Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Chrissie, Ik heb van al mijn vaste lasten het per maand er in staan. Ook van de uitvaartverzekering en alle andere vaste lasten die ik niet per maand betaal. Het bedrag dat ik moet betalen probeer ik altijd wel op een aparte rekening te zetten als het in die maand niet betaald moet worden. soort korte reservering.

Maar echt op vaste lasten kan ik nauwelijks nog bezuinigen en houd nauwelijks geld over nadat de aflossingen geweest zijn. ik ben dan ook erg blij dat vanaf 2012 je de aflossing bij DUO tijdelijk stop kan laten zetten.

Kaatje

de stand per vandaag na het doen van boodschappen is:
schulden: 54.993
Roodstand: 885 (nog niet alle vaste lasten zijn er vanaf, de huur gaat er maandag vanaf, dus roodstand zal nog stijgen)
Huishoud: 194,66
Portemonnee: 20.

Eindelijk zijn de schulden niet meer 55.000 maar net iets er onder. Op naar de 50.000!

Dick

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Elke 1000 euro is een mijlpaal. Je bent goed bezig, stap voor stap aflossen, dit is wat voor ons het beste heeft gewerkt.
Freek en Jolanda

Buster

Chrissie

Ik mis een emoticon met een feest hoedje en dat hij tevens een dansje maakt.

Want vanaf 10 mei tot aan 30 juli even 963 euro aflossen is een knappe prestatie! Ga zo door meid en op naar de 50.000 euro dit gaat je echt lukken!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Dank jullie wel! dit doet me zo goed en motiveert me om door te gaan.

Ik ben nu ook zo blij dat ik afgelopen maand geen geld heb opgenomen van mijn doorlopend krediet. Wilde dat wel eerst doen, maar mede door jullie, dacht ik, dan maar de rekeningen betalen als de laatste herinnering komt en dat werkt. Schulden zakken daardoor, ook al loop ik nu een maand achter met de meeste vaste betalingen. Maar die hoop ik in te halen met het salaris van eind december. Ik weet niet of ik de bonus uiteindelijk ga halen, want 50 uur overwerken is best veel als je al 40 uur werkt. Ik zit nu rond de 20 uur. Maar die uren x 150% is ook al extra meegenomen.

Ik doe mijn best om het te halen, maar ik ga me er niet voor kapot werken. Mijn eigen gezondheid is voor mij toch belangrijker dan het geld.

Buster

1 uur in de week is 52 uur,.. zo snel gaat het.
(oja, vergeet dan niet je vakanties eraf te halen, die weken kun je dat uurtje niet meepikken)

En idd,.. werk je niet kapot, dat kost alleen maar meer dan het oplevert.

Kaatje

de regel voor de overwerk uren en voor de bonus geld alleen tot 1 september. Voor de bonus moet ik 50 overuren hebben en zit nu rond de 20. Dus die bonus heb ik min of meer al uit mijn hoofd gezet.

Alleen de rond de 20 overuren die ik heb staan, dat voor 150% is wel lekker. En als daar een paar uur meer bij kunnen, dan doe ik dat, maar ik ga me niet kapot werken in de maand augustus om die 50 uur te halen.

Kaatje

Morgen of dinsdag komt er een update van mijn standen. Ben een weekendje naar een vriendin geweest. Even er tussenuit, had ik even nodig :)

peter

Ik hoop dat je een leuk weekend heb gehad.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Peter, ik heb zeker een leuk weekend gehad. Ben ook weer bijgekomen, ondanks dat ik veel korter heb geslapen dan normaal. Maar even weg uit mijn huis, geen internet, geen mails, is ook wel heel lekker. En nu weer aan het werk :)

Chrissie

Fijn om te lezen dat je een leuk weekend hebt gehad,probeer dat gevoel nog even vast te houden.  ;)

Werk ze voor straks
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Zo en dan nu de stand per vandaag:

Schulden

Buster