Familie van een schuldenaar

Started by Buster, Jun 02, 2011, 10:32 AM

Previous topic - Next topic

Buster

.

Chrissie

Sorry Buster die pilletjes bestaan jammer genoeg niet, anders wilde ik er ook wel een paar hebben. Maar ik begrijp donders goed hoe je je voelt.

Wat ik van het geheel heb geleerd is dat sommigen eerst de afgrond moeten zien voordat ze de knop kunnen omdraaien en weer op kunnen krabbelen. Ik hoop voor jou dat het kwartje voor je zusje snel valt.

Houdt je taai meid!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Op de cursus die ik gevolgd heb in 2007 had ik ook al die gedachten. Heb daardoor dubbel zo veel respect voor de schuldhulpverleners gekregen als wij hier al tegenaan lopen hoe  vaak lopen hun er dan wel niet tegenaan. Ik kan me die strenge toon heel goed voorstellen je moet toch maar tot die mensen weten door te dringen. Ik merkte toen ook al dat die man die de cursus gaf en ik op

peter

Mensen zijn eigenaardige wezens. Mensen kopen dingen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Waarom, dit vraag ik mijzelf nog steeds af. Ik denk dat jou zuster het beste met de kinderen voor heeft, waardoor ze soms niet alles even helder ziet. Een paar geleden deden wij ook hieraan mee.

We kochten af en toe dingen die wij niet nodig hadden. Bij de grote schoonmaak, staan al die nutteloze dingen bij de vuilnis. Gebeurt nu niet meer.

Je hebt het er moeilijk mee, omdat je weet dat je echt een potje onverzien nodig hebt als er iets stuk is wat echt vervangen moet worden. Een gezin kan niet zonder stofzuiger of wasmachine.

Als iemand dit niet doet, zie je hem of haar in de problemen komen. Het overkomt iedere schuldenaar.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteMensen zijn eigenaardige wezens. Mensen kopen dingen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Waarom, dit vraag ik mijzelf nog steeds af. Ik denk dat jou zuster het beste met de kinderen voor heeft, waardoor ze soms niet alles even helder ziet. Een paar geleden deden wij ook hieraan mee.

We kochten af en toe dingen die wij niet nodig hadden. Bij de grote schoonmaak, staan al die nutteloze dingen bij de vuilnis. Gebeurt nu niet meer.

Je hebt het er moeilijk mee, omdat je weet dat je echt een potje onverzien nodig hebt als er iets stuk is wat echt vervangen moet worden. Een gezin kan niet zonder stofzuiger of wasmachine.

Als iemand dit niet doet, zie je hem of haar in de problemen komen. Het overkomt iedere schuldenaar.

Dit klopt helemaal, maar doordat het familie is maakt het nog moeilijker en heeft het ook nog met emotionele waarde te maken, je wilt je ze liefst helpen en gelukkig zien.

Buster

.

Chrissie

Ik vind het hardstikke rot voor je meid heb het gewoon te doen met je, weet zo goed hoe je je voelt, maar misschien heb ik nog een tip voor je stel de vragen eens terug of ze toevallig weet wat er bij een kat komt kijken qua kosten en dergelijke en laat haar dat eens optellen. Dus jij verteld het haar niet, alleen als ze iets vergeet vul je aan.  Ik begrijp uit je verhaal dat ze al een kat heeft maar je kan dit ook bij andere dingen gebruiken. Maar op deze manier leert ze zelf verantwoordelijk te worden heb het ook bij mijn tante gedaan en het werkte prima. Maar verwacht geen wonderen dat ze in

Buster

.

Chrissie

QuoteHet kwartje lijkt te vallen. ( hoop ik)

Hoop het ook zo voor je,  gun het je zo.

Buster

.

Chrissie

Zeer begrijpelijk dat je boos bent!

Maar je hoeft nooit sorry te zeggen hier zijn we er om elkaar te helpen en elkaar te steunen. En wat je zusje doet is zeer frustrerend en daar valt gewoon niet tegen te praten hoe goed je het ook bedoelt.

Ik hoop voor je dat als ze morgen wakker wordt ineens beseft wat ze aan het doen is en dat ze beseft van hoe ze nu bezig is, straks haar eigen glazen ingooit.

Verder kan ik er jammer genoeg niets op zeggen, maar ik begrijp je woede heel goed dit is vechten tegen de bierkaai!

Vind dit heel rot voor jou en je moeder.

Buster

.

Dick

Buster,

Je probeert iemand, te helpen van wie je houdt. Het doet pijn als iemand zich niet wil laten helpen. Je hebt alles gedaan wat, wat je kon doen.

Misschien komt ze nog te inkeer.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

.

Buster

.