Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

nee ik doe geen extra aflossingen in de schulden. anders had ik die kunnen gebruiken voor de achterstanden/roodstand.

Chrissie

Daar zijn deze dagen weer mooi voor :)

Een grafiek maakt alles wat tastbaarder geeft net dat stukje meer hoe confronterend ook. En inderdaad het stimuleert extra goed!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Kaatje, ik heb jouw bestandje even op mijn computer gezet en ben eens even gaan freubelen.
Tussen augustus 2011 en augustus 2012 is je schuld met maar liefst 1843 gedaald!
In je aflossingen per maand kan ik geen structuur vinden. Heb je er al eens over gedacht om
maandelijks telkens hetzelfde bedrag af te lossen en zo je roodstand weg te werken?
Die roodstand kost je zo vreselijk veel geld aan rente maar dat zul je zelf ook vinden.

Libra

Begrijp me niet verkeerd, maar dit ziet er geweldig uit Kaatje!!

Het stimuleert altijd als je dingen visueel maakt en je toch ondanks de uitschieters een dalende lijn ziet.
En ja, het is altijd heel confronterend als je je schulden echt op papier zet!
Maar het feit dat je dat doet geeft aan dat je ermee aan de slag bent gegaan.
Het is dan even door de zure appel heenbijten, maar aan het einde van de rit word je er beter van en is het elke maand toch weer een overwinning als je het een stukje ziet verminderen.

Ik zou dit ook zeker in je boek zetten omdat het anderen dan echt een duwtje in de rug kan geven, maar zeker ook (en dat is nog het allerbelangrijkste) een steuntje.

Kaatje

dank jullie wel! bloem ik kan me voorstellen dat er geen logica in mijn aflossingen zit. er zijn wel eens maanden geweest dat ik niet alles kon aflossen, vandaar de schommelingen. de aflossingen zijn vaste bedragen wat ik minimaal moet betalen, dus zie eigenlijk niet hoe ik dat in 1 vast aflossingsbedrag kan krijgen. maar goed. t belangrijkste voor mij is dat de schulden langzaam aan naar beneden gaan :)

Bloem2

Als je die keren niet alles kon betalen begrijp ik het beter!
Ik hoop dat de rest ook positief gaat worden voor je!

Kaatje

ik denk dat ik zaterdag een vreugdedansje ga doen :) salaris is binnen!!! :) :)

Bloem2

Dans ik met je mee Meis, das ook goed voor de conditie en het luie zweet !

Kaatje

en is ook heel goed voor het humeur!!!!
wat niet goed voor het humeur is dat je salaris zo snel weg is als je de betalingen gedaan hebt.

Libra

Kaatje

Kaatje

JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik haal net post uit de brievenbus en ben zo blij als een klein kind.

jaarafrekening van gas/electriciteit ontvangen. Bij een nieuw huis, houd ik toch altijd mijn hart vast!!!!
Maar ik krijg half september

gewoon

Goed zo  is echt veel geld gefeliciteerd

Gewoon

Kaatje

dat is het zeker en het is geld dat ik voor de achterstanden/roodstand bank ga gebruiken.
ik kan het nog niet helemaal geloven, maar het staat toch echt op papier :)
nu nog op mijn bankrekening :)

Chrissie

Meid ik dans met je mee.... dit geweldige nieuws geeft weer tonnen energie. :)
Hele goeie oplossing en houdt ook iets over om jezelf eens lekker van te verwennen want dat heb je ook dubbel en dwars verdient, je levert toch maar hele mooie prestaties toppie!!

Wat ik zelf altijd doe is het voorschotbedrag waar ze ons op hebben geschat met tien euro verhogen dan heb je minder kans op terugbetalen het jaar erop.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.