Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Zo te zien weer heb je een aantal zorgen minder!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 53.516
roodstand: 1.237
achterstand: 560
huishoudrekening: 391
contant in huis: 76,50
spaarrekening: 56
kleingeldbus: 9,20

Over de stand van de schulden ben ik nog niet helemaal uit of dit wel de juiste stand.
Gezien een verkoudheid heb ik er vandaag niet zo heel veel zin in om dit uit te zoeken. dat komt deze maand nog wel, zodra ik de standen allemaal op een rijtje heb staan.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 53.263
roodstand: 972
achterstand: 680 (zitten nog 2 rekeningen bij die ik nog moet indienen bij zorgverzekeraar)
huishoudrekening: 201,46 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)
bankrekening waarvan huur en andere lasten betaald worden:

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 53.213
roodstand: 961
achterstand: 680 (zitten nog 2 rekeningen bij die ik nog moet indienen bij zorgverzekeraar)
huishoudrekening: 83,50 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)

peter

Ziet er goed uit! Het daalt nog steeds!
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Gelukkig wel Peter. :) :)
Alleen op de wekelijkse boodschappen kan ik nog wel wat bezuinigen, maar de laatste paar weken stond mijn hoofd daar niet helemaal naar. Maar ben nog steeds op de goede weg en me steeds meer bewust waar het niet helemaal lekker gaat en dat is het allerbelangrijkste :)

Chrissie

QuoteMaar ben nog steeds op de goede weg en me steeds meer bewust waar het niet helemaal lekker gaat en dat is het allerbelangrijkste Smiley

Als jij hier van bewust blijft dan komt het wel goed meid ;) Je bent heel goed bezig!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

De standen per vandaag:
schuld: 53.213
roodstand: 1.355
huishoudrekening: 28,74 (dit is om mijn dagelijkse uitgaven incl kleding, uitstapjes van te doen)

gewoon

Hoi kaatje

IK heb er bewondering voor hoe je het doet, het zijn soms kleine verschillen maar als ik naar een jaar terug kijk sta je er iets van 3000 beter voor nu,dit in een jaar dat je ook nog eens verhuist bent.

grote prestatie

Gewoon

Kaatje

Dank je wel gewoon! zo bekijk ik het lang niet altijd en loop dan inwendig op mezelf te mopperen als ik me weer eens heb laten gaan met mijn budget en dingen heb gekocht die ik eigenlijk niet nodig heb. maar jouw bericht doet me opnieuw beseffen dat ik op de goede weg ben. dank je wel daarvoor!

Hans

Hallo Kaatje,

Als ik bovenstaande post goed begrijp loop jij ongeveer

peter

Het begin is altijd het moeilijkst. De WNSP is overigens een regeling voor mensen, die niet op eigenkracht uit de schulden komen.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Hans, het grootste deel van mijn schuld is bij de DUO. Die wordt niet meegenomen bij de bepaling of ik problematische schulden heb. Vorig jaar ben ik bij de gemeente geweest en daar is mij ook gezegd dat mijn schulden niet problematisch zijn, dus kom ik niet in aanmerking voor die regelgeving.

En afgelopen jaar was het dan

Buster

@ Hans,

Om in aanmerking te komen voor een traject moet je aan een aantal randvoorwaarden voldoen;

- schulden heeft waar u zelf niet uitkomt
- ouder bent dan 18 jaar
- ingeschreven staat in uw gemeente
- een inkomen heeft
daarnaast hebben sommige gemeenten ook nog extra voorwaarden.

In Kaatjes geval, heel zuur, heeft het GKB bepaald dat ze er wel zelf uit kan komen, dus geen problematische schulden heeft. Hoe lang dat ook duurt.

In het geval dat je wel in aanmerking komt maar de eisers niet akkoord gaan, dan word er een aanvraag WSNP gestart.

gewoon

Hoi heb ook een schating gemaakt uit gaande dat komen jaar een aflossing mogelijk is van E 4.000,-- per jaar waar het nu naar uitziet.

En met een rente kosten op de schuld van  6 % als ik dit door reken kom ik op
1 jaar 49000
2       45760
3       41280
4       36578
5       31592
6       26308
7       20707
8       14770
9         8477
10       1808

Gewoon

Opm je doet het goed met per dag nemen en er niet teveel aan denken verder, maar er werd net even gesproken over 18 jaar wil even een andere planning geven.