Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Buster

Kaatje

t gaat niet zo goed met me en dat zie ik direct in de uitgaven, want heb er niet echt opgelet. Alleen baal ik er wel van. Baal van mezelf op dit vlak.

peter

Kaatje, hoe gaat het met je. Probeer jezelf een beetje te ontspannen.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Ontspannen is heel lastig voor mij op dit moment. Afgelopen 1,5 week waren zwaar voor me. Het overlijden van mijn opa, met wie ik geen contact had, deed me meer dan ik verwacht had, ik heb op de hond van mijn moeder gepast, in haar huis een paar nachten geslapen, omdat ze er niet was. Vorige week ook te horen gekregen dat mijn vader opgenomen is.(mijn ouders zijn gescheiden al heel lang).

En daarnaast verveel ik me rot op mijn werk en weet niet wat ik wil. Ik wil wel mijn target voor de overuren halen, zodat ik eind september extra geld en bonus ontvang. En daar allemaal bovenop komt nog eens dat ik weer kilo's kwijt ben geraakt, waar ik wel van geschrokken ben. Sinds december vorig jaar/januari dit jaar ben ik bijna 10 kilo kwijt.

Ik ga zo van mijn bad genieten, die is nu aan het vol lopen. Daar mag ik van mezelf 1x in de maand van genieten! Dus dat ga ik zo lekker doen :) :)

peter

Het overlijden van familie, ook al heb je geen contact, raakt je altijd. Dit weet ik uit ervaring. Geniet maar lekker van je bad.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Kaatje, gecondoleerd en heel veel sterkte met dit grote verlies.

Verder hoop ik dat je vader snel weer beter wordt, en dat je je wat moeilijker kan ontspannen is heel begrijpelijk er komt gewoon veel op je pad terecht nu. Probeer je verder niet te druk te maken om die kilo's die je zo snel kwijt raakt er komt vanzelf een stop in , toen ik overspannen raakte ( 2007) was viel ik ook gigantisch af maar toen er weer rust kwam werd dat stabiel en dit jaar ben ik zelfs weer aangekomen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Jeetje Kaatje, het is wel een rot cirkel waar je in zit.

Wees niet te hard voor jezelf, elke maand ligt er weer een schone kans om de draad van uitgaves op te pakken. Het is misschien niet zoveel wat er van de schulden af is, maar

Freek en Jolanda

Kaatje, gecondoleerd met je opa en sterkte met je vader.
Freek en Jolanda

peter

Kaatje, ik was vergeten je te condoleren met je opa. Ik wens je veel sterkte met je vader.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Dank jullie wel!

Buster, je hebt helemaal gelijk dat ik elke maand weer een schone kans heb om de draad van uitgaven weer op te pakken, alleen dat wil ik zelf niet altijd zien, omdat ik erg hard ben naar mezelf toe. Maar ik wil zo graag uit die cirkel komen!

A.s. donderdag heb ik ook nog een voortgangsgesprek op het werk. Zie daar wel een beetje tegenop, maar ben me er al op aan het voorbereiden.

Kaatje

peter

Kaatje,

Een paar dagen achterstand van huur is niet erg. Het wordt een probleem als het meer als 2 maanden gaat worden. Hoe is het gesprek op je werk afgelopen?
Peter
Administrator Forum

Kaatje

zoals ik het nu zo zie, zal ik deze maand, volgende maand en september elke keer achterlopen met huur betalen. Maar in de brief staat dat het voor de 21e betaald moet zijn. En eind september krijg ik mijn bonus en overuren uitbetaald en dan zou ik weer redelijk bij moeten kunnen zijn.

Gesprek op het werk ging goed. Voortgang is goed, ze zijn te spreken, alleen 1 klein puntje om aan te werken, maar de 3 belangrijkste pijlers zijn goed tot zeer goed :) :)
Geen salarisverhoging nu, maar die heb ik per 1 juni al gehad. En in oktober heb ik weer een gesprek ivm voortgang en event. salarisverhoging, dat had ik in het contractgesprek in april gevraagd. Of ik dan salarisverhoging krijg, weet ik niet, maar ik kan altijd het balletje omhoog gooien.

Het enige vervelende is dat mijn rugpijnklachten sinds gisteren weer erg hevig terug zijn. ik denk dat het een uiting is van stress. Ik ga zo in bad (die luxe gun ik mezelf nu wel) om te kijken of de rugpijn dan minder wordt. Hoop het wel. Want ben zo moe van die pijn, gister ben ik al om 21:00 naar bed gekropen. Ik zou vanmiddag bij iemand gaan eten, maar weet niet of ik daar naar toe ga, blijf t liefste thuis.

peter

Toen wij flink in de schuldenproblemen zaten, hadden wij ook lichamelijke klachten. Toen wij het onder controle kregen verdwenen ook de lichamelijke klachten. Ik denk dat je het wel herkend, niet kunnen slapen, alleen maar met je schuld bezig zijn, niets kunnen hebben en niet je accu kunnen opladen.

Kaatje, kijk uit naar september, een paar dagen achterstand is niet leuk, maar is niet ernstig. Het enige wat ze dan sturen is een aanmaning. In de aanmaning staat als de betaling al heeft plaats gevonden, kun je de aanmaning als niet verzonden beschouwen.

Tot september is het een tijdelijk ongemak.
Peter
Administrator Forum