand weet hoe zwaar het leven met schulden kan zijn.

Ik kan bevestigen uit de eeste hand, dat het leven met schulden heel zwaar is.  :'(
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteIk denk, dat als je hier meeschrijft of meeleest je je dus druk maakt om je situatie.
En dat is nou net het verschil.  Wink 

Daar heb je gelijk, maar doordat anderen hun ervaringen erop zetten in bv. in een schuldenmeter, huishoudbudget en hun ups en down's  hierin vermelden kan je anderen ook stimuleren/ondersteunen in het proces om de eindstreep te halen.

Ik werd er door die man in 2007 op gewezen om het op internet te zetten wou er toen niets van weten had echt zoiets van wat heeft een ander nu aan mijn prut maar nu besef ik heel goed dat hij al die tijd gelijk heeft gehad. Doordat je met elkaar praat en elkaar bevestigd wanneer hij/zij iets goed doet daar kan een ander weer van leren ongeacht of je gewoon meeleest of reageert. Het kan mensen net over de streep trekken om toch door te zetten.

Chrissie

QuoteIk kan bevestigen uit de eerste hand, dat het leven met schulden heel zwaar is. 

Inderdaad het is loodzwaar, er is iemand op dit forum die heeft het er zo mooi neergezet bij zijn naam volgens mij was het Jan als ik me niet vergis, het klopt als een bus die tekst. Je staat er mee op en gaat er mee naar bed.

Kaatje

Ik besef wel dat als je hier meeleest en/of schrijft dat dit je ondersteunt in je weg naar een schuldenvrij leven. Ik was dan bij mijn zus van de week en ik vertelde haar dat ik met 8 jaar helemaal schuldenvrij ben. Zegt ze dat ik ondanks dat wel moet leven en moet genieten van het leven. Dat is voor mij nog wel lastig om te leven en te genieten ervan. Maar afgelopen week heb ik zeker genoten van de tijd om bij haar te zijn.

Quote from: peter on Jun 04, 2011, 04:36 PM
Quote from: Buster on Jun 04, 2011, 04:13 PM

Ik kan bevestigen uit de eeste hand, dat het leven met schulden heel zwaar is.  :'(
Dit kan ook ik bevestigen. Denk iedereen wel die schulden heeft.

Buster

Om even een reactie uit een ander draadje aan je terug te koppelen;
Ik vind het zo fijn om te lezen dat jullie jezelf verwend hebben met een Indische maaltijd en daar ook van genoten hebben! Ik geniet ervan om dat te lezen.

Dat is waarschijnlijk wat jouw zus bedoeld.
En dat komt vanzelf, eerst het een, dan het ander.

Kaatje

dat denk ik ook, en ze wil me zien genieten en zien lachen, maar met schulden is dan niet altijd makkelijk, maar stap voor stap.

morgen ga ik eerst eens rustig voor mijn administratie zitten. Ik doe al wel mee met de overurenregeling, heb ik al geregeld, had al antwoord terug van mijn manager. En die 3 maanden, dat is prima te doen, het zijn lichte dagen buiten en ik weet waar ik het voor doe en dat motiveert zoveel meer, dan een paar extra meer vakantiedagen.

en ik wilde even zeggen dat ik nu pas besef dat ik jullie die 1,5 week eigenlijk wel gemist heb. Niet daar,maar nu ik terug ben wel. Ik vind het zo fijn dat jullie er zijn!