Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Dank je wel Tuthola. Ook ik heb wel dagen er tussen zitten dat ik ontzettend baal van mijn schulden en dat het me nu wel eens tegen houdt in bepaalde keuzes die ik anders wel makkelijker had kunnen maken, maar elke keer besef ik dan op een gegeven moment weer, dit is de situatie en ik moet het er mee doen, hoe moeilijk dit soms ook is.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.814
roodstand: 966
achterstand: 727
huishoudrekening: 3,21 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 6,04
contant in huis: 95 (95 in agenda 2013 gedaan als reservering voor ww periode)
spaarrekening: 45 (is reservering voor gem.bel 40 + event afrek elektra 5)
kleingeldbus: 6,30

van een familielid

Kaatje

Mijn standen komen vandaag of morgen nog.
Ik was vandaag boodschappen aan het doen en het viel me op dat de groente zo duur is. Ligt dit aan mij of is dit nu deze periode zo?

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.683
roodstand: 999
achterstand: 410
huishoudrekening: 53,21 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 1.489,25
contant in huis: 340 (335 in agenda 2013 gedaan als reservering voor ww periode voor week 1 t/m week 13)
spaarrekening: 205 (is reservering voor gem.bel 80 + event afrek elektra 10 + eventuele afrekening werk 115)
kleingeldbus: 7,45

van een familielid

Libra

Goed gedaan hoor lieve Kaatje!!

Alle standen weer naar beneden!
En daar doen we het voor!  ;)

Liefs

Kaatje

dank je Libra! ik houd alleen mijn hart vast voor eind januari/begin februari. Het zal allemaal wel goed komen, maar toch zit het wel in mijn achterhoofd.

Kaatje

Zo de laatste standen voor 2011 

Schuld: 53.833
Roodstand: 887
Huishoudrekening: 706,77
Portemonnee: 17
Contant in huis

Libra

Lieve Kaatje,

Allereerst welkom terug!
Was fijn om te lezen dat je het zo fijn hebt gehad.

Ok

Buster

Lieve Kaatje, elke euro is er een minder.

Petje af!
Bovendien heb je het afgelopen jaar meer bereikt wat niet in geld is uit te drukken.
2013 word vast en super jaar!

Kaatje

Libra, dank je wel! Ik dans met je mee voor mezelf  ;D
Buster, je hebt helemaal gelijk dat ik het afgelopen jaar meer heb bereikt wat niet in geld uit te drukken is. Was ik me zelf nog niet bewust van, maar nu dankzij jou wel. Dank je wel! :)

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.674
roodstand: 996
achterstand: 410
huishoudrekening: 165,54 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 90,01
contant in huis: 380 (deel reservering voor ww periode voor week 1 t/m week 13 en nog een deel over van de 100 die ik van familielid heb gekregen)
spaarrekening: 250,76
kleingeldbus: 7,85

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 25 euro gespaard hiervoor.

Uitgaven afgelopen week:
tijdens mijn weekje weg 31 dec t/m 3 jan

Kaatje

Ik kreeg van de week overzicht van doorlopend krediet. Ben me rot geschrokken van de betaalde jaarrenet 2012. Dit was alleen voor deze schuld al

Miracle

Dat hadden mijn ex en ik ook, tien jaar lang 400 euro aan rente iedere maand en niets aflossen.
Echt tien jaar lang dat bedrag iedere maand en geen cent afgelost.
Daarom vind ik het vreemd dat het afkoop bedrag zo laag was dat er maar 12.000 van de lening afging en dus nog 13000 overbleef,'
Schurken zijn het, witte boorden criminelen!

Chrissie

Heel herkenbaar Kaatje, dit is toen voor mij ook de reden geweest om de rente te gaan bijhouden. Ik vermeldt hem in mijn schuldenmeter expres, ook al zou ik maar iemand kunnen tegenhouden om schulden aan te gaan of eerder weer naar het positieve te gaan dan is het ergens voor geweest.

Maar jou rente gaat straks ook zakken meid en dat geeft een dubbel goed gevoel.  
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ik houd de schulden en rente en aflossingen wel bij in Excel, maar daar liepen de maanden niet overal gelijk, omdat ik bij de 1 achterliep en bij de ander wel eens 2 termijnen betaald heb. Nu vanaf 1 januari 2013 ben ik met de standen per direct begonnen en dan kan ik heb beter per maand zien.

Nu snap ik heel goed waarom jij het in je schuldenmeter vermeldt. Het zou mij juist tegenhouden om meer schulden te gaan maken. Dus ik zal proberen om het vanaf nu ook maar eens te gaan vermelden in mijn overzicht. Niet wekelijks, maar per maand als ik de overzichten binnen heb.