Een verzekering aanschrijven

Started by Chrissie, May 07, 2011, 12:02 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag omdat het hier allemaal om opzeggingen gaat.
Kan gewoon merken dat ik niet meer in dit soort dingen zit en twijfel of ik het nu wel goed heb gedaan. Aankomen doet het wel want alles staat erin vermeld maar volgens mij heb ik de dingen verwisselt.

Er is iets niet goed gegaan met de verzekering van mijn man zijn scooter en normaal had ik allang aan de bel getrokken maar ik schijn nu pas weer een beetje wakker (vandaag) te worden een beetje laat ??? stom dat me dat gebeurt, gaat geweldig met mijn fouten :(, nu moet hij door mijn fout op de fiets naar het werk, de bus is geen optie op de tijd dat hij weg moet rijdt er nog geen bus. Heb nu wel medelijden met hem hoop dat we snel antwoord hebben, hij kan niet sneller afvallen nu  ;D

Ik ben de brief/mail begonnen met geachte meneer, mevrouw

heb daarna mijn verhaal verteld waarom het draaide dat ik nog steeds geen bericht van hun had gehad over een acceptgiro en de groene kaart en dat wel al de geldigheid van de groene kaart was verlopen. En of zij me konden vertellen hoe dit kon gebeuren en of dat ik iets misschien over het hoofd had gezien. "Ik begin op het moment heel erg aan mezelf te twijfelen omdat ik zo veel fouten maak."

daarna heb ik de brief afgesloten
handtekening

en onder die handtekening heb ik pas alle gegevens gezet zoals het kentekennummer, polisnummer etc.

Maar nu is bij mij de vraag gerezen hoorden alle gegevens niet bovenaan te staan en waar precies weet ik ook niet meer en dat je dan pas de brief begint. Ik weet het komt wel goed en het is geen ramp maar ik ben gewoon bang dat ik het verkeerd heb gedaan. Hebben jullie hier toevallig ook voorbeelden over?

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Chrissie,

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als alle relevante informatie maar in de brief staat.

Een voorbeeld

Jan Schuldenaar
leenstraat 70
9999 ic Lenendaal
06-nummer
email@email.nl

Aan: DAS
      Postbus 23000
      1100 DM Amsterdam

Betreft: Verzekering ............

Lenendaal, 14 november 2010

Geachte heer/mevrouw,

Verhaal ....................................... met concrete vraag.

Polisnummer....
Kenteken ...
Looptijd....

Met vriendelijke groet,

Jan Schuldenaar
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Ik heb vanmorgen nog weer alles nagekeken of ik het niet over het hoofd had gezien maar nul komma nul, heb zelfs gekeken of ik hem vorig jaar betaald had en dat heb ik wel gedaan op 30-4-2010, heb nog gecontroleerd of ik hem automatisch heb staan vanmorgen maar hij is niet afgetrokken, dus de twijfel dat het bij mij ligt is weg. Maar toch begrijp ik er nog steeds niets van.

Ik heb per ongeluk in de brief/mail vergeten te vermelden wanneer ik hem verstuurd heb, en onze e-mail adres en telefoonnummer. Is het dan verstandig om er nog

peter

Waarom bel je gewoon niet, met jou brief als referte, dan heb je sneller antwoord.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Wat ben ik ook weer stom bezig dat ik daar niet aan gedacht heb, je hebt helemaal gelijk, zal het maandag direkt doen, noteer het in de agenda zodat ik het niet kan vergeten.

Buster

Zo!

En nu heb je voor de rest van het jaar het woord "Stom" opgebruikt.  ;)

Je hebt een brief gestuurd met een vraag.
Daar kunnen ze antwoord op geven, als ze meer gegevens nodig hebben dan vragen ze daar zelf om. Echt waar.
Is de nood hoog kun je idd het beste even bellen voor informatie.
Dan hoor je meestal ook gelijk of je brief is aangekomen.
Als je bij hen verzekerd was/bent hebben ze via je polisnummer je gegevens dus die kun je niet vergeten zijn.
Door ze te melden maak je het voor hen alleen makkelijker en dat is dus vriendelijk maar niet noodzakelijk.

Niet meer in een brief zetten dat je zoveel fouten maakt.
Gaat ze niks aan dat je veel aan je hoofd hebt.
Je wil gewoon weten hoe het zit met de verzekering.

Krijgt je man al mooie kuiten trouwens, van het fietsen?  ;D

Chrissie

QuoteEn nu heb je voor de rest van het jaar het woord "stom" opgebruikt.

Zal het proberen maar kan niets beloven, op zulke momenten wordt ik zo boos op mezelf en ik weet dat kan ik beter niet doen heb me zelf er juist mee. Maar normaal pak ik zulke dingen zo aan en boks ik het zo voor elkaar en gooi het dan naast me neer en nu lukt me dat niet eens. Baal gewoon van mezelf dat ik zo warrig in elkaar zit, hoop dat het over een poosje toch weer beter gaat, gooi het er maar op dat bij de verwerking hoort.

Quote" ik begin een beetje aan mezelf twijfelen omdat ik zoveel fouten maak"
QuoteNiet meer in een brief zetten dat je zoveel fouten maakt

Die zin heb per ongeluk hier op het forum in de brief vermeldt omdat ik dat op het moment zo voelde hij had eigenlijk later vermeldt moeten worden in mijn post. In de brief naar de verzekering staat het gelukkig niet. Ik heb het zo straks nog even gecontroleerd.  Verder heb ik heel duidelijk vermeldt waar het om draait dus dat komt wel goed maandag, maar bel er voor de zekerheid wel achteraan maandag dat was een goed idee van Peter. Heb ook alles voor mezelf goed in de agenda gezet zodat ik niets vergeet, wanneer ik de brief/mail verstuurd heb en hoe laat, een lijstje heel staat erin.

QuoteKrijgt je man al mooie kuiten trouwens, van het fietsen?

Niet alleen mooie kuiten, hij is kilo's afgevallen hij is nu mooi gestroomlijnd en heeft een strak kontje ;D
Maar ondanks alles vond hij het niet eens zo erg om het een keer te fietsen, hij vond juist heerlijk. Hij had het er zelfs al over om het vaker te doen het viel hem reuze mee. ;)

Buster

Niet alleen mooie kuiten, hij is kilo's afgevallen hij is nu mooi gestroomlijnd en heeft een strak kontje.
Maar ondanks alles vond hij het niet eens zo erg om het een keer te fietsen, hij vond juist heerlijk. Hij had het er zelfs al over om het vaker te doen het viel hem reuze mee.

Kijk,.. dat zijn nou de belangrijke zaken van het leven!

Maar zonder grappen, die onzekerheid kan heel veel overhoop halen.
Erg belangrijk dus dat die niet de overhand krijgt.
Mocht je er aan twijfelen, kijk dan soms eens achterom alleen om te zien wat je al voor elkaar hebt gekregen.

peter

Niets is stom of dom, we zijn ook maar mensen.
Peter
Administrator Forum

marco

Als je geen actie onderneemt, dat is pas stom. Volgens mij ben je erg goed bezig en van fouten kan je alleen maar leren.
Marco en Bianca

Chrissie

Jullie zeggen eigenlijk allemaal precies hetzelfde als wat mij in 2007 door de maatschappelijk werkster ook verteld is.

Toen was ik ook zo ontzettend bang dat mijn onzekerheid de overhand kreeg, maar ze vertelde me dat ik juist daardoor extra alert bleef en die alertheid zorgde er juist weer voor dat ik niet terug zou vallen. En dat ik niet stom of dom ben maar een gewone normale vrouw van vlees en bloed en dat ze ook fouten kan en mag maken. En als ik twijfelde dat ik even achterom moest kijken om te zien wat ik toen al bereikt had. Hoop echt dat dat nu ook op gaat.

En ik probeer het nu een beetje in de humor te gooien omdat ik niet wil dat het gaat overheersen, ik wil niet weer zo vast in mezelf komen zitten, een tweede keer dat trek ik gewoon niet. Probeer zo goed mogelijk positief te blijven.

marco

Je doet het toch goed, waarom al die zorgen of je het goed doet. Iedereen maakt fouten, anders zouden we niet in een soort schuldsanering zitten ;D Maar we hebben er toch met zijn allen van geleerd of niet. komop geloof in jezelf en neem af en toe een fout op de koop toe. Van fouten leer je. Ok, het is af en toe pijnlijk maar het leermoment is er ;D ;D
Marco en Bianca

Chrissie

Je hebt gelijk, maar alles heeft me toch weer flink onderuit gehaald en elke keer weer omhoog krabbelen valt toch heel zwaar. Maar misschien zie ik het morgen wel weer beter en denk ik waar heb je je toch weer druk om gemaakt dat was helemaal niet nodig.

marco

Marco en Bianca

Chrissie

Bedankt voor die flinke schop onder mijn kont!