Aan de betere hand

Started by Onhandig, May 31, 2011, 12:06 PM

Previous topic - Next topic

Onhandig

Ik heb nooit hier gepost, maar meelezen was al een hele steun.

Alle schuld die wij hadden/hebben is eigen schuld, consumptief etc.
In m'n opvoeding nooit echt geleerd over financi

Buster

Hoi Onhandig, welkom!

Fijn om te lezen dat meelezen ook al een steun kan zijn.
Uiteindelijk maken niet de schulden maar je gemoedstoestand het leven zwaar of dragelijk is.
(en de schulden helpen niet echt, dat is waar)

Ik hoop voor jullie echt dat het snel afgelost is.
Maareuh,.. als advocaat van de duivel; hoe hoop je het te gaan doen met dat huis en die hypotheek?
Zou het niet handiger zijn om die

marco

Wij willen ook een ander huis in de toekomst, maar eerst worden alle schulden afgelost en moet er 20000 euro aan spaargeld zijn. Als je met een schuld naar de bank gaat, krijg je niet de hypotheek die bij je past en daarnaast heb je geen enkele reserve om bijvoorbeeld een defect stofzuiger te vervangen.

Schulden hebben is echt heel zwaar, soms te zwaar. Als jullie een aantal jaren wachten heb je geen schuld meer en je hebt spaargeld.
Marco en Bianca

Onhandig

Op zich hebben jullie wel gelijk, alleen het probleem is dat er een project te koop gaat komen wat het laatste is in onze woonplaats, de bestaande huizen zijn te duur, en ik woon nu erg klein, en ik heb tegenover ontzettende asociale buren gekregen, zodat ik geen weekend of zomer normaal kan slapen.

Wanneer we het kopen, duurt het ook nog anderhalf a 2 jaar voor het opgeleverd word, dus het is misschien ook een optie om hem niet mee te nemen in de hypotheek en voor die tijd af te lossen, maar ik dacht altijd dat dat in een hypotheek goedkoper was.
Hoe bedoel je dat je niet de hypotheek krijgt die bij je past?

Ik begrijp dat jullie zoiets hebben van NIET DOEN...

( ik ga erover nadenken)

Groetjes

peter

QuoteWanneer we het kopen, duurt het ook nog anderhalf a 2 jaar voor het opgeleverd word, dus het is misschien ook een optie om hem niet mee te nemen in de hypotheek en voor die tijd af te lossen, maar ik dacht altijd dat dat in een hypotheek goedkoper was.
Hoe bedoel je dat je niet de hypotheek krijgt die bij je past?

De banken verstrekken alleen hypotheken van maximaal 110% i.p.v. 120% Banken kijken ook strenger naar leningen e.d. Banken gaan niet zomaar akkoord met een bedrag van 15000 euro in de hypotheek. Marco bedoeld ook, dat je het huis ook nog moeten laten inrichten. Er moet nog een keuken in, vloerbedekking, gordijen, de tuin etc.

Banken kijken in het BKR naar het betalingsmoraal en de schulden die jullie hebben openstaan. Hoe hoger de schuld, des te lager het hypotheek bedrag. Waarom ga je eerst niet alles aflossen voordat een huis gaat kopen. Dit is echt vragen om financiele moeilijkheden.
Peter
Administrator Forum

admin

Topic gaat op slot. Betrokkene heeft verzocht haar account te verwijderen.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!