Onze schulden

Started by Jo75, Apr 22, 2011, 11:59 AM

Previous topic - Next topic

Jo75

Ik lees al een poosje mee hier op het forum, ook om wat tips enzo te lezen over huishoudgeld en dergelijke.
Ik zal eerst een stukje vertellen over onze schulden.
Voor ik mijn man leerde kennen had ik al een doorlopend krediet,  en een schuld bij de Wehkamp, alles werd wel keurig iedere maand betaald. Mijn man had van zijn vorige huwelijk een hypotheekschuld, en nog een aantal andere schulden die zijn ex op zijn naam had gemaakt. En omdat zijn ex niet werkt, komen de schuldeisers bij mijn man.
Niet lang nadat wij zijn gaan samenwonen, kwam mijn man zonder werk te zitten. In de periode dat hij zonder  werk zat, zijn er achterstanden ontstaan bij afbetalingen aan de schuldeisers, maar ook een nieuwe creditcard schuld. Mijn man heeft er alles aangedaan om aan geld te komen, en na bijna een jaar kwam hij gelukkig weer aan het werk (dat is nu twee jaar geleden)
Maar om nou te zeggen dat daar de problemen mee waren opgelost, nee. Toen hij weer aan het werk kwam werd er loonbeslag gelegd op zijn salaris.
Zijn ex spande een rechtzaak aan om alimentatie te eisen (is nihil gesteld door de rechter) maar wel kosten voor de advocaat die we niet konden betalen. Dus een nieuwe schuldeiser erbij.
In 2009 naar de Stadsbank gegaan voor

peter

Welkom Jo75, wat fijn dat jullie rust hebben. Drie jaar is gelukkig te overzien en dan jullie af van de schuld. Alle tips zijn welkom, wie weet help je er iemand wel mee.
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Jo,

Welkom!
Wat een herkenbaar verhaal.
En fijn dat jullie rust hebben gevonden. Dat scheelt echt een berg in je ups en down hoor  ;)

Tja, en die hoofdelijke aansprakelijkheid is echt ontzettend oneerlijk.
Veel succes met de akkoorden!

Jo75

Ja die hoofdelijke aansprakelijkheid is heel vervelend en oneerlijk, ik bedoel zij is toch ook verantwoordelijk? maar goed daar wordt verder niet naar gekeken.
Ik weet dat zij op dit moment ook behoorlijk in de schulden zit en ik weet dat zij dus echt niet meer geholpen gaat worden door de gemeente.
Dus al met al zitten wij er beter voor.

De rust dat je deurwaarders kan verwijzen naar de stadsbank is zo prettig..
Nu maak ik me op dit moment alleen druk, of we volgende week op tijd over het VTLB kunnen beschikken.
Want het laatste huishoudgeld is in zicht.

Ik haal iedere maand het huishoudgeld en het geld voor de brandstof van de bank en verdeel dat over envelopjes, zo weten we precies wat we te besteden hebben per week. De afgelopen maand was dat