Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

ik heb een leuke rustige verjaardag gehad. Ik heb dingen gekregen die ik zelf niet zou kopen, maar waar ik wel heel erg blij mee ben, een cd, een boekenbon en een staafmixer. Ik heb gister met de boekenbon het boek gehaald wat ik heel graag wilde hebben, maar niet van mezelf mocht kopen, maar met de boekenbon hoefde ik er nog een paar euro bij te doen en had ik het boek. En wat douchespullen heb ik gekregen, kan ik altijd goed gebruiken :)

Er zullen heel veel mensen schulden verborgen houden, ik vind het eigenlijk best jammer dat er een soort taboe op is, terwijl steeds meer mensen in de schulden raken of al diep in de schulden zitten. Ik vertel het ook niet aan anderen, op een paar personen na, maar het liefste zou ik er me niet voor willen schamen en het gewoon aan iedereen willen zeggen. Zeker na zo'n opmerking waarom ik het weekend dan niet weg ben geweest. Maar goed, dat heb ik maar niet gedaan.

En nu de standen per vandaag:
Schuld: 54.878
Roodstand: 2.581
Huishoudrekening: 511,70
Portemonne 23,50

Chrissie

Kaatje,

Misschien zie ik het verkeerd maar is je schuld weer gestegen? van 54.714 euro naar 54.787 euro klopt dit?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Chrissie, dat heb je goed gezien! En het klopt.

Het gaat op het moment niet echt denderend. Maar in- en uitademen en rustig door gaan, dat is het enige wat ik kan doen.

Chrissie

Dat je in het begin af en toe je "schuld" even weer moet aanspreken hoort erbij. Je gaf het laatst ook al een beetje aan dat je met achterstanden zat dus het is helemaal niet vreemd.

Laat het je niet onderuit halen zodra het kan pak je gewoon de boel weer op en ga je verder waar je gebleven was. Aan het eind van deze maand werd het toch iets gemakkelijker?

Dan pak je daar de draad weer op en gaat gewoon verder, het lukt je wel meid, je kunt het!!!

Kaatje

Ik krijg eind deze maand iets meer salaris dan normaal. Ik ben al heel benieuwd wat ik er netto aan overhoud. Juist omdat ik de uren niet volgemaakt heb, en de bonus niet behaald heb, maar wel de gewerkte overuren x150% uitbetaald krijg.

Het is af en toe wel lastig, maar ik ga gewoon door. Meer kan ik niet doen, ik moet er alleen maar voor gaan zorgen dat de schulden niet alleen maar hoger worden.

marco

Mmmh, laat je niet gek maken door mensen die jou hun "weekend" normen willen opleggen.
Marco en Bianca

Kaatje

Ik heb afgelopen weekend geen standen hier vermeld en aankomend weekend zal ik het ook niet doen, omdat ik het overzicht kwijt ben van de standen, doordat er een aantal betalingen (ook aflossingen) door de bank zijn teruggeboekt omdat ik teveel rood stond.

Dus ik wacht tot dat ik het salaris van september heb en alle overzichten in huis heb en dan zal ik tegen eind september met de standen weer komen.

peter

Kaatje, laat je niet gek maken door een paar tegenslagen.
Peter
Administrator Forum

Dick

Kaatje, zorg dat je snel overzicht krijgt van wat nog openstaat. Maak voor jezelf een afweging, welke betaling eerst moet.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Dick, ik heb in ieder geval de terugstortingen in beeld en van deze terugstortingen wacht ik op brieven/acceptgiro's van de organisaties om te gaan betalen. Ik heb er al 2 gehad en nog een aantal te gaan.

Ik sta bij de bank nu nog binnen het maximum limiet dat ik rood mag staan, dus daar voldoe ik gelukkig wel aan, maar de rekeningen die nog betaald moeten worden is meer dan mijn netto maandsalaris. Vrolijk wordt ik er niet van, maar het is even niet anders.

Chrissie

Kaatje, lukt het een beetje met 70 euro aan weekbudget? of kan je met minder toe?

Kaatje

Buster

Hey! Das een mooie opsteker,.. gefeliciteerd. Is de zorg in elk geval en stukje kleiner.

Eet smakelijk!

Weet je wat ik met trouwens zit te bedenken,..
Dat gevoel wat je nu hebt om die sokken, zou je dat blijven houden?
Zo blij te zijn met iets nieuws waar je al erg lang op hebt zitten wachtten?
Of zou de gemakzucht weer toeslaan?

Kaatje

dat gevoel om die sokken en dan ook later andere dingen waar ik lang op heb moeten wachten zal hoop ik blijven. Ik ben alleen bang dat op den duur de gemakzucht weer toe gaat slaan. Maar nu besef ik pas hoe blij ik kan zijn met iets wat ik hoog nodig heb en nu geld er voor heb. Ik denk wel beter na over wanneer ik geld uitgeef en of ik het nodig heb.

Zo zag ik in de winkel een stukje zalm liggen en dacht: oh dat is lekker! Maar het is zo duur, dus heb me kunnen bedwingen en heb het niet meegenomen. Dus ik kan het wel! Gister had ik geen zin om te koken en had zin in patat van de snackbar, maar omdat het druk was, heb ik me omgedraaid en dacht ik heb ook nog soep in huis, dan eet ik dat op. Had ik geen zin in, maar was wel beter voor mijn portemonnee.

Tuurlijk zullen er wel eens tegenslagen zijn, dat het me niet zo goed af gaat. Maar afgelopen week heb ik een goede week gehad, ook op het werk, ondanks de herinneringen die ik in de brievenbus kreeg. Ik heb afgelopen ook 3 overuren er op zitten. Juist omdat het lekker ging en ik me goed voelde. Nu dat vasthouden :) Overuren zijn niet meer voor de bonus, maar is altijd een leuke extra.

Kaatje

Ik heb heerlijk van de zon genoten :) :) Ben nog verkleurd ook :)

Maar hier zijn de standen. De stand van de schuld kan nog iets afwijken door rentebedragen die een paar euro hoger hadden moeten zijn, vanwege de terugstorting van de aflossingen voordat mijn salaris gestort werd.

Schulden: 54.755
Roodstand: 634
Huishoudrekening 568
Portemonnee: 21

En voor de hele week heb ik al eten en drinken in huis.