SP wil boete op te hoge incassotarieven

Started by Dick, Apr 09, 2011, 07:15 PM

Previous topic - Next topic

Dick

SP wil boete op te hoge incassotarieven

DEN HAAG - Schuldeisers moeten voortaan een boete betalen als zij te hoge tarieven rekenen voor het incasseren van de schuld. <br /><br />Dat wil SP-Kamerlid Paul Ulenbelt. Volgens hem worden nu soms woekertarieven gevraagd. Komende week wordt in de Tweede Kamer een wetsvoorstel behandeld dat een maximum stelt aan de incassotarieven.<br /><br />Volgens de SP'er gaat dit voorstel echter niet ver genoeg. "Als er geen sanctie op overtreding van de nieuwe wet komt te staan vrees ik dat hij niet zal worden nageleefd", aldus Ulenbelt.<br /><br />"In het voorstel van de regering hoeft het teveel gevraagde bedrag niet te worden betaald. Daar zullen de incassocowboys niet van schrikken." De SP-parlementari
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Ja graag, en kan dat ook met terugwerkende kracht alsjeblieft? Scheelt bij ons

puck

nou zeg dat wel doe dat voor mij dan ook maar graag!!!! het zou wel een stuk schelen hier in dit begrotings tekort die van mij is gelukkig minder dan die van minister de jager hahahah dat dan weer wel......fijn dat wij daar evengoed ook nog aan mee mogen betalen....
Maar ze zijn goed bezig!!! wij schuldenaren worden inene als mensen beschouwd.....sorry lekker cynisch

peter

Het is vreemd dat de incassokosten van sommige schulden bijna de helft zijn van de oorspronkelijke schuld. Rond schulden zijn ook bedrijven ontstaan die een graantje mee willen pikken. Met de nadruk op pikken.
Peter
Administrator Forum

peter

Quote from: peter on Apr 10, 2011, 11:45 PM
Het is vreemd dat de incassokosten van sommige schulden bijna de helft zijn van de oorspronkelijke schuld. Rond schulden zijn ook bedrijven ontstaan die een graantje mee willen pikken. Met de nadruk op pikken.

Dit is ook een voorbeeld van graaien van je naaste.
Peter
Administrator Forum

puck

hahahah het zijn dus toch weer die grootgraaiers......