Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

@Tuthola, het overzicht wat ik voor mezelf heb gemaakt werkt voor mij nog steeds. En je opmerking vind ik helemaal niet lullig, is alleen maar goed bedoeld. Dat de achterstand is gestegen heeft te maken met ziektekostennota's van ruim 700 euro die ik moet betalen, wat niet vergoed wordt en daarbij komt dat het eigen risico van dit jaar ook al bijna opgemaakt is en betaald moet worden.

@Chrissie, de vraag die jij mij stelde vind ik lastig uit te leggen hier op het forum. Dit komt omdat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar de administratie en dat gaat mij te ver om dat hier verder uit te leggen.

Chrissie

Daar heb ik alle begrip voor Kaatje!
Sommigen dingen lopen als een rode draad door elkaar houdt je taai meid!
liefs  :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

De standen per vandaag:

schuld: 49.731
roodstand: 1.007
achterstand: 1.624
bankrekening  14,00
spaarrekening: 1
In portemonee 30,85

Totale schuldenstand is 52.362
Totale bezittingenstand is 46,85
Saldo per 2-8 is 52.316,15

Saldo per 2-3 is 52.557,86

Afname van 241,71

Chrissie

Wat zie ik  ::) KANJER! Het begin is er weer en je doet het fantastisch!!! :-*

Kaatje

Chrissie, dank je wel!
Ik ben zelf nog niet happy met de standen :) Maar het is in ieder geval ietsje lager dan een half jaar geleden. Hopelijk kan ik dit zo door zetten.

Chrissie

Begrijp je gevoelens, maar je bent weer op de goede weg en dat is gewoon fantastisch!

tuthola

Lieve Kaatje, nadat je al 4 jaar op het forum zit zie ik weinig of niets dat je schuld naar beneden brengt.
Ik weet dat je een periode de pech had geen baan te hebben en ook met je gezondheid kwakkelde.
Ik ben ook bang dat je als je zo door gaat nooit uit de schulden komt.
Ik heb het beste met je voor en zeg het nog 1x.....GA HULP ZOEKEN als je niet het meeste deel van je leven deze last wilt blijven dragen. Ik weet dat je studieschuld blijft staan maar daar staat tegenover dat je je prive schuld kwijt bent ik mag aannemen dat dat veel geld is en minstens de helft van wat je aan je schulden per maand moet ophoesten.

Veel wijsheid in deze......

Chrissie

Lieve tuthola, begrijp jou gevoelens heel goed zit op dezelfde golflengte gun haar ook zo graag een goede toekomst, maar wat ik voor jaren terug begrepen heb van Kaatje is dat ze niet in de schuldsanering kon, weet natuurlijk niet hoe het nu zit? Ben daar niet bekend mee.

Maar ik vindt het al een verademing en super knap van haar dat ze de schulden toch weer iets naar beneden haalt dat ze weer wat ingelost heeft, denk dat menig mens het bijltje er allang bij neer had gegooid had met alle gevolgen van dien. Kaatje vecht zich toch weer die weg terug en dat is bewonderenswaardig dat verdient een dikke pluim!!!

Kaatje

Tuthola, ik begrijp heel goed je reactie! Ook dat het nagenoeg gelijk is gebleven. Echter is mijn studieschuld meer dan de helft van de totale schuld.
Er zijn wat lijntjes uitgezet en mocht dat deze maand niet gewerkt hebben, dan ga ik weer kijken of ik nu wel in aanmerking kom voor schuldhulp, maar waarschijnlijk zullen mijn schulden met dit inkomen ook niet problematisch genoeg zijn. Daarnaast ben ik hard bezig om aan het psychologische aspect te werken, waardoor de schulden zijn ontstaan en waardoor ze nu niet afnemen.
Voor een buitenstaander gaat het niet hard genoeg. Voor mij ook niet.
Maar sinds kort heb ik het weer op de rit en als die uitgezette lijntjes werkelijkheid worden, dan ben ik zelf ook benieuwd naar de stad eind van het jaar.

gewoon

Ha denk er ook veel positiever over het is immers een onzekere tijd geweest het laatste jaar,  het zit dicht tegen een wonder aan, dat de schulden niet zijn opgelopen in die tijd, dat is een echt grote prestatie.

En het is goed de draad weer op te pakken met bij houden hoe het de komende tijd je af zal gaan en ook met welke bedragen je schuld terug loopt  ,dat ga je in ieder geval mee maken, zeker als je nog wat plannen hebt die je aan het uitwerken bent.

Het is een verdraait moeilijke tijd geweest, en het is heel knap hoe je er door heen gekomen bent.

Heel goed gedaan,  Kaatje

tuthola

Ok Kaatje nu zie ik dat je wel degelijk probeert om er een oplossing voor te zoeken, dit kon ik natuurlijk niet uit je eerdere bericht lezen ik hoop echt dat die lijntjes die je uitgezet hebt gaan lukken en met behulp van psychologische hulp kom je al een heel eind.

Zoals chrissie al zei ik gun het je zo :-)

Kaatje

Geeft niets Tuthola :) Mijn eerdere bericht, bestond alleen maar uit cijfertjes :) Door psychologische hulp (de juiste) merk ik al verschil. Het zijn kleine stapjes, maar het begin is er.

Kaatje

De standen per vandaag:

schuld: 49.864
roodstand: 1.149
achterstand: 1961
bankrekening  7,23
spaarrekening: 0
In portemonee 3,00

Totale schuldenstand is 52.974
Totale bezittingenstand is 10,23
Saldo per 1-10 is 52.963,77

Saldo per 2-8 is 52.316,15

Toename van 647,62 wordt mede veroorzaakt door een deel van de huur die ik nog voor oude huis moet betalen. En salaris krijg ik volgende week weer en dat verandert de cijfers ook al.

Hopelijk gaan vanaf nu de standen weer goed berg afwaarts :) Dit moet zeker gaan lukken met de lagere huur die ik nu heb. Echter eerst achterstanden gaan wegwerken.

Ik probeer weer elke maand een update te doen van de standen.

Chrissie

komt helemaal goed schatje ;) :)
heb er alle vertrouwen in!

Bloem2

Kaat

Schouders eronder en gaan met die banaan.
Je kunt het!