Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Hans

Hoi Kaatje,

Begrijp me niet verkeerd he, ik ben geen kritiek aan het leveren, ik vroeg het me alleen even af. En dat jouw schuld bij de DUO niet meetelt is wel erg vervelend voor je. Ongetwijfeld zitten daar dan per gemeente verschillen in ofzo, want bij mij werden ze wel meegenomen.

Wat betreft ontspanning zoeken, ben ik volkomen met je eens hoor, zeer zeker doen. Zelf krijg ik wekelijks 50 euro, en verbruik daar ongeveer 30 van, dus leg wekelijks 20 euro opzij, en dan kun je toch een mooi potje cre

jan

Kaatje, ik vind dat je het goed doet. Je hebt je schuld met 3000 euro verminderd en je bent verhuist. Verhuizen is de grootste kostenpost en daarnaast heb je ontspanning nodig.

In het eerste jaar hebben wij maar 4000 euro kunnen aflossen, dit waren kleine schulden en achterstanden, die verhoudingsgewijs te veel op ons budget drukten. Ik kan mij nog de confortcard herinneren, rente 26%, aflossingspercentage 1%.

Het komt wel goed, volgend jaar is die 3000, waarschijnlijk verdubbeld.  
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Libra

Ik kan alleen maar zeggen: CHAPEAU Kaatje!!!
Ik begrijp dat het in jouw omstandigheden niet makkelijk is en dat je niet in aanmerking komt voor WSNP.

Als je dan toch in staat bent om de schuldenlast naar beneden te krijgen, verdien je wat mij betreft een dikke pluim en mag je heel trots zijn op jezelf!!
De dalende lijn zit erin en dat is het enige wat telt!

En verder vind ik dat je volkomen gelijk hebt. Kwaliteit van leven hangt geen prijskaartje aan. Gezondheid en geluk wel!
Ik wil niet morbide klinken, maar laten we eerlijk zijn, niemand van ons weet hoelang we hier rondlopen.
Het enige wat je kan doen is (naast natuurlijk het aflossen van schulden) zorgen dat die tijd hoe dan ook een beetje plezierig is, want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
En morgen is er weer een nieuwe dag om af te lossen!!!! ;)

Kaatje

Hans, fijn dat bij jou wel de schuld bij DUO wordt meegenomen. Ik weet dat je geen kritiek levert en dat je het alleen afvraagt. En ik geef er ook graag antwoord op. :)

Gewoon, ik heb in mijn eigen planning staan dat ik in 9 jaar van de schuld af ben, maar dan zal de planning wel uit moeten komen en iedereen weet dat er kinken in de kabels kunnen komen door onverwachte gebeurtenissen.

ik blijf het met vallen en opstaan positief inzien. Maar mijn gezondheid en ontspanning zijn toch het allerbelangrijkst. Sinds afgelopen week ontzettende pijn in schouder, waardoor computeren ook niet heel fijn meer is, dus zit veel minder achter de computer dan voorheen.

Ik heb mezelf een budget van 50 euro per week opgelegd. En daarvan leg ik ook geld opzij om leuke dingen te doen, alleen haal ik die 50 euro niet altijd. maar dat is een leertraject. En door vallen en opstaan leer ik er ontzettend veel van. En er zal een dag zijn dat ik hier kan melden dat ik schuldenvrij ben :) Naar dat moment kijk ik uit!

Kaatje

Dank je wel Libra!
Ik ben het helemaal met je uitspraken eens over de kwaliteit van leven!

tuthola

Kaatje ook ik heb bewondering voor je hoe je met je schulden omgaat en dat je positief in het leven blijft staan. Er zou eigenlijk een regeling moeten komen voor jongeren die met een giga studie schuld blijven zitten zodat ook zij een schuldenvrije toekomst kunnen opbouwen....helaas is het nu nog niet zover.

Dick

Stap voor stap, en heel klein stapje is ook een stap.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Turfje

Dat is wel zuur Kaatje, dat je schuld bij DUO niet meegenomen werd in de beoordeling.
Desondanks blijf je gelukkig positief en sla je je er goed doorheen.

Turfje.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 53.103
roodstand: 1.306
achterstand: 680
huishoudrekening: 4,13 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden:

Buster

Fijn dat je even hulp krijgt.

Volgende week is ook om de hoek.
Hou vol!

Libra

De dalende lijn zit er nog steeds in!! :)

Ik snap dat je liever niet wilt dat jouw werkgever van de situatie afweet.
Des te fijner dat iemand je even door de komende moeilijke week heen helpt.
Succes!!

peter

Volhouden!!! Het gaat nog steeds goed!
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Dank jullie wel! volhouden is lastig, maar ik weet waarvoor ik het doe :) Nog eventjes en ik zit onder de

Kaatje

En jullie hier zorgen er voor dat ik volhoud, dank jullie wel daarvoor!

Kaatje

ik heb gewoon ff geen zin om de standen hier neer te zetten, komt hopelijk van de week of volgend weekend.