Zwaard van damocles.

Started by sandra, May 26, 2011, 02:27 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Hoi Sandra,

Ik stelde je de vraag even omdat het ook met een lek te maken kan hebben, houdt eens de stand een poosje per week bij en vraag bij het NUON of NEM wat de gebruikelijke stand is voor jullie situatie en ga dat eens vergelijken met elkaar dan kom je er heel snel achter of er een lek zit.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Je moet altijd de gas/water en energiestanden bijhouden. Als je dit doet kom je niet voor verrassingen te staan.

Van het afsluiten moet jer wel melding maken bij de gemeente. Het is beleid om te voorkomen dat gezinnen op straat worden gezet of in de kou komen te staan. Energie is een basisbehoefte.
Peter
Administrator Forum

Buster

Helaas Peter, dat is ook niet waterdicht.

Wij zijn vorig jaar verhuisd, netjes afgemeld bij Eneco, bij Stedin en het GBA.
Vervolgens een brief van Stedin dat we binnen 5 dagen een nieuwe leverancier moeten hebben anders komen er deurwaarders.

Ik bellen, blijkt dat Stedin geen nieuwe leverancier heeft ontvangen want de woning is onbewoond.
Mijn naambordje hing er nog wel, vandaar de brief.
Bij het GBA mogen ze niet controleren, daar zijn ze niet gemachtigd voor.
Uiteindelijk zijn er nog 2 foutieve administratie mailtjes overheen gegaan voordat het daadwerkelijk verwerkt is.
Ik heb toen een dikke vette klacht ingediend.

Sandra; ik hoop dat je het "lek" boven water krijgt. Lijkt me idd wat veel

peter

Niets is waterdicht. Maar je moet er wel bovenop blijven zitten. 2000 euro voor een zomer?? misschien dat de meteropnemer er naast zat.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

2000 euro voor een zomer dat kan gewoon niet!! Mijn moeder heeft ook al eens zoiets aan de hand gehad en toen ging het om een lek en is het op die manier opgelost ( zie stukje boven). Maar ze ging ook nooit de meterstanden opmeten. Daar heeft ze nu van geleerd 1 keer in maand neemt ze ze nu op. Zelf neem ik ze standaard ieder zondagmorgen op al jaren lang. Maar jij kunt ook gelijk hebben Peter dat de meteropnemer er naast zat.

Sandra ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

sandra

Hoi,

Bedankt allemaal voor de tips en de steun.

Nou die gasten bij de NEM zijn echt gek.
Krijg ik afgelopen week hun eindafrekening binnen van maarliefst

sacredfour

@Sadra
IK heb ooit zelf zoiets meegemaakt. Dit kwam door een kapotte meter! Een vriend van mij gaf eens een demonstratie van hoe een hele sterke magneet de meter kan beinvloeden. De meter stopte gelijk toen we de magneet er voor hielden, alleen hadden we niet door dat ie daarna twee keer zo snel ging draaien!Met alle gevolgen vandien! Ongeveer het zelfde wat jouw is overkomen. De procedure loopt nu al meer als een jaar. Als je dit nog niet gedaan hebt, laat Eneco naar je meter kijken en laat een officieel raport opmaken. Begin dan een bezwaarprocedure, doe alles wel schriftelijk, en vraag het energie bedrijf voor uitstel van betaling zolang de procedure loopt. Als er bezwaar gemaakt is tegen een rekening dan kan het incassobureau ook weinig doen. Succes in ieder geval!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sandra

@sacredfour,

Wij hebben geen magneet tegen de meter gehouden, de NEM heeft gewoon een natte vinger in de lucht gestoken.

Nou, vanmiddag naar de advocaat. Spannend!
Ik hoop dat hij ergens een gaatje kan vinden zodat we hier kunnen blijven wonen.
Ik hou jullie op de hoogte....

Groetjes San

peter

Peter
Administrator Forum

Buster

Chrissie

Heel veel succes en ik zal voor je duimelen Sandra!

sandra

Thnx all!

Nou de advocaat heeft uitstel aangevraagd bij de rechter. Denk dat we 50-50- kans hebben op slagen. Hou mijn hart vast.

Budgetbeheer is gestart. We horen helemaal niets van dat persoon, we moeten maar zien hoe we het doen.
Loon van mijn partner is daar naartoe en kreeg een aantal bedragen overgemaakt voor de vaste lasten.
We hebben nu nog

sandra

Heeft iemand nog een tip voor mij?

Toen wij ons aanmelde bij gkr moesten we alle afbetalingsregelingen stopzetten en uitleggen waarom. Dat hebben wij gedaan, maar er was 1 schuldeiser die niet akkoord ging. Met tot gevolg dat we tot op 24 uur vantevoren onze huisraad konden redden. We hebben toen snel

Buster

Je zou eens op moeten zoeken of ze dat wel mogen doen zolang je staat aangemeld,....

Het is trouwens wel zo dat ALS ze de huisraad komen halen ze daarna ook echt niks meer van je mogen eisen.

Freek en Jolanda

Een PC mogen ze niet van je afpakken, omdat je via de PC ook je belastingaangifte doet en hiermee communiceert met de overheid. Volgens mij mogen zo ook niet je koelkast e.d. van je afpakken.
Freek en Jolanda