Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.625
roodstand: 1306
achterstand: 385
huishoudrekening: 398,39 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 3,51
contant in huis: 0
spaarrekening: 50,76
kleingeldbus: 9,05
In portemonee voor aankomende week 10,50

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 30 euro gespaard hiervoor.

Heb bericht van de zorgverzekeraar en krijg het bedrag van de pil terug, had ik niet verwacht. Deze week maandkaart openbaar vervoer voorgeschoten voor het werk, dat geld ruim 300 euro krijg ik nog terug, nadat declaratie is ingediend.

Dit zijn mijn uitgaven van deze week:
maandag 4 februari:
-

Chrissie

Heb je boodschappenbudget even door twee
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Dank je wel Chrissie!

Deze week even geen standen van mij. Hoest en snotter de hele buurt bij elkaar. Ben totaal niet fit en lekker en heb totaal geen energie om nu mijn standen bij elkaar te halen en hier neer te zetten. Hopelijk in de loop van de week en anders volgende week weer.

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.565
roodstand: 994
achterstand: 385
huishoudrekening: 18,92 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 1.786,63 (begin volgende week gaat er

Knibbel

Kaatje, wat knap hoe je het allemaal zo precies bijhoudt. Voor mij is het nog altijd wat wennen. En nu ben ik nog maar pas bezig met het wegwerken van de schulden en mij komt nu al soms al dat gepuzzel en gereken de strot uit. Hou vol dame. Je doet het zo goed.

Liefs Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Het was voor mij ook ontzettend wennen, maar het went op den duur wel, ook ik ben het af en toe ook wel erg zat, maar opgeven heeft geen zin, want dan kom ik er nooit van af. Met mijn weekbudget worstel ik nog steeds, maar dat komt ook wel goed. Ooit zal ik dat onder de knie hebben :)

Daarnaast besef ik dat ik af en toe wat leuks nodig heb om het vol te houden. Ben toch stiekum aan het kijken voor een weekendje weg naar het buitenland. Nederland is ook leuk, maar ik mis toch wel het buitenland af en toe. Even een totaal andere cultuur :)

En ja hoor, komt net de postbode: 2 enveloppen van de gemeente! Pffffff, daar zit ik toch niet op te wachten in het weekend? Nu weet ik wel wat ik per jaar ongeveer voor het legen van de containers moet betalen. Dat is wel fijn.

Knibbel

Nou, ik hoop zo dat ik er eens aan gewend ben. Ik betrap mezelf soms er op dat als ik bij AH in de boodschappenkar kijk van sommige mensen, ik dan toch wel eens denk: waar doen die het van? Ik weet het, ik moet eigenlijk niet zo denken, maar toch....

En vakantie zit er dit jaar echt niet in, wij gaan het ons gezellig maken in ons eigen tuintje. Als het zonnetje schijnt en ik de vogels zie en hoor, de buurkindertjes hoor lachen en gewoon kan genieten van de rust is voor mij vakantie genoeg. We hebben onszelf wel beloofd om met het vakantiegeld een weekendje weg te gaan, hier ergens in Nederland.

QuoteEn ja hoor, komt net de postbode: 2 enveloppen van de gemeente!
Wat toevallig, bij mij ook envelop van de gemeente in de brievenbus. Gemeentelijke belastingen, waterschapsbelastingen, ook zoiets welkoms. >:( >:(

Kaatje

De waterschapsbelasting had ik vorige maand al gekregen. Bij mij was het gemeentelijke belasting en het legen van de containers waarvoor we hier apart moeten betalen afhankelijk van hoe vaak je de container aan de straat zet. Ik moet het in 2 termijnen betalen, kan ook om automatische machtiging vragen dat het dan over 8 maanden verspreid wordt, heb besloten om het in 2 termijnen te gaan betalen.

Ik kijk niet eens bij anderen in het winkelwagentje. Komt denk ik ook doordat ik alleen ben en de meesten die in de supermarkt in het dorp boodschappen doen, dit voor een heel gezin doen, dus dan heeft vergelijken al helemaal geen zin. En waar die anderen het van doen.....misschien maken die nog steeds schulden, dat weet je niet. Kijk gewoon naar je zelf en je eigen situatie en niet naar anderen. Ieder heeft zijn eigen unieke situatie.

