De woningnood komt terug

Started by peter, Apr 17, 2011, 04:52 PM

Previous topic - Next topic

peter

iet de huizenmarkt zit op slot, maar de portemonnee van de potenti
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteTot overmaat van ramp mogen woningcorporaties geen duurdere huurwoningen meer bouwen

Ons huis gaat waarschijnlijk volgend jaar tegen de vlakte en ik kreeg vanmorgen wel even te horen als ik over twee jaar hier weer terug wilde maar dan in een nieuw huis, dat mijn huur wel even minstens met een dikke 200 tot 250 euro per maand verhoogd wordt. En dat terwijl ik niet eens gevraagd heb om een ander huis, woon hier al 15 jaar met veel plezier. En ze doen van alles om je maar uit je woning te krijgen, heerlijk vooruitzicht :(
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

marco

Is huursubsidie een mogelijkheid?? Naast dat je huis uit moet, zul je ook het e.a. kosten moeten betalen, denk maar aan de vloerbedekking, de verhuizer, ga maar door.
Marco en Bianca

Chrissie

Denk dat we dan wel in aanmerking komen voor huurtoeslag anders kunnen we wel op straat gaan leven dan is het gewoon niet meer op te brengen,dat gingen we tegen die tijd nog wel even bekijken.  We kregen een verhuispremie van 5400 euro mee daar konden we de "ruilwoning" mee inrichten maar als we het nieuwe huis weer intrekken moeten we weer opnieuw beginnen en dan is het niet alleen het huis maar ook de tuin e.d. En dan begin ik me wel af te vragen of we het redden met die verhuispremie mijn gevoel zegt dat we er bij inschieten en er nog zelf genoeg bij moeten leggen. En waar ze ons heen willen zetten is ook een grote vraag want hier is al een woningtekort en daar kreeg ik geen antwoord op. Maar ik heb nog zoveel vragen zoals wat doet de huur in die "ruilwoning" maar die stel ik wel bij het laatste gesprek. Laten we eerst maar tot september wachten dan moesten we weer meer gewaar worden en kregen we te horen welke huizen in de wijk als eerste plat gaan, maar wij moesten er rekening mee houden dat het aan onze kant was het stadshart gaat voor. Het allermooiste vind ik nog wel dat ze ons al wel kunnen vertellen dat de huur 200 tot 250 euro per maand omhoog gaat maar nog steeds niet hoe onze nieuwe huizen er uit gaan zien dat is nog een verrassing.  :(

peter

Stadsvernieuwing is niet altijd goed.
Peter
Administrator Forum

marco

Quote from: peter on May 19, 2011, 07:41 PM
Stadsvernieuwing is niet altijd goed.

Zeker niet als ze je op enorme onkosten jagen. een tuin bestraten kost snel 2500 euro............. Twee keer kipperen met je ogen en je bent over die 5400 euro.
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Een verhuis vergoeding is van 5400 euro is weinig, als je ook nog een tuin moet gaan inrichten.
Freek en Jolanda

Chrissie

Mijn gevoel zat dus weer goed, wil hem soms weleens stop zetten ;D, Dank jullie wel.