Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Bloem2

Ja, dat bedoel ik.

Ze kunnen de limiet "maarzo" terugzetten naar minder dan

Kaatje

Bloem2

Jah. De bank wil zo min mogelijk risico lopen.

Ik had deze week iemand hier die

Kaatje

ik snap heel goed dat de bank zo min mogelijk risico wil lopen.
ik zal er alles aan doen wat ik kan om binnen die roodstand te blijven.

zelf snap ik niet dat als je de minnelijke regeling succesvol doorlopen hebt, waarom je dan opnieuw wilt beginnen met schulden te maken. dan vraag ik me af wat ze er van geleerd hebben. ik zou er bijna een moord voor doen om een minnelijke regeling te kunnen doorlopen, maar wordt er niet voor toegelaten en dan horen dat iemand die het doorlopen heeft er dan zo mee om gaat. echt onbegrijpelijk is dat voor mij.

Buster

Bloem,

Is het niet zo dat het dan om een hernieuwde aanvraag gaat en de aanvrager een BKR registratie heeft? In dit geval is de aanvraag al goedgekeurd.
Kaatje? Heb je de voorwaarden nog ergens liggen? Of kun je die opvragen via het internet?

Er moet in elk geval regulier inkomen zijn door uitkering of loon, zolang dat zo is veranderd er volgens mij niet zo heel erg veel.

Kaatje

ik heb de voorwaarden nog wel in 1 van mijn administratiemappen zitten (staat volgens mij op zolder) zal daar morgen eens naar gaan kijken, nu geen zin meer in.

inkomen heb ik volgende maand nog en vanaf daarna is het uitkering, tenzij er aankomende maand nog een wonder gebeurd :)

Bloem2

Kaatje, ik snap je commentaar op die minnelijke regeling.
Ik vond het ook geen handige zet van hem, daarom schreef ik ook dat het gelukkig afgekeurd werd. Van de minnelijke regeling is zeker wel geleerd, in dit geval ligt het erg gecompliceerd.

Buster: er zit nogal een verschil tussen inkomen en ww. Regulier of niet, de hoogte daarvan
maakt wel degelijk uit bij een toestemming roodstaan bij de bank.
Wellicht heb je gelijk, in ieder geval hoeft het dan geen verrassing meer te zijn als het niet zo is.

Kaatje, ik ben benieuwd wat er in jouw voorwaarden staat.

Kaatje

Bloem, ik laat je morgen weten wat er in de voorwaarden staat die ik heb.
nu tijd om naar bed te gaan :) morgenochtend moet ik een telefoontje plegen op tijd, dus nu echt naar bed, anders ben ik morgen niet wakker :)

Buster

Bloem,

ik ben niet zo thuis in het bank gebeuren. Uit eigen ervaring weet ik dat ze bij mij in elk geval niet zo oplettend zijn. Het kan idd goed zijn dat de regels zijn aangescherpt.

Bloem2

Ik ben zeer benieuwd Kaatje.

Ik denk dat jouw voorwaarden gunstiger zijn dan de huidige maar toch kan ik me
zo voorstellen dat er "indekregels" in zullen staan.

Ik ken ook iemand die bijna dubbel mocht roodstaan. De bank werd wakker
en dat mocht niet meer. Misschien hangt het ook nog af welke bank het betreft.

Slaap lekker Kaatje en succes morgen met je telefoongesprek!

Kaatje

in de overeenkomst zelf kan ik niet direct iets vinden over de voorwaarden van roodstaan, echter in de algemene voorwaarden wel.
voor kredieten op rekening gelden algemene regels.

de bank mag alijd het krediet opzeggen, hiervoor geldt een opzegtermijn van 2 maanden. het krediet eindigt dan. de bank hoeft niet te zeggen wat de reden van de opzegging is.
de opzegtermijn geldt niet als de bank vindt dat de bankrelatie met mij een gevaar is voor de integriteit van de bank of van de financi

Bloem2

Klopt Kaatje, dat geldt voor alle banken.

Laten we maar gewoon hopen dat het bij jou op zijn pootjes terecht komt! :)

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.825
roodstand: 1.075
achterstand: 435
huishoudrekening: 2,10 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 854,53
contant in huis: 145 (95 in agenda 2013 gedaan als reservering voor ww periode)
spaarrekening: 45 (is reservering voor gem.bel 40 + event afrek elektra 5)
kleingeldbus: 6,05

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 35 euro gespaard hiervoor.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.814
roodstand: 1.233
achterstand: 435
huishoudrekening: 2,10 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 101,61
contant in huis: 110 (95 in agenda 2013 gedaan als reservering voor ww periode)
spaarrekening: 45 (is reservering voor gem.bel 40 + event afrek elektra 5)
kleingeldbus: 6,30

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 45 euro gespaard hiervoor.

tuthola

Lieve Kaatje, ik verbaas me er steeds weer over hoe positief jij tegenover je schulden staat dus ook voor jou mijn petje af.