Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Chrissie, tuurlijk mag je vragen welke maat ik heb. Het hang heel erg van het soort kledingstuk af, maar het is 42/44. En dan vaker 42 dan 44. Omdat ik het afgelopen jaar bijna 10 kilo kwijt ben geraakt, zijn veel kledingstukken echt te groot. Ik draag het wel eens, maar voel me er totaal niet gemakkelijk bij.

De vragen waar ik tegen aan loop zijn eigenlijk hoe ik beter met mijn budget om kan gaan. Soms denk ik wel eens, ik gun mezelf ook eens wat tijdens het shoppen en boodschappen doen en geef dan toch meer uit dan dat ik wil. En de achterstallige rekeningen daar wordt ik wel eens onrustig van. Ze stapelen langzaam op. En zo'n beetje om de maand storneert de bank de automatische betalingen, totdat mijn banksaldo binnen de

Chrissie

Wat jammer nou, ik ga ook steeds meer naar maat 42 anders had ik je graag geholpen met kleding vandaar dat ik even mijn vraag stelde.

QuoteDaarnaast twijfel ik heel erg wat ik in jan/feb moet gaan beslissen over mijn werk, omdat ik dan een beoordeling heb en te horen krijg of en zo ja hoeveel salarisverhoging ik krijg. Ik besef steeds vaker dat het inkomen is, waar ik de meeste verandering in door kan voeren, om mijn schulden beter aan te pakken. Maar aan de andere kant zit ik nu ook op een plek waar ik me steeds beter op mijn plek begin te voelen. en dan komt het rationele in gevecht met het emotionele.

Dus je begint nu eindelijk je plekje te vinden maar hebt het gevoel dat je je inkomsten moet verhogen begrijp ik dat goed? Heb je voor jezelf al uitgerekend of je het met dit inkomen ook kunt redden? Of wordt dat te krap voor je? Als je je wel goed kunt redden van dit inkomen zou ik voor mijn plekje gaan, misschien doe je dan iets langer over de schulden aflossen maar dat weegt niet op tegen je ergens prettig voelen. Als jij goed in je vel zit kan je alles ook beter aan.

Even over de rekeningen dat je daar onrustig van wordt dat is heel logisch, maar jou "schuld" stond toen je begon toch op 55.000 euro. Als je die daar weer op zet en als wat uit die schuld komt in de roodstand pompt heb je dan minder rekeningen die weer terug worden geboekt of maakt dat niet veel uit?

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ik kan helaas niets opnemen van het doorlopend krediet, daar staat dat ik nu nihil op kan nemen. Dus dat houdt helaas op. Ik probeer het te rekken om de rekeningen te betalen. en elke maand de meest urgente te betalen en de rest in mei met het vakantiegeld.

Chrissie

Gadsie bah, man wat rot!!!
Ja dan kan je ook weinig meer beginnen, dan moet je wel zo doorgaan als je nu doet.
Wou dat ik wat meer voor je kon doen!!

Chrissie

Ik zat nog eens te denken, als je nu eens naar de bank toegaat en het uitlegt verder alles laat zien, dat het nog maar om vier / vier en half maand gaat en dat het daarna goed loopt of je dat van die "schuld" er toch in mag stoppen.
Wie weet gaan ze wel overstag, nee heb je ja kun je krijgen.

Dick

kaatje,

Komop meid! Je bent aan het vechten tegen de schulden, maar ook tegen jezelf. Je bent goed bezig, maar af en toe val je terug. In januari moet nog maar 5 maanden totdat je roodstand hebt weggewerkt.

Het hebben van schulden veroorzaakt ook een sociale achterstand, je niet de dingen doen die je wilt, maar ook aan dit komt ook een einde.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Mijn standen per vandaag:

Schuld: 53.919
Roodstand: 1.454
Huishoudrek: 679
Portemonnee: 16
Contant in huis: 240

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Kaatje

Volhouden en niet opgeven is op sommige momenten erg moeilijk!

Freek en Jolanda

Klinkt heel bekend, maar de weg terug is een weg naar de afgrond en niet naar de toekomst.
Freek en Jolanda

Kaatje

de weg naar de afgrond bewandel ik liever niet.

Freek en Jolanda

Wij ook niet, we houden ons alleen voor ogen, dat dit het alternatief is als we terugvallen in de schulden. Er is dus geen alternatief!!!
Freek en Jolanda

Kaatje

Freek en Jolanda, jullie hebben gelijk er is geen alternatief.

Mijn standen per vandaag:
Schulden: 53.893
Roodstand: 1.565
Huishoudrek: 916,22
Portemonnee: 50
Contant in huis: 197

Freek en Jolanda

kaatje,

Wij hopen dat je een fijne kerst heb gehad, ondanks jouw zorgen.
Freek en Jolanda

Kaatje

Hoi Freek en Jolanda,
Ik heb een rustige kerst gehad, was gelukkig niet in mijn eigen huis, maar pas op op een ander huis. Dus even weg van de dagelijkse dingen, hoewel ik die schulden overal mee naar toe neem. Toch kan ik me hier iets beter ontspannen dan thuis.
Hoe was jullie kerst?