Heerlijk dat jullie dit jaar het gezellig gaan maken in jullie tuin en huis en een weekend weg in Nederland. Ik ben dit jaar behalve dat weekje naar vriendin niet weggeweest. Ik merk aan mezelf dat ik het nodig heb om af en toe in een andere cultuur te zijn. Noem het luxe. Na een aantal jaren terug in NL mis het op z'n tijd best wel eigenlijk! Dus ben stiekum aan het rondkijken voor iets leuks, iets goedkoops, naar een plek waar ik nog niet eerder geweest ben.

Knibbel

Twee jaar geleden groeiden bij mij ook de bomen de lucht in. Het kon gewoon niet op, totdat ik opeens wakker werd met een geweldige kater. Misschien heb ik het licht gezien, ik weet het niet, wist alleen dat ik paniekerig werd en dacht: dit gaat helemaal fout, ik moet drastisch onze leefwijze veranderen. Akelige gewaarwording, maar achteraf ben ik er stiekem blij om.

Ik hoop dat je een fijne vakantiebestemming vind naar jouw budget. Dat gun ik je van harte. Even afschakelen, even weg van alles, is inderdaad erg belangrijk. Zeker als je nog een lange weg te gaan hebt. Even je energie weer opladen.

Kaatje

Het bewust worden van je situatie is de allereerste stap en de belangrijkste stap!
Gelukkig hebben wij (mensen op het forum) die stap gevonden. En de weg naar de grote 0 is vaak een lange en soms lastige weg, maar met z'n allen gaan we het wel redden, de 1 wat eerder dan een ander.

Voor mij helpt het echt om hier wekelijks mijn standen neer te zetten. Daardoor blijf ik bewust en zie dan direct of het goed of niet goed gaat.

Ik hoop ook dat ik een leuke bestemming vindt, al is het voor het paas- of pinksterweekend. Vorig jaar niet weggeweest, behalve met oud&nieuw en heb gedurende het jaar wel gemerkt, dat ik toch gemist heb en dat het iets wat ik nodig heb. Nu ik dit weet kan ik er rekening mee houden met mijn budget. Al spaar ik elke week

Knibbel

QuoteVoor mij helpt het echt om hier wekelijks mijn standen neer te zetten. Daardoor blijf ik bewust en zie dan direct of het goed of niet goed gaat.
Bij mij gaat iedere ochtend om 7.00 uur het alarm op mijn mobiel en dan: DENK AAN JE BUDGET!! Werkt ook super bij mij. Mijn man moet er wel iedere keer om lachen.

Buster

Kaatje, wat jij schreef zette me wel aan het denken; "Noem het luxe,..."

Ja, op vakantie gaan is luxe.
Het probleem is alleen dat wij moeten leven alsof luxe een vies woord is.
Iets waar je geen recht op hebt.

Luxe heb je nodig.
Niet als noodzaak, dus niet hoog op je prioriteiten lijstje, maar wel degelijk op je lijstje.
Als het je lukt dat doel te behalen,.... wauw,....

Als gunnen je spaarpot zou vullen,... ;)

Kaatje

Luxe is wel iets waar iedereen recht op heeft, maar gezien de situatie lang niet altijd kan krijgen, helaas.

Afgelopen jaar heb ik mij die luxe niet gegund, maar dit jaar hoop ik dat mijn spaarpot snel gevuld is en dat ik van mijn budget wat kan sparen en me die luxe wel kan gunnen dit jaar :) Merk toch dat het voor mij nodig is om er af en toe echt er even uit te zijn en als ik het goed uitzoek zal het wel mogelijk zijn om een low budget iets te vinden waar ik mijn energie uit kan gaan halen.

Buster, dank je wel voor het gunnen! Ik gun het iedereen hier om af en toe even van deze luxe te mogen genieten, al is het maar 1 keer in de 3 of 4 jaar ofzo.