Schuldenoplossen.nl

Started by Lexy, May 30, 2011, 02:45 PM

Previous topic - Next topic

peter

Je zou dit kunnen voorleggen aan jullie (Wnsp) bewindvoerder. Deze kan een brief schrijven naar deze "ondernemer"hem verwijzen naar de uitspraak en gelijk een vordering neerleggen. Als ze terug betalen, kan dit geld in de boedelrekening.
Peter
Administrator Forum

sterretje47

Quote from: peter on Jun 16, 2011, 11:02 PM
QuoteSorry dat ik niet meer zo vaak online ben.

hallo peter kun je mij een mail sturen naar xxxxxxxxxxxxxxxx
het gaat over de afspraak garant
Dit maakt niet uit voor ons.

Het doet mij goed om te lezen dat het goed gaat met jullie. De oplichter die jullie heeft geholpen heeft een veroordeling achter zijn naam staan. Het wordt voor hem steeds moeilijker om zijn oplichtingspraktijken voort te zetten.

Misschien iets voor je bewindvoerder

Uitspraak rechter http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,43173.0.html

Deze hulpverlener vroeg geld voor zijn diensten. Dit heeft de rechter afgewezen. Hij heeft de mensen om wie het ging ook de tip gegeven het geld terug te vorderen wat ze ontrecht hebben betaald.

Even een briefje naar deze meneer met een vordering..... Het geld wat daaruit komt kan mooi naar de boedelrekening.

Theunissen Consulting

Lexi,

Even wat informatie over schuldhulpverleners, de budgetcoach en de budget beheerders.

Aangezien er door de crisis, de dalende woningmarkt en de massa ontslagen steeds meer mensen financieel in zwaar weer komen is dit een bloeiende markt voor winst najagende commerciele ondernemingen.

Het nadeel daarvan is dat schuldhulp geen beschermd beroep is, dus ieder individu kan zich als hulpverlener opwerpen met vaak inmensen uurlonen als gevolg.

Maar zoals in elke branch zijn er ook in deze goede hulpverleners te vinden, allereerst zegt de wet dat schuldhulp niet ten laste mag komen van de schuldenaar. Dit ligt anders bij een budgetcoach of budgetbeheerder.

Schuldhulp kan je aanvragen bij de gemeente maar dit heeft vaak lange wachttijden als gevolg. Dus kiezen mensen er ook voor een particuliere instelling in de hand te nemen, deze zal je altijd direct wijzen op het gemeentelijke noodfons om de kosten te verhalen. Doet men dit niet, meteen links laten liggen. Hoge kosten zijn hiervan absoluut het gevolg..

Een budgetcoach helpt mensen doorgaans met inzichtelijk maken van de afloscapaciteit en inzicht in de financiele administratie. De kosten hiervoor lopen enorm uiteen. Van een vast bedrag tot vele tientallen euro's per uur.

Weet vooraf dat als je in zee gaat met een uurloner dat alles wat hij/zij doet berekend gaat worden. Een intake gesprek duurt vaak al 1 tot 2 uur en dan ben je nog geen stap verder.

Mijn advies is om te kijken naar een budgetcoach die een vast tarief hanteert, en vraag daarbij wat dit tarief omvat. Belangrijk zijn bijvoorbeeld de begroting sheets, het schrijven van brieven, het bellen met instanties en het individuele contact. Er zijn instanties die je vooraf een prijs noemen bijvoorbeeld E 150,- voor het gehele traject.

En tot slot sluit nooit een contract af voor een bepaalde periode, budgetadvies is maatwerk en laat zich niet vooraf vastleggen.

Als je deze zaken in de gaten houd bij het inschakelen van hulp weet je zeker dat je achteraf niet voor verassingen komt te staan. En kun je vooraf berekenen of het wel of niet betaalbaar is. Tot slot wil ik wel meegeven dat als de situatie echt kritiek wordt zoals dreigende afsluitingen, uitzettingen of beslagleggingen het de moeite kan lonen om professionele hulp in te schakelen. In dit stadium zijn er namelijk ook best mogelijkheden maar daarbij is professionele hulp soms wel noodzakelijk.

sacredfour

Theunissen Consulting

Welkom op dit forum. Professioneel advies is altijd welkom hier.
Misschien kan je wat meer uitwijden over het verminderen van schulden en finale kwijting.
Afspraken die een schuldhulpverlener als 3de partij maakt met de schuldeisers hebben over het algemeen meer resultaat dan dat de schuldenaar dit zelf doet.
Met welke partijen krijg jij medewerking, welke niet, welke verminderingen, hoeveel kwijtschelding, enz.
Ik weet zeker dat meer info hierover zeer welkom is op dit forum.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.