Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.670
roodstand: 999
achterstand: 410
huishoudrekening: 152,49 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 70,01
contant in huis: 350 (deel reservering voor ww periode voor week 1 t/m week 13 en nog een deel over van de 100 die ik van familielid heb gekregen)
spaarrekening: 250,76
kleingeldbus: 7,95
In portemonee voor aankomende week 30 (deze had ik vorige week niet meegenomen, dus contant in huis had vorige week 410 ipv 380 moeten zijn, geeft niets toch?)

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 25 euro gespaard hiervoor.

Uitgaven afgelopen week:
maandag 7 jan: geen uitgaven
dinsdag 8 jan: geen uitgaven
woensdag 9 jan:
-

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.639
roodstand: 1.019
huishoudrekening: 134,58 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 536,01
contant in huis: 230 (deel reservering voor ww periode voor week 1 t/m week 13, deze week

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.639
roodstand: 999
huishoudrekening: 185,94 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 335.62
contant in huis: 110 (deel reservering voor ww periode voor week 1 t/m week 13)
kleingeldbus: 8,25
In portemonee voor aankomende week 24,00

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 30 euro gespaard hiervoor.

Uitgaven afgelopen week: (qua uitgaven was het een drama week)
maandag 21 jan:

Buster

Buster

Quote from: Kaatje on Jan 26, 2013, 02:41 PM
Hoop dat het duidelijk is wat ik doe en waarom ik het nu zo doe.

Lieve Ka,

Zolang het voor jou duidelijk is en werkt is het toch prima?
hahaha, zou wat worden als je het zou aanpassen omdat ik het niet snap  ;D

Kaatje

Aanpassen omdat jij het niet snapt  ;D ;D ;D ;D geniaal!!!!
Alle tips zijn altijd welkom en als het voor mij beter werkt, dan is dat zeker top! En dan ga ik dat natuurlijk toepassen.

Libra

Lieve Kaatje,

Het komt helemaal goed, schatje!! ;)

In de WW terechtkomen en dan de spanning van het solliciteren op een baan die je gewoon echt heel graag wilt, zijn bij uitstek hele rommelige periodes en dan kan je normale gang van zaken weleens een beetje onder druk komen te staan.

Maar wat ik zo super om te lezen vind is hoe goed je het allemaal in de gaten hebt!!
En daarvoor wil ik je een heel groot kompliment maken!

Ook hoe je alles al uitgedacht hebt voor de komende tijd.
Als schuldenaar wil je eigenlijk maar

Kaatje

Buster en Libra jullie weten wel hoe je tranen bij iemand kan bezorgen. Dit zijn wel hele goede tranen :)

jowie46

Mooie weergave super

Ik kon het niet laten om ook op deze topic wat achter te laten.

Ik heb sinds 2012 alles in excel gezet, boven alles wat erin komt
onder alles wat eruit gaat. Het mooiste van excel is dat hij telt alles direct op en laat de eindsom zien.
Wat ik ook doe is maanden vooruit begroten en zeker belangrijk is ook al is het maar een tientje dat als
het kan dat weg zetten. Omdat sparen op de bank weinig zin heeft schrijf ik het op een paypal rekening.
Waarom zou je denken, het duurt altijd een aantal dagen voor je het weer op je rekening hebt dus minder aantrekkelijk als je snel geld nodig hebt om het te pakken. Het begroten heeft mij gesteunt meestal doe ik het nu +/- 6 maanden vooruit. Mocht ik iets dreigends aan zien komen dan kan ik in excel puzzelen met getallen.

Kaatje

Jowie, sparen op paypal rekening begrijp ik heel goed. Om Buster nog "gekker" te maken heb ik naast spaarrekening bij de bank waar ik ook huishoudrekening heb, ook nog een spaarrekening bij moneyyou. Daar duurt het ook langer om het weer terug te storten. Alleen die is bij mij nu leeg, omdat die gekoppeld is aan roodstandrekening, waar ik dan niets aan heb, als ik wel spaarrekeninggeld nodig heb en te veel rood sta. Zodra alles echt op orde is en de roodstand niet elke maand boven maximaal is dan zal ik die spaarrekening weer gaan gebruiken, omdat het dan makkelijker wordt om van het gespaarde geld af te blijven. En gek genoeg vergeet ik vaak ook die spaarrekening :) :)

Ik heb voor het hele jaar een begroting gemaakt met daarin alle vaste lasten en

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.629
roodstand: 1156
huishoudrekening: 267,24 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: -621,42
contant in huis: 0
kleingeldbus: 8,45
In portemonee voor aankomende week 32,50

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 30 euro gespaard hiervoor.

Deze week uitgaven gehad voor verlenging, rijbewijs, pil wat ik contant moest afrekenen. Massage genomen (had ik nodig en vond ik wel verdiend), postzegels, etc, etc. Wederom boven het budget. Het duurt nog ongeveer 2 weken voordat ik over de laatste 2 weken van januari mijn ww-uitkering krijg en tot eind februari voordat ik mijn salaris van mijn nieuwe werk ontvang. Tot die tijd zijn de bankstanden niet wat ik graag had gewild, maar ik weet ook dat er verbetering in gaat komen. Positief blijven denken :)

Chrissie

Meid je hebt het telkens weer rechtgetrokken dus nu doe je dat ook heb daar alle vertrouwen in!
Daarvoor hoef je niet positief te blijven denken, gebeurt gewoon automatisch ;)
Volg je gevoel het komt wel goed!!!

:-* :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flits

de pil kun je mischien nog terugvragen van het ziekenfonds ik moet het ook contant betalen en mijn bewindvoerder stort het bedrag altijd op mijn rekening en vraagt het ook weer terug van het ziekenfonds ik weet niet hoe jij verzekerd bent maar je kunt het allicht proberen
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Kaatje

ik krijg het niet terug, omdat dit niet de standaard voorgeschreven pil is. Natuurlijk dien ik de nota wel in bij de zorgverzekeraar en misschien heb ik geluk. Alleen ik ga ik er van uit dat ik niets terug krijg.