Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

De standen per vandaag:

Schulden: 54.936
Roodstand: 2.183
Huishoudrekening 71,44
In portemonne 14,50

Dick

Over ruim een week komt je salaris weer binnen, waardoor je schuld weer verder zal dalen!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Schulden 54.936
Roodstand 2.123
Huishoudrekening 1,11
Portemonnee 12,00

Ik vraag me toch opeens af waar het geld van de huishoudrekening zo in 1 week gebleven is.
Ik zie naast 10 euro voor opladen ns kaart verder niets bijzonders, ja afboekingen bij supermarkten en winkels. Daar valt voor mij nog veel te winnen. Maar als ik me niet lekker voel ga ik kopen. en afgelopen week was ik weer eens snotverkouden en grieperig, dus pillen en veel zakdoekjes gehaald.

Ben er nog niet helemaal vanaf maar het is al iets beter dan voor het weekend.

Kaatje

Schulden: 54.714
Roodstand: 1.697
Huishoudrekening: 631,70
Portemonnee 50,00

Ik loop nog steeds met een aantal rekeningen achter en verwacht dat ik vanaf deze maand ook weer een maand zal achterlopen met de huur etc.

Buster

Kaatje

Ik had een brief gehad van de bank dat ik voor 7 sep binnen mijn maximale bedrag van roodstaan moet staan. dit ga ik dus niet redden. De huur moet ook nog afgeschreven worden, de verzekeringen etc. Van de verzekeringen krijg ik acceptgiro denk ik, die betaal ik dan van mijn huishoudrekening. Daarnaast ben ik aankomende week ook jarig en tja dat kost toch altijd iets meer dan normaal, ook al vier ik het niet echt. Maar er zullen ongetwijfeld een paar mensen op de koffie komen en die verwachten dan wel iets bij de koffie (nou eigenlijk een stuk gebak) en daarnaast wordt er altijd getrakteerd op kantoor, dus ook een extra kostenpost.

Freek en Jolanda

Je schulden blijven dalen, dus je doet het goed!
Freek en Jolanda

Kaatje

Daar moet ik me maar aan gaan vasthouden, anders maak ik mezelf gek! Ook al loop ik met veel rekeningen een maand achter, maar dat hoop ik in september als ik mijn overuren uitbetaald krijg voor een deel in te lopen. En dan is het wachten totdat ik meer salaris ga krijgen en mijn vakantiegeld in mei, om het dan helemaal in te kunnen lopen.

Freek en Jolanda

Schulden komen heel gemakkelijk, maar gaan zo moeilijk weg.
Freek en Jolanda

Kaatje

Dat is helemaal waar! Het voelt soms als een martelgang! Maar dan denk ik maar weer, ik heb ze zelf gemaakt en moet er zelf ook vanaf gaan komen.

Freek en Jolanda

Je komt er ook vanaf, het kost alleen tijd en maar je wordt er regelmatig mee geconfronteerd. Maar als je het niet aanpakt kom je er nooit meer vanaf!
Freek en Jolanda

Kaatje

En dan worden de problemen alleen maar erger en dat is iets wat ik niet wil.

Buster

Kaatje, alvast gefeliciteerd!

Voor je werk haal je een pak Bastogne koeken.
Voor thuis 2 pakken roze koeken. Klaar.
Mochten er mensen zijn die erover zeuren en je vind uitleggen vervelend.
Zeg maar gewoon dat je het hartstikke druk hebt gehad.

Ga jezelf niet in bochten wringen voor anderen, je hebt het al zwaar genoeg.
Wanneer kwam die extra betaling nou aan? Was dat niet eind augustus?
Of was het september? Ow, ik lees net terug, september dus.

Kortom, hou vol.
Je doet het echt hartstikke goed!

Kaatje

Dank je wel Buster.

Die extra betaling komt eind september. Alleen heb ik niet de volledige overuren gemaakt om de bonus ook in de wacht te kunnen slepen. Het zal iets extra's zijn, maar niet datgene wat ik me van te voren bedacht en gehoopt had. Soms ben ik ondanks dat ik alles in Excel heb staan het overzicht kwijt, dit komt doordat ik zoveel in het rood sta, dat ik dan soms niet meer zie, wanneer ik uit het rood zal zijn.

Vorig weekend was ik dan een lang weekend vrij en een paar collega's vroegen wat ik had gedaan, ik zei: ik ben lekker thuis gebleven en ben weer uitgerust. Maar kreeg van een paar wel een opmerking dat dit toch geen leuk lang weekend is en dat je op z'n minst weg moet gaan. Dit deed zeer en kwam hard aan. Sommige mensen beseffen zich gewoon niet, dat ze anderen ook pijn kunnen doen met hun uitspraken. Erg vervelend vind ik dat.

Maar ik heb de halve standen al verzameld, zal de standen er vanavond of morgen wel even op zetten.

Voor iedereen een fijn weekend en geniet van de zon!

Buster

Laat je niet gek maken door collega's!

Je hebt heerlijk bijgetanked en dat was belangrijk.
Je wil echt niet weten hoeveel mensen verborgen schulden hebben puur om collega's of buren de loef af te steken met hebbedingetjes zoals auto's kleding sieraden en,... weekendjes weg.

Heb je nog wel een leuke verjaardag gehad?