Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik heb twee keer postnl moeten opbellen de eerste keer hadden hun een storing en kon ik niet verder gaan met het verhuisbericht af te werken ben toen heel boos geworden op die vrouw ze wilde me voor geen meter helpen had het gevoel een domme vrouw te zijn (de mail had ik zondags zover mogelijk ingevuld en maandags gebeld)terwijl ik gewoon vroeg of ze even wat wilde controleren, en daarna zou ik aan een onderzoek meedoen maar in de sleur na het gesprek drukte ik hun weg, de tweede keer bleek er dus nog post op het oude adres te komen terwijl het allang in het andere huis moest komen dus weer opgebeld en duidelijk aangegeven dat ik de kriebels kreeg omdat ik mijn post straks niet meer op kan halen omdat ons oude huis gesloopt wordt met de vraag of ze het  aub wel in orde wilde maken omdat het de  dertigste september al ingegaan was. Ze ging er werk van maken en de collega's duidelijk maken om er goed om te denken  met een speciale sticker daarna zou ik weer aan tevredenheidsonderzoek mee doen maar heel stom  drukte ik weer in de sleur ze weg dus kreeg ik gisteren een mail met de vraag om toch mee te doen. Nu wil ik wel meedoen vind dat geen probleem maar als ik de mail aanklik krijg ik allemaal verschillende talen van engels, duits en nog een paar talen maar geen nederlands. Dan denk ik bij mezelf wat maken jullie het de mensen toch moeilijk waarom moet dit nu. ??? 
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

gewoon niet meedoen aan het onderzoek.

en ik heb ook problemen gehad met de verhuizing van de post, want ik kreeg de post van de nieuwe bewoner op mijn oude adres op mijn nieuwe adres.

ik heb toen op hun site een klacht ingediend en kreeg daar antwoord op. paar weken later hetzelfde probleem en weer via de site gedaan. ik dacht, dan heb ik dat mooi zwart op wit staan. en het scheelde weer belkosten voor mij.

Bloem2

De service en klantvriendelijkheid van Postnl is de laatste jaren vreselijk achteruit gegaan. Persoonlijk ondervind ik er eigenlijk niets van, mijn post komt netjes de volgende dag en ik bestel geen pakketjes die zoekraken of bij buren die ik niet ken worden afgeleverd.

Kaatje

alleen bij verhuizen ontkom je niet echt aan post.nl

Chrissie

Ik laat het expres al een half jaar na bezorgen zodat ik zeker weet dat ik het krijg maar als het mogelijk willen we volgende week de sleutels van het oude huis inleveren maar ik durf het op deze manier niet eens. Maar die vrouw van vrijdag begreep mijn bezorgdheid en ging er direct werk van maken die was dus wel heel vriendelijk. Ik wil dus ook even met de woningbouw overleggen voor een manier dat ik toch de post die in het oude huis blijft dat ik die mag ophalen mocht het toch niet goed gaan. Ik verwacht namelijk nog een meevaller van de belastingdienst en dat papier is me toch net iets te belangrijk.

Denk dat ik het onderzoek ook maar laat zitten vind het wel jammer voor de vrouw die wel haar best deed want zij heeft een grote pluim verdiend!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Chrissie, als je bij de gemeente je adres hebt gewijzigd volgt de Belastingdienst die wijziging. Als je dat dus een 3 weken geleden ofzo gedaan hebt, hoef je je daar geen zorgen over te maken. (En ook zonder die post komt het geld dan wel op je rekening Verrassinggggggggggggggggggggggg  :D )

Libra

Goedemorgen allemaal!!!

Net als jij Kaatje, is dit wel heel gezellig wakker worden als je hier alles leest!! ;D

Chrissie het grote probleem is dat in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden post.nl g

Kaatje

kopje thee met een heerlijjke stroopwafel mjammie!!!!!!!! gaat er wel in na een half uurtje knippen in de tuin en groene container bijna vol :) :)

Libra

Ik ben in een hele goede bui Kaatje ;), dus wat denk je als we er gewoon een heerlijke brunch tegenaan gooien? ;D

-roereieren met bacon
-croissantjes met kaas, ham en kaas en voor de zoetekauwen onder ons roomboter en jam
- toast met gerookte zalm
- broodjes met rosbief en fricandeau
- pistoletjes met mozzarella, tomaat en basilicum (voor de vegetari

Kaatje

denk dat er al wel heel veel wakker zijn, maar allemaal al buiten zijn  ;D ;D ;D ;D die komen pas tegen t avondeten, als wij de buik helemaal vol hebben  ;D ;D ;D ;D

oh allemaal lekkere dingen!!!!!! en bij die toast met gerookte zalm nog een beetje roomkaas erbij mjammie!!!!!!!!!!!!!! ik zit er al helemaal klaar voor, ga maar gauw de keuken in, nog hulp nodig????  ;D ;D ;D of kan ik lekker bruin bakken in de tuin?? :P

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 52.942
roodstand: 1.140
achterstand: 725
huishoudrekening: 2,65 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden: 6,61
contant in huis: 0,00
spaarrekening: 0,00
kleingeldbus: 2,80

door het forum ben ik er de afgelopen weken achtergekomen dat ik het niet slecht heb. dat ik een goed salaris heb in m'n uppie (ook al is dat met werk wat ik echt niet meer leuk vind). Datgene waar het mij vaak aan ontbreekt is discipline en dat is iets waar ik echt aan wil werken, anders kom ik nooit van die achterstanden en schulden af.

Buster

Je dit soort dingen realiseren is altijd goed.
Zeker als je er positiever door gaat kijken.

Heb je een plan van aanpak?

Kaatje

plan van aanpak.....hmmm..... me eerst eens aan mijn eigen opgestelde huishoudbudget gaan houden en niet nog wat extra's pinnen.

daarnaast bewuster worden van mijn uitgaven, een weekmenu van te voren maken, 2x per week boodschappen doen, want hoe vaker in de winkel, hoe meer ik uitgeef.

en het meest belangrijkste is dat ik zorg dat ik goed voor mezelf blijf zorgen en zorgen dat ik er mentaal bovenop blijf ook in deze wintermaanden.

Libra

Quote from: kaatje on Oct 14, 2012, 02:45 PM
plan van aanpak.....hmmm..... me eerst eens aan mijn eigen opgestelde huishoudbudget gaan houden en niet nog wat extra's pinnen.

daarnaast bewuster worden van mijn uitgaven, een weekmenu van te voren maken, 2x per week boodschappen doen, want hoe vaker in de winkel, hoe meer ik uitgeef.

en het meest belangrijkste is dat ik zorg dat ik goed voor mezelf blijf zorgen en zorgen dat ik er mentaal bovenop blijf ook in deze wintermaanden.

Lieve Kaatje,

Lijkt me een goed plan van aanpak!!

Liefs

Kaatje

en nu nog uitvoeren. dat is altijd nog het lastigste.

ik ben een uitvaartverzekering aan het uitzoeken, tja wat moet je anders doen op de zondagmiddag. ik vind het alleen geen leuke bezigheid en weet ook nog niet zo goed welke verzekering ik wil nemen. en dan al die vragen wat je wilt: cremeren of begraven, hoeveel kaarten, etc. etc.

eten is al gemaakt en op, en voor de aankomende paar dagen is het eten ook klaar. zo handig dat het stamppotten weer is.