Problemen met ING

Started by Jo75, May 05, 2011, 01:33 PM

Previous topic - Next topic

Jo75

Weet niet zeker of ik dit hier kan plaatsen, maar moet het toch even kwijt:
Want, wat kan de ING toch moeilijk doen...
Wij hadden een roodstand op onze rekening, maar het VTLB mag niet op een rekening gestort worden waar een roodstand op mogelijk is. Nu hadden wij hiernaast ook al een anderen rekening waar dat niet op mogelijk is, dus daar zou ons VTLB op gestort worden.
Zodra de ING een brief van de Stadsbank had ontvangen over de hoogte van de schuld bij hun, hebben ze de rekeningen geblokkeerd. Nu had ik daar al zo'n voorgevoel over vorige maand en heb ik de rest van het geld wat er nog op stond vanaf gehaald, voor de boodschappen en brandstof. Rekeningen waren allemaal betaald. Maar goed, ik contact gezocht met onze contactpersoon van de Stadsbank, en ze heeft ons gelijk een convenant gestuurd om de rekening te laten deblokkeren.
Ik dat meteen ingeleverd bij de ING, week later (afgelopen vrijdag) gebeld met de ING, ja formulier was ontvangen, blokkade zou er afgehaald worden en dan kon er maandag (2mei) weer geld gestort worden.
Ons VTLB hadden we naar mijn schoonmoeder laten storten zodat we alvast rekeningen konden betalen en wat huishoudgeld en brandstofgeld halen. Gisteravond de rest van ons geld naar onze rekening gestort, het was immers al woensdag...en ja het stond erop vanmorgen. Ik meteen de resterende rekeningen betalen, tenminste dat was de bedoeling..wat denk je nog steeds de rekening geblokkeerd.
Ik bellen met de ING, de contactpersoon daar zou me terugbellen, dat deed ze, ze hadden bij die afdeling gewoon de rekening nog niet gedeblokkeerd!! Fijn weer zeg!
De ING geeft aan in een brief dat ze willen voorkomen dat je verder in de schulden komt, en dat ze daarom gelijk je kwartaallimiet blokkeren.. Tja, ik vraag me af of ze je daarmee helpen hoor, maar goed.
Dat heb ik die mevrouw ook gezegd, de rekening is altijd keurig aangevuld, nooit problemen mee gehad. En ze horen het woord 'schuldhulpverlening' en hup de boel is geblokkeerd.
Morgen moet de rekening echt gedeblokkeerd zijn, en gelukkig had ik nog genoeg geld in huis voor de boodschappen (en hoef ik vandaag en morgen niet naar mijn werk, dat scheelt brandstof) Maar echt fijn is het niet. Er zijn nog rekeningen die betaald moeten worden, die moeten dus nog een dag langer blijven liggen.
Hebben jullie ook wel eens zo'n probleem gehad met de ING?

Buster

Wat een gedoe zeg!

Wij hebben wel 1 ING rekening maar daar konden we al niet rood op staan en eigenlijk gebruiken we hem alleen om geld op te zetten waarvan we zeker weten dat het van ons blijft.

Ik vind het internetbankieren trouwens een hoop gedoe met zo'n sms,...

Jo75

Dat kun je wel zeggen!

Het is nu gelukkig opgelost, en heb m'n rekeningen kunnen betalen. En kan nu weer huishoudgeld enzo halen.

Ik heb al vanaf m'n eerste vakantiebaantje een rekening bij de ING (Postbank) en nooit problemen gehad.
Maar nu doen ze ineens moeilijk en raar.
Over drie jaar willen we wel naar een andere bank. Denk dat we dan naar de Rabobank gaan.

Freek en Jolanda

Zodra ze weten dat je in de financi
Freek en Jolanda

Jo75

Dat kun je wel zeggen, ik heb de afgelopen weken behoorlijk in de stress gezeten of het wel goed zou komen. Gelukkig kon het VTLB op de rekening van mijn schoonmoeder gestort worden zodat we in ieder geval de belangrijkste rekeningen meteen konden betalen en eten konden kopen. Want anders had ik toch mooi ruim een week zonder geld gezeten.. met alle gevolgen van dien.
Het ergste is nog dat ze bij de ING zeggen meer schulden willen voorkomen...jaja.. door die blokkades loop je juist nog meer kans op meer schulden. Ik heb dat gezegd tegen de dame van de ING, die wist ook eigenlijk niet zo goed wat ze daar op moest zeggen.