Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Quote from: kaatje on Oct 14, 2012, 05:16 PM
eten is al gemaakt en op, en voor de aankomende paar dagen is het eten ook klaar. zo handig dat het stamppotten weer is.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Die heb je volgens mij ook wel nodig na al dat "nachtbraken" op  het cruiseschip en in de kroeg!! ;) ;D ;D

Heel veel liefs

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.892
roodstand: 990
achterstand: 700
huishoudrekening: 58,82 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 1573
contant in huis: 199,50
spaarrekening: 0,00
kleingeldbus: 3,25

Libra

Ziet er goed uit, lieve Kaatje!!!

Hou vol!!!

Heel veel liefs

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.873
roodstand: 985
achterstand: 509
huishoudrekening: 12,61 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 744
contant in huis: 135,20
spaarrekening: 230+100 (230 is  voor trein+buskaart voor het werk-> moet ik nog bestellen/halen en 100 is voor weekend weg)
kleingeldbus: 3,25

Bloem2

:) mooi plaatje Kaatje  :)

en dat rijmt  ;D

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.864
roodstand: 1.327
achterstand: 537
huishoudrekening: 0,11 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 45,36
contant in huis: 45
spaarrekening: 200+100 (200 is  voor trein+buskaart voor het werk-> moet ik nog bestellen/halen en 100 is voor weekend weg)
kleingeldbus: 4,15

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.914 (ik heb vorige week een fout erin gemaakt, heb nu de overzichten thuis gekregen)
roodstand: 1.371
achterstand: 460
huishoudrekening: 7,61 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 32,16
contant in huis: 7
spaarrekening: 100
kleingeldbus: 4,35

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.914
roodstand: 1.371
achterstand: 460
huishoudrekening: 0,11 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 16,01
contant in huis: 5
spaarrekening: 50
kleingeldbus: 5,00

Wat wel een beetje irritant is, is dat maandag of dinsdag het salaris er op staat en het plaatje er dan weer heel anders uit ziet.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.834
roodstand: 990
achterstand: 435
huishoudrekening: 15,50 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 1.128
contant in huis: 185 (95 in agenda 2013 gedaan als reservering voor ww periode)
spaarrekening: 45 (is reservering voor gem.bel 40 + event afrek elektra 5)
kleingeldbus: 5,60

Daarnaast heb ik 2 enveloppen gemaakt: 1 voor leuke dingen om te doen en 1 voor de bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen. hierin stop ik elke week geld. tot nu toe in totaal 25 euro gespaard hiervoor.

ik had vandaag de meters van elektra opgenomen en zag dat ik het voorschot met 2 euro moet verhogen, maar dat doe ik voorlopig niet, dus zet ik hiervoor ook alvast elke maand 5 euro op de spaarrekening.

Buster

Ik lees gisteren nog over je mappen en het gevoel dat je steeds meer grip op de situatie hebt,...

Petje af hoor!
Niet alleen grip maar ook vooruitdenken om klappen op te vangen.
Je mag zeker trots zijn op jezelf.

Kaatje

dank je wel Buster. Ja ik heb zoveel hier geleerd! en met kleine stapjes komt het wel goed.

En vooruitdenken zou ik echt eerder niet gedaan hebben. Maar nu denk ik, zodra ww komt, wil ik nog wel geld hebben om te kunnen eten/drinken. dus leg dat apart, net als die andere posten.

en ik besef heel goed dat leuke dingen doen als schuldenaar ook heel belangrijk is om te doen. dus daarvoor ook een potje gemaakt.

Libra

Ziet er goed uit Kaatje!!!

Alle standen weer lekker naar beneden en ook nog reserveringspotjes!!
Gaat goed hoor!

Liefs

Kaatje

dank je wel libra!

nu alleen nog volhouden is hetgene wat ik moet doen.

Bloem2

Kaatje, waar je misschien mee te maken krijgt:

Als je inkomen lager wordt kan de bank de roodstand gaan aanpassen, cq. niet meer zo'n hoog bedrag accepteren. Daarmee zou je in de problemen kunnen komen.....
Het is maar een tip.

Kaatje

bloem, bedoel je dat ze moeilijk kunnen gaan doen als ik meer dan 1.000 rood sta? ik mag al vanaf studententijd (dacht ik zo uit m'n hoofd) al 1.000 rood staan. nu halen ze eens in de 3 maanden de afboekingen terug die boven die 1.000 uitkomt.