diepe zucht

Started by Asperine, Mar 29, 2011, 09:22 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Buster ik weet je hebt gelijk, dank je!

Maar als je op een verjaardag door je schoonvader ten overstaan van iedereen wordt uit gemaakt voor een rotkreng, slechte vrouw en k..wijf begin je je toch wel weer waardeloos te voelen en dat je gefaald hebt. En dat alleen omdat hun een nieuwe auto hebben gekocht en dat je hun prijst voor de mooie auto. Ik had mijn gezin grof tekort gedaan en was daardoor geen knip voor de ogen waard. Ik ben heel kwaad geworden en die woede heeft mij gewoon genekt want ik betaal er nu nog de tol voor.

Ik heb door alles wel weer een paar dagen aan mezelf getwijfeld of ik het nog wel goed deed, maar ik heb besloten me vanmorgen maar weer een schop onder de kont te geven en het naast me neer te gooien het is het niet waard om me er langer druk om te maken, heb alleen mezelf ermee. Ik zal het toch nooit goed doen in mijn schoonvader zijn ogen maar ik hoef gelukkig ook niet met hem te leven!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Tip voor schoonvader;

"Goh wat jammer nou dat u dat vind, ik had u nog wel zo hoog zitten,..."

Wat zegt je man daar trouwens van? Het is per slot van rekening zijn vader.
Maakt het voor hem niet makkelijker, maar jullie moeten dat dan wel zitten als een team.
Ikzelf was 10 toen mijn moeder in de bijstand raakte en 16 toen ze er weer uit kwam.
En nog elke dag ben ik blij voor de dingen die ik toen geleerd heb.
Het gaf me echt een voorsprong toen ik op mezelf ging wonen. De waarde van geld, de kosten van een supermarkt, het kennen van goedkope winkels en de creativiteit die je krijgt van het niet mee (kunnen) lopen met de grijze massa. 

Als jou schoonvader niet kan zien dat je bezig bent om je kinderen een toekomst mee te geven dan schiet hij zelf enorm te kort. Moge zijn nieuwe auto bij de eerste de beste APK maar flink wat mankeren!  ;D

Chrissie

Mijn man vond dat ik me prima verweerd had en heeft daarom maar verder niets gezegd. Ik baalde inwendig maar ik besef ook terdege dat het voor hem allemaal heel moeilijk is en reken het hem ook niet aan. Wat zijn vader doet daar kan hij niets aan doen. Maar heel af en toe wou ik dat hij eens 1 keer zijn mond open deed. Ik heb zijn vader wel even goed duidelijk gemaakt dat ik eten en dat het met het gezin goed ging belangrijker vond dan alle materialisme bij elkaar. En toen ik heb mijn jas aangetrokken en ben de deur uit gegaan om te zorgen dat mijn woede ging zakken want ik zat gewoon boven op de kast. Denk je iemand te prijzen voor dat ze een mooi auto hebben krijg je zoiets over je heen. grrr.

en sorry maar mijn gedachten nog ietsje verder, ik hoopte dat hij direct tegen het eerste de beste paaltje aankwam tijdens het parkeren.  ;D

Buster

Whahhaa, heb je op de weg naar huis zijn banden niet lek willen prikken?  ;D

Chrissie

Nee nog net niet ;D, ik verlaag me liever niet tot zijn niveau en gebruik toch maar liever mijn verstand, maar het  zou me natuurlijk wel een paar dagen gescheeld hebben van stom piekeren en me rot voelen. Wie weet de volgende keer. ;D 

peter

Trek het je niet aan, het is niet leuk dat hij zo naar je reageert. Maar weet voor jezelf dat jij wel een goede vrouw bent.

Jij het het gezin gered van de financieele afgrond. Vergeet dit niet.
Peter
Administrator Forum

puck

Ik denk dat je schoonvader  in een veel triestere situatie zit dan jij ( jullie ) want jouw situatie gaat een keer over en komt er een andere toekomst op je pad die je als geen ander weet te waarderen, en hoe gek ook je zult in deze situatie zelf een enorme ontwikkeling meemaken al had je dat liever op een andere manier gehad ( vertel mij wat ik heb het ook zo ) maar jouw schoonvaders hersenen functioneren als die  van een garnaal....( die hebben 1 hersencel ) en daar zal heel weinig aan veranderen en zal hij nooit een ontwikkeling door kunnen maken......
het komt misschien een beetje hallie ballie over.....maar je moet je gewoon afschermen van dit soort mensen.....laat het niet bij je binnenkomen wat ze zeggen, ga een rondje lopen als het je toch raakt....probeer te genieten van alles om je heen wat gratis is zoals de zon, de geur van een regenbui na een warme dag dat soort "stomme dingen " en plaats jezelf boven dit soort mensen die dit soort dingen eruit kramen......die zijn gewoon naar en dom....jij bent ontzettend dapper en wijs....en je durft de meest moeilijke keuzes te maken in dit leven!!!!! er zijn er niet zoveel hoor die dit durven....
ik hoop dat je er wat aan hebt...het helpt mij om zo te denken....enne ookal ben ik niet hbo geschoold???? ik funcioneer wel degelijk op hbo niveau...gewoon geleerd uit het leventje...

peter

Quote from: peter on Apr 07, 2011, 12:06 AM
Trek het je niet aan, het is niet leuk dat hij zo naar je reageert. Maar weet voor jezelf dat jij wel een goede vrouw bent.

Jij het het gezin gered van de financieele afgrond. Vergeet dit niet.

Ik heb geen schulden meer, maar ik blijf een oude auto rijden. Deze rijdt net zo goed als een nieuwe en kost ons bijna niets. Ik ga niet (meer) voor familieleden en vrienden mijzelf beter voor doen. Een auto is een statussymbool, ik hoef die status niet, zolang hij maar blijft rijden.

Chrissie, jij kijkt ook niet op luxe jij wilt dat je gezin kan blijven draaien. Met een nieuwe auto kan dat niet. Ik vind dat jij het goed doet, je hebt alleen het schulden monster bevochten en je bent aan de winnende hand. Als je zo door gaat versla je dit monster. Als je schoonfamilie of je man niet trots op je is, zijn wij dit wel.

Chrissie ga zo door! Ik hoop dat ik over een poosje kan lezen dat je schulden zijn ingelost.........
Peter
Administrator Forum

jan

@Peter, Je bent iets feller dan normaal!
@Chrissie, Ik ben ook trots op je

Ps Ook, ik rij ook een auto van 12 jaar oud, gekocht voor 1250 euro en deze rijdt prima..................
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Ik weet dat ik het me allemaal niet zo moet aantrekken en dat ik er boven moet staan maar ik merk dat het allemaal wat moeilijker gaat de laatste tijd of het met de laatste loodjes te maken heeft? wie zal het zeggen? Weet alleen dat ik heel moe ben van deze strijd maar gelukkig nog niet zo moe als in 2007 en toen kon ik ook doorzetten terwijl ik ver over mijn grens heen zat dus kan ik het nu ook en zal proberen dit monster over een tijdje een kopje kleiner te maken!

Zo dapper ben ik ook niet, vindt het ook vaak eng of ik het wel voor elkaar krijg. Maar zeg altijd tegen mezelf waar een wil is, is een weg, en erger dan dat het was kan het niet meer worden alleen maar beter en geef me dan weer een figuurlijk schop onder de kont zodat ik weer verder kan gaan. Maar zoals nu ook dat ik dagen van de kaart ben dat is toch waardeloos ik zou gewoon beter moeten weten hij behandelt mijn schoonmoeder net zo en dan neem ik het meestal voor haar op. Nu heeft zelfs mijn man geraakt want hij nam vrijdagmiddag vrij om met de kinderen een hele dikke bos bloemen en een hele mooie kaart te gaan kopen om me te laten zien dat hij toch wel heel trots op me was dat ik ons gezin voor de afgrond heb weg getrokken. Eindelijk na al die jaren is bij mij man ook het kwartje gevallen en dat heeft zoveel te weeg gebracht....
We hebben eindelijk eens goed gepraat ik had niet meer verwacht dat die dag zou komen.Ik heb diverse ups en downs gehad van het weekend maar heb mijn koppie er weer bovenop!

En alles wat jullie zeggen daar leer ik ook van en is zo herkenbaar en daar kan ik gewoon zoveel kracht uit putten, er zijn gewoon zoveel dingen die ik vergeten ben en die komen nu weer in beeld en dat doet gewoon zo goed. Bedankt allemaal!

Buster

Wauw, ik word er stil van,....

Ben zo blij voor je dat ie het eindelijk snapt.
Je schoonvader de boom in, leve de liefde.
(wat rot trouwens voor je schoonmoeder, maar ja,.. je kan niet de hele wereld redden.